eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda z Warszawy do Krakowa tesląRe: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.157.25.67.74!n
    ot-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Date: Wed, 8 Jan 2025 14:25:01 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <silxvk9wlkh5$.1iv6pnx293maa$.dlg@40tude.net>
    References: <vl9h00$krl$1@news.chmurka.net> <vl9k6s$2u18$1@dont-email.me>
    <63ia7p4w52rf.1b7ido1j9nrh4$.dlg@40tude.net>
    <vlb1gr$dlm0$1@dont-email.me> <vlbb8f$ff7j$1@dont-email.me>
    <vlbicn$gkag$1@dont-email.me> <vlbpfb$gkdu$1@dont-email.me>
    <vlbq5t$e3fp$1@news.icm.edu.pl> <vlj2sb$9or$1@news.chmurka.net>
    <7...@4...net>
    <vljtva$2f0$1@news.chmurka.net>
    <1fh75a6lbhj1d$.1agv18apym3q5.dlg@40tude.net>
    <vllpht$p3d$5@news.chmurka.net>
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="157.25.67.74"; logging-data="509";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:0xr/1U7YQ58go5YS55A0BHESh4Q=
    sha256:uoqi3HEKAjuRugrCKoTjeo8wjEXdyzvLYAQjIrLoBro=
    sha1:o2KtknlAXF5fQbs1dGctC/7R6Qw=
    sha256:dc9RyYzi4V0lI4A5zmdQ1/aOLLTPuQUmo39GE3sFgFs=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2727714
    [ ukryj nagłówki ]

    On Wed, 8 Jan 2025 13:03:10 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 08-01-2025 o 11:05, J.F pisze:
    >> On Tue, 7 Jan 2025 20:06:18 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 07-01-2025 o 17:03, J.F pisze:
    >>>> On Tue, 7 Jan 2025 12:23:55 +0100, Cavallino wrote:
    >>>>> W dniu 04-01-2025 o 18:12, Pixel(R)???????????? pisze:
    >>>>>
    >>>>>> Chciałbyś. Prątek ma ~70% sprawności + ogrzewanie/klima + spadek 20%
    >>>>>> pojemności w mroźny dzień. Spalina ma ogrzewanie za free
    >>>>> Tyle że tylko w marzeniach miłośników smrodowozów:
    >>>>>
    >>>>> https://elektrowoz.pl/porady/auta-spalinowe-traca-zi
    ma-srednio-15-proc-zasiegu-elektryki-11-37-proc-tesl
    a-blyszczy-dzieki-pompom-ciepla/
    >>>>>
    >>>>> Cyt:
    >>>>> "Elektryki wcale nie tracą dużo więcej zasięgu zimą niż samochody
    >>>>> spalinowe, o ile tylko producent zadba o właściwą pompę ciepła, wynika z
    >>>>> badań Recurrent Auto.
    >>>>>
    >>>>> Według danych amerykańskiego Departamentu Energii, zasięgi samochodów
    >>>>> spalinowych przy około -7 stopniach Celsjusza (20 stopni Fahnreheita)
    >>>>> spadają od dziesięciu do ponad 20 procent w porównaniu do pomiarów przy
    >>>>> 25 stopniach Celsjusza. Dużo zależy od tego, gdzie auto jest
    >>>>> eksploatowane: średnia -15 procent zasięgu na tej samej ilości paliwa
    >>>>> odpowiada o 10-20 procentom mniej w mieście lub 15 do 33 procent spadku
    >>>>> przy pokonywaniu krótkich dystansów (źródło). W skrócie: im krótsza
    >>>>> jazda i mniej możliwości skorzystania z odpadowego ciepła, tym gorzej."
    >>>>
    >>>> Letko pierdolą.
    >>>> Tu nie chodzi o jakies odpadowe ciepło, tylko o nagrzanie silnika.
    >>>
    >>> Czym Twoim zdaniem?
    >>
    >> Niby odpadowym ciepłem,
    >
    > No właśnie.
    > Więc po co się czepiasz z głupotami, jak dobrze napisali?

    Bo wolałbym aby napisali poprawnie - im zimniejszy silnik, tym większe
    spalanie ...

    >>> Wiesz jaka jest średni przebieg dzienny, czy głupa udajesz?
    >> Ale twój, mój, Myjka, taksiarza, kuriera?
    > Populacji.

    A badanie robili na Populacji, czy choć jej reprezentatywnej próbce?

    Pewnie by się dało z Orlenu wyciągnąć miesięczne, lub choć kwartalne
    ilości sprzedanych paliw ... jak jest zimno, to Populacja woli
    siedzieć w domu ? :-)

    >> Jak już będą gęsto te bardzo szybkie ładowarki umożliwiające
    >> podładowanie w 10 minut na 300km, to może będzie to szukanie na siłę
    >> :-)
    >
    > Zazwyczaj są, na każdym kierunku i w potrzebnej odległości.
    > I od Poznania i od Wrocławia pewnie też.

    Pozwolisz, ze pozostanę na razie lekko sceptyczny :-)

    > A że ktoś ze wsi pod Piłą ma z tym kłopoty, to inny temat.
    >
    >>>> No i toaletę można odwiedzić, kawę ciepłą wypić, a nawet obiad zjeść
    >>>> :-)
    >>> A dla odmiany w bev pewnie jest łańcuchem przykuty do kierownicy?
    >>
    >> No ale przeciez zawsze to piszesz,
    >
    > A Ty że się nie da.
    > A nagle się da.

    Ja nie piszę, że się nie da, tylko, że to podróż wydłuża :-)

    >> więc coż to za zarzut w stosunku do
    >> ICE, że mu zasięg spada ?
    >
    > Nie bredź.
    > To była odpowiedź na zarzuty , jakoby spadał tylko w bev.
    > Kłamliwe jak pokazały te badania.

    Czy kłamliwe, to byś musiał podać odległość do szybkiej ładowarki :-P
    Możesz podać ile ich jest np między Poznaniem a Wrocławiem przy S5 :-)

    No coż, popatrzyłem wczoraj u siebie. Było niewiele ponad 0 C.

    Zaraz po włączeniu komp pokazał 1.7 l/h na jałowym biegu.
    Po ok 2 min zrobiło sie 1.3.

    Po rozgrzaniu robi się tak od 0.8 do 1.2 l/h.
    średnio powiedzmy 1.0 l/h

    Jak to wygląda w czasie rzeczywistej jazdy, to nie mam pomysłu na
    pomiar.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: