eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda z Warszawy do Krakowa teslą
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 211

  • 161. Data: 2025-01-08 13:01:30
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.01.2025 o 12:43, Jacek pisze:

    >> [...]
    >>> Boże drogi... Wątek na ponad 100 postów i nikt nawet się nie zająknął
    >>> że przejście na trakcję elektryczną jest życiową koniecznością
    >>> każdego, bez względu na koszty i trudności.
    >>
    >> Zapomniałeś dodać, że trzeba mieć kilka domów z PV w różnych miastach
    >> z ogrzewanym garażem. Podobno 99% elektrokierowców tak ma.
    >>
    > Jak to mówią, mogłeś zmilczeć ale się odezwałeś i rozwiałeś wątpliwości :)
    >
    Ależeco? Cavallino tak napisał, że 99% elektrokierowców tak ma, że
    ładują w domu.

    --
    Pixel(R)??


  • 162. Data: 2025-01-08 13:03:10
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-01-2025 o 11:05, J.F pisze:
    > On Tue, 7 Jan 2025 20:06:18 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 07-01-2025 o 17:03, J.F pisze:
    >>> On Tue, 7 Jan 2025 12:23:55 +0100, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 04-01-2025 o 18:12, Pixel(R)???????????? pisze:
    >>>>
    >>>>> Chciałbyś. Prątek ma ~70% sprawności + ogrzewanie/klima + spadek 20%
    >>>>> pojemności w mroźny dzień. Spalina ma ogrzewanie za free
    >>>> Tyle że tylko w marzeniach miłośników smrodowozów:
    >>>>
    >>>> https://elektrowoz.pl/porady/auta-spalinowe-traca-zi
    ma-srednio-15-proc-zasiegu-elektryki-11-37-proc-tesl
    a-blyszczy-dzieki-pompom-ciepla/
    >>>>
    >>>> Cyt:
    >>>> "Elektryki wcale nie tracą dużo więcej zasięgu zimą niż samochody
    >>>> spalinowe, o ile tylko producent zadba o właściwą pompę ciepła, wynika z
    >>>> badań Recurrent Auto.
    >>>>
    >>>> Według danych amerykańskiego Departamentu Energii, zasięgi samochodów
    >>>> spalinowych przy około -7 stopniach Celsjusza (20 stopni Fahnreheita)
    >>>> spadają od dziesięciu do ponad 20 procent w porównaniu do pomiarów przy
    >>>> 25 stopniach Celsjusza. Dużo zależy od tego, gdzie auto jest
    >>>> eksploatowane: średnia -15 procent zasięgu na tej samej ilości paliwa
    >>>> odpowiada o 10-20 procentom mniej w mieście lub 15 do 33 procent spadku
    >>>> przy pokonywaniu krótkich dystansów (źródło). W skrócie: im krótsza
    >>>> jazda i mniej możliwości skorzystania z odpadowego ciepła, tym gorzej."
    >>>
    >>> Letko pierdolą.
    >>> Tu nie chodzi o jakies odpadowe ciepło, tylko o nagrzanie silnika.
    >>
    >> Czym Twoim zdaniem?
    >
    > Niby odpadowym ciepłem,

    No właśnie.
    Więc po co się czepiasz z głupotami, jak dobrze napisali?

    >> Wiesz jaka jest średni przebieg dzienny, czy głupa udajesz?
    >
    > Ale twój, mój, Myjka, taksiarza, kuriera?

    Populacji.

    > Jak już będą gęsto te bardzo szybkie ładowarki umożliwiające
    > podładowanie w 10 minut na 300km, to może będzie to szukanie na siłę
    > :-)

    Zazwyczaj są, na każdym kierunku i w potrzebnej odległości.
    I od Poznania i od Wrocławia pewnie też.

    A że ktoś ze wsi pod Piłą ma z tym kłopoty, to inny temat.


    >
    >>> No i toaletę można odwiedzić, kawę ciepłą wypić, a nawet obiad zjeść
    >>> :-)
    >> A dla odmiany w bev pewnie jest łańcuchem przykuty do kierownicy?
    >
    > No ale przeciez zawsze to piszesz,

    A Ty że się nie da.
    A nagle się da.


    > więc coż to za zarzut w stosunku do
    > ICE, że mu zasięg spada ?

    Nie bredź.
    To była odpowiedź na zarzuty , jakoby spadał tylko w bev.

    Kłamliwe jak pokazały te badania.


  • 163. Data: 2025-01-08 13:09:21
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-01-2025 o 13:01, Pixel(R)?? pisze:
    > W dniu 08.01.2025 o 12:43, Jacek pisze:
    >
    >>> [...]
    >>>> Boże drogi... Wątek na ponad 100 postów i nikt nawet się nie
    >>>> zająknął że przejście na trakcję elektryczną jest życiową
    >>>> koniecznością każdego, bez względu na koszty i trudności.
    >>>
    >>> Zapomniałeś dodać, że trzeba mieć kilka domów z PV w różnych miastach
    >>> z ogrzewanym garażem. Podobno 99% elektrokierowców tak ma.
    >>>
    >> Jak to mówią, mogłeś zmilczeć ale się odezwałeś i rozwiałeś
    >> wątpliwości :)
    >>
    > Ależeco? Cavallino tak napisał, że 99% elektrokierowców tak ma, że
    > ładują w domu.

    Nieprawda.
    Że 99% przypadków ładowania odbywa się w domu.
    Nic nie pisałem o % kierowców.

    Poza tym - to co napisałeś, napisałeś WCZEŚNIEJ, więc nie odwracaj kota
    ogonem.


  • 164. Data: 2025-01-08 13:09:54
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 08.01.2025 o 12:52, Cavallino pisze:

    >>> Ładowanie nie wymaga dodatkowego czasu, bo w 99% przypadków odbywa
    >>> się podczas snu użytkownika.
    >>> Ot - podłączyć wtyczkę w garażu.
    >>>
    >>  >
    >> Hmm, 99% użytkowników BEV ma dom i garaż?
    >
    > Ogromna większość, przynajmniej u nas.
    > Bez tego taki zakup mocno traci sens.
    >
    Aha :D Każda noc w swoim domu. To jednak trzeba mieć kilka domów jak się
    jeździ gdzieś dalej.

    --
    Pixel(R)??


  • 165. Data: 2025-01-08 13:22:13
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-01-2025 o 13:09, Pixel(R)?? pisze:

    >>> Hmm, 99% użytkowników BEV ma dom i garaż?
    >>
    >> Ogromna większość, przynajmniej u nas.
    >> Bez tego taki zakup mocno traci sens.
    >>
    > Aha :D Każda noc w swoim domu.

    Kto użył słowa "każda"?
    HINT: Tankujesz gaz też codziennie?

    > To jednak trzeba

    Kto użył słowa "trzeba"?


  • 166. Data: 2025-01-08 14:25:01
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Jan 2025 13:03:10 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 08-01-2025 o 11:05, J.F pisze:
    >> On Tue, 7 Jan 2025 20:06:18 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 07-01-2025 o 17:03, J.F pisze:
    >>>> On Tue, 7 Jan 2025 12:23:55 +0100, Cavallino wrote:
    >>>>> W dniu 04-01-2025 o 18:12, Pixel(R)???????????? pisze:
    >>>>>
    >>>>>> Chciałbyś. Prątek ma ~70% sprawności + ogrzewanie/klima + spadek 20%
    >>>>>> pojemności w mroźny dzień. Spalina ma ogrzewanie za free
    >>>>> Tyle że tylko w marzeniach miłośników smrodowozów:
    >>>>>
    >>>>> https://elektrowoz.pl/porady/auta-spalinowe-traca-zi
    ma-srednio-15-proc-zasiegu-elektryki-11-37-proc-tesl
    a-blyszczy-dzieki-pompom-ciepla/
    >>>>>
    >>>>> Cyt:
    >>>>> "Elektryki wcale nie tracą dużo więcej zasięgu zimą niż samochody
    >>>>> spalinowe, o ile tylko producent zadba o właściwą pompę ciepła, wynika z
    >>>>> badań Recurrent Auto.
    >>>>>
    >>>>> Według danych amerykańskiego Departamentu Energii, zasięgi samochodów
    >>>>> spalinowych przy około -7 stopniach Celsjusza (20 stopni Fahnreheita)
    >>>>> spadają od dziesięciu do ponad 20 procent w porównaniu do pomiarów przy
    >>>>> 25 stopniach Celsjusza. Dużo zależy od tego, gdzie auto jest
    >>>>> eksploatowane: średnia -15 procent zasięgu na tej samej ilości paliwa
    >>>>> odpowiada o 10-20 procentom mniej w mieście lub 15 do 33 procent spadku
    >>>>> przy pokonywaniu krótkich dystansów (źródło). W skrócie: im krótsza
    >>>>> jazda i mniej możliwości skorzystania z odpadowego ciepła, tym gorzej."
    >>>>
    >>>> Letko pierdolą.
    >>>> Tu nie chodzi o jakies odpadowe ciepło, tylko o nagrzanie silnika.
    >>>
    >>> Czym Twoim zdaniem?
    >>
    >> Niby odpadowym ciepłem,
    >
    > No właśnie.
    > Więc po co się czepiasz z głupotami, jak dobrze napisali?

    Bo wolałbym aby napisali poprawnie - im zimniejszy silnik, tym większe
    spalanie ...

    >>> Wiesz jaka jest średni przebieg dzienny, czy głupa udajesz?
    >> Ale twój, mój, Myjka, taksiarza, kuriera?
    > Populacji.

    A badanie robili na Populacji, czy choć jej reprezentatywnej próbce?

    Pewnie by się dało z Orlenu wyciągnąć miesięczne, lub choć kwartalne
    ilości sprzedanych paliw ... jak jest zimno, to Populacja woli
    siedzieć w domu ? :-)

    >> Jak już będą gęsto te bardzo szybkie ładowarki umożliwiające
    >> podładowanie w 10 minut na 300km, to może będzie to szukanie na siłę
    >> :-)
    >
    > Zazwyczaj są, na każdym kierunku i w potrzebnej odległości.
    > I od Poznania i od Wrocławia pewnie też.

    Pozwolisz, ze pozostanę na razie lekko sceptyczny :-)

    > A że ktoś ze wsi pod Piłą ma z tym kłopoty, to inny temat.
    >
    >>>> No i toaletę można odwiedzić, kawę ciepłą wypić, a nawet obiad zjeść
    >>>> :-)
    >>> A dla odmiany w bev pewnie jest łańcuchem przykuty do kierownicy?
    >>
    >> No ale przeciez zawsze to piszesz,
    >
    > A Ty że się nie da.
    > A nagle się da.

    Ja nie piszę, że się nie da, tylko, że to podróż wydłuża :-)

    >> więc coż to za zarzut w stosunku do
    >> ICE, że mu zasięg spada ?
    >
    > Nie bredź.
    > To była odpowiedź na zarzuty , jakoby spadał tylko w bev.
    > Kłamliwe jak pokazały te badania.

    Czy kłamliwe, to byś musiał podać odległość do szybkiej ładowarki :-P
    Możesz podać ile ich jest np między Poznaniem a Wrocławiem przy S5 :-)

    No coż, popatrzyłem wczoraj u siebie. Było niewiele ponad 0 C.

    Zaraz po włączeniu komp pokazał 1.7 l/h na jałowym biegu.
    Po ok 2 min zrobiło sie 1.3.

    Po rozgrzaniu robi się tak od 0.8 do 1.2 l/h.
    średnio powiedzmy 1.0 l/h

    Jak to wygląda w czasie rzeczywistej jazdy, to nie mam pomysłu na
    pomiar.

    J.


  • 167. Data: 2025-01-08 14:34:03
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Jacek <j...@t...pl>

    W dniu 8.01.2025 o 13:01, Pixel(R)?? pisze:
    > W dniu 08.01.2025 o 12:43, Jacek pisze:
    >
    >>> [...]
    >>>> Boże drogi... Wątek na ponad 100 postów i nikt nawet się nie
    >>>> zająknął że przejście na trakcję elektryczną jest życiową
    >>>> koniecznością każdego, bez względu na koszty i trudności.
    >>>
    >>> Zapomniałeś dodać, że trzeba mieć kilka domów z PV w różnych miastach
    >>> z ogrzewanym garażem. Podobno 99% elektrokierowców tak ma.
    >>>
    >> Jak to mówią, mogłeś zmilczeć ale się odezwałeś i rozwiałeś
    >> wątpliwości :)
    >>
    > Ależeco? Cavallino tak napisał, że 99% elektrokierowców tak ma, że
    > ładują w domu.
    >
    Wracaj do piaskownicy babki stawiać :)

    --
    Jacek Maciejewski
    <I hate haters>


  • 168. Data: 2025-01-08 14:34:33
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Jan 2025 12:58:22 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 08-01-2025 o 10:46, J.F pisze:
    >> On Tue, 7 Jan 2025 22:08:22 +0100, Pixel(R)???????????? wrote:
    >>> W dniu 07.01.2025 o 21:55, io pisze:
    >>>>> [...]
    >>> Nie mam bladego pojęcia jak Cavalino robi to prątkiem. Chybabym ochujał
    >>> co 300km z tankowaniem...no chyba że miałbym 2 domy z PV i tankował
    >>> nocami :D
    >>
    >> No i jakos tak Cavalino to robi.
    >
    > Dokładnie - głównie przebiegi są z domu na daczę.
    > Plus jakiś wypad na południe Europy, gdy pogoda pozwoli.
    > W 2024 nie pozwoliła, więc wyszło trochę mniej km.
    >
    >> Miałem LPG i tankowałem co 300km. Nie mówie, ze to szczyt komfortu,
    >> ale dało się znieść.
    >> Tylko ze tankowanie LPG to też ~5 minut.
    >
    > Chciałbyś.
    > Dłużej to się w kolejce czekało na wybranej (taniej) stacji.

    Akurat zazwyczaj nie miałem problemu.
    Jedną tanią i zazwyczaj pustą miałem pod nosem.
    A tankowałem co 2-3 dni.

    Ale owszem - raz sie naczekałem w trasie ...

    > Do tego z 0,5 h szukania, zjazd z autostrady po 5 km itd....

    A teraz, to jak panisko, naładujesz sobie w 10 minut na autostradzie
    :-P

    O 300km autostrady w Polsce też było w tamtych czasach trudno :-)

    >> A jaki duży masz zbiornik i na ile km starcza? :-P
    >
    > Ja miałem 30 litrów.

    Ale Pixela pytam, co to niby nie może znieść tankowania co 300km,
    a jeździ na LPG :-)

    > Wystarczyło na trochę ponad 300 km, akurat tyle ile zasięgu w bev.
    > Tyle że zwłaszcza w Europie, szybkie ładowarki są przy mopach, a nie
    > gdzieś na wypindziejewie, jak stacje z lpg.

    A zwłaszcza w Polsce ? :-)

    Ja miałem zbiornik 45l, wchodziło 36, starczało na 360km, ale wiadomo
    - tankować trzeba częściej.
    Gdyby jednak był problem z tankowaniem, to miałem "rezerwę" na 500km,
    i to mi się podobało,
    a nie tak jak w elektryku - na ostatnich %-tach :-P

    J.


  • 169. Data: 2025-01-08 14:48:21
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-01-2025 o 14:34, J.F pisze:

    >>> Miałem LPG i tankowałem co 300km. Nie mówie, ze to szczyt komfortu,
    >>> ale dało się znieść.
    >>> Tylko ze tankowanie LPG to też ~5 minut.
    >>
    >> Chciałbyś.
    >> Dłużej to się w kolejce czekało na wybranej (taniej) stacji.
    >
    > Akurat zazwyczaj nie miałem problemu.
    > Jedną tanią i zazwyczaj pustą miałem pod nosem.
    > A tankowałem co 2-3 dni.

    Ale pod domem, to ładowania bev w ogóle możesz nie liczyć.
    Ja mówię o wyjazdach w nieznaną trasę, tylko tam zasięgi mają jakieś
    znaczenie.

    >
    > Ale owszem - raz sie naczekałem w trasie ...
    >
    >> Do tego z 0,5 h szukania, zjazd z autostrady po 5 km itd....
    >
    > A teraz, to jak panisko, naładujesz sobie w 10 minut na autostradzie
    > :-P

    20 minut.
    Reszta dokładnie tak jak piszesz.
    Do tego auto mi wyszuka gdzie się mam zatrzymać.

    > Ale Pixela pytam, co to niby nie może znieść tankowania co 300km,
    > a jeździ na LPG :-)

    Wiadomo że łże.

    >> Wystarczyło na trochę ponad 300 km, akurat tyle ile zasięgu w bev.
    >> Tyle że zwłaszcza w Europie, szybkie ładowarki są przy mopach, a nie
    >> gdzieś na wypindziejewie, jak stacje z lpg.
    >
    > A zwłaszcza w Polsce ? :-)

    Tak.
    Ionity nie stawia ich w polu zazwyczaj.
    Ale nie na wszystkich byłem, nie wiem jak w Koszalinie....

    > a nie tak jak w elektryku - na ostatnich %-tach :-P

    Też masz zapas, bo nie wyjeżdżasz do zera.


  • 170. Data: 2025-01-08 14:53:19
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-01-2025 o 14:25, J.F pisze:
    > On Wed, 8 Jan 2025 13:03:10 +0100, Cavallino wrote:
    >> W dniu 08-01-2025 o 11:05, J.F pisze:
    >>> On Tue, 7 Jan 2025 20:06:18 +0100, Cavallino wrote:
    >>>> W dniu 07-01-2025 o 17:03, J.F pisze:
    >>>>> On Tue, 7 Jan 2025 12:23:55 +0100, Cavallino wrote:
    >>>>>> W dniu 04-01-2025 o 18:12, Pixel(R)???????????? pisze:
    >>>>>>
    >>>>>>> Chciałbyś. Prątek ma ~70% sprawności + ogrzewanie/klima + spadek 20%
    >>>>>>> pojemności w mroźny dzień. Spalina ma ogrzewanie za free
    >>>>>> Tyle że tylko w marzeniach miłośników smrodowozów:
    >>>>>>
    >>>>>> https://elektrowoz.pl/porady/auta-spalinowe-traca-zi
    ma-srednio-15-proc-zasiegu-elektryki-11-37-proc-tesl
    a-blyszczy-dzieki-pompom-ciepla/
    >>>>>>
    >>>>>> Cyt:
    >>>>>> "Elektryki wcale nie tracą dużo więcej zasięgu zimą niż samochody
    >>>>>> spalinowe, o ile tylko producent zadba o właściwą pompę ciepła, wynika z
    >>>>>> badań Recurrent Auto.
    >>>>>>
    >>>>>> Według danych amerykańskiego Departamentu Energii, zasięgi samochodów
    >>>>>> spalinowych przy około -7 stopniach Celsjusza (20 stopni Fahnreheita)
    >>>>>> spadają od dziesięciu do ponad 20 procent w porównaniu do pomiarów przy
    >>>>>> 25 stopniach Celsjusza. Dużo zależy od tego, gdzie auto jest
    >>>>>> eksploatowane: średnia -15 procent zasięgu na tej samej ilości paliwa
    >>>>>> odpowiada o 10-20 procentom mniej w mieście lub 15 do 33 procent spadku
    >>>>>> przy pokonywaniu krótkich dystansów (źródło). W skrócie: im krótsza
    >>>>>> jazda i mniej możliwości skorzystania z odpadowego ciepła, tym gorzej."
    >>>>>
    >>>>> Letko pierdolą.
    >>>>> Tu nie chodzi o jakies odpadowe ciepło, tylko o nagrzanie silnika.
    >>>>
    >>>> Czym Twoim zdaniem?
    >>>
    >>> Niby odpadowym ciepłem,
    >>
    >> No właśnie.
    >> Więc po co się czepiasz z głupotami, jak dobrze napisali?
    >
    > Bo wolałbym aby napisali poprawnie - im zimniejszy silnik, tym większe
    > spalanie ...

    Miałeś co do tego wątpliwości?

    >
    >>>> Wiesz jaka jest średni przebieg dzienny, czy głupa udajesz?
    >>> Ale twój, mój, Myjka, taksiarza, kuriera?
    >> Populacji.
    >
    > A badanie robili na Populacji, czy choć jej reprezentatywnej próbce?

    A to już inne statystyki, poszukaj sobie jak Cię interesuje.


    >
    > Pewnie by się dało z Orlenu wyciągnąć miesięczne, lub choć kwartalne
    > ilości sprzedanych paliw ... jak jest zimno, to Populacja woli
    > siedzieć w domu ? :-)

    Ale spala i tak więcej jeżdżąc po mieście.

    Bev zimą też mało jeżdżą.

    >> Zazwyczaj są, na każdym kierunku i w potrzebnej odległości.
    >> I od Poznania i od Wrocławia pewnie też.
    >
    > Pozwolisz, ze pozostanę na razie lekko sceptyczny :-)

    Słusznie, po co coś wiedzieć, jak można głupa udawać że nie ma.

    >>> No ale przeciez zawsze to piszesz,
    >>
    >> A Ty że się nie da.
    >> A nagle się da.
    >
    > Ja nie piszę, że się nie da, tylko, że to podróż wydłuża :-)

    I nagle przestało przeszkadzać, że trzeba na stację pojechać i czas stracić?
    Bo do hejtu nie pasuje?

    > Czy kłamliwe, to byś musiał podać odległość do szybkiej ładowarki :-P
    > Możesz podać ile ich jest np między Poznaniem a Wrocławiem przy S5 :-)

    Jak będę jeździł do Wrocławia ze Słupska, to się będę tym interesował.
    Jak naładujesz w Poznaniu, to do Wrocławia dojedziesz i nic po drodze Ci
    nie jest potrzebne.

    > Jak to wygląda w czasie rzeczywistej jazdy, to nie mam pomysłu na
    > pomiar.

    Już Ci było tłumaczone - nie gap się na kompa, bo nie ogarniasz, tylko
    tankuj dwa razy i licz różnice.

strony : 1 ... 10 ... 16 . [ 17 ] . 18 ... 22


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: