eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda z Warszawy do Krakowa tesląRe: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
  • Data: 2025-01-08 11:05:05
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Tue, 7 Jan 2025 20:06:18 +0100, Cavallino wrote:
    > W dniu 07-01-2025 o 17:03, J.F pisze:
    >> On Tue, 7 Jan 2025 12:23:55 +0100, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 04-01-2025 o 18:12, Pixel(R)???????????? pisze:
    >>>
    >>>> Chciałbyś. Prątek ma ~70% sprawności + ogrzewanie/klima + spadek 20%
    >>>> pojemności w mroźny dzień. Spalina ma ogrzewanie za free
    >>> Tyle że tylko w marzeniach miłośników smrodowozów:
    >>>
    >>> https://elektrowoz.pl/porady/auta-spalinowe-traca-zi
    ma-srednio-15-proc-zasiegu-elektryki-11-37-proc-tesl
    a-blyszczy-dzieki-pompom-ciepla/
    >>>
    >>> Cyt:
    >>> "Elektryki wcale nie tracą dużo więcej zasięgu zimą niż samochody
    >>> spalinowe, o ile tylko producent zadba o właściwą pompę ciepła, wynika z
    >>> badań Recurrent Auto.
    >>>
    >>> Według danych amerykańskiego Departamentu Energii, zasięgi samochodów
    >>> spalinowych przy około -7 stopniach Celsjusza (20 stopni Fahnreheita)
    >>> spadają od dziesięciu do ponad 20 procent w porównaniu do pomiarów przy
    >>> 25 stopniach Celsjusza. Dużo zależy od tego, gdzie auto jest
    >>> eksploatowane: średnia -15 procent zasięgu na tej samej ilości paliwa
    >>> odpowiada o 10-20 procentom mniej w mieście lub 15 do 33 procent spadku
    >>> przy pokonywaniu krótkich dystansów (źródło). W skrócie: im krótsza
    >>> jazda i mniej możliwości skorzystania z odpadowego ciepła, tym gorzej."
    >>
    >> Letko pierdolą.
    >> Tu nie chodzi o jakies odpadowe ciepło, tylko o nagrzanie silnika.
    >
    > Czym Twoim zdaniem?

    Niby odpadowym ciepłem, ale co - mam wciskać gaz do dechy, żeby się
    szybciej rozgrzał :-)

    >> A to "10-20 procent mniej w mieście" to co - testowali też takich, co
    >> dużo dużo jeżdzą po mieście i nie wychładzają silnika, czy może
    >> wyjeżdżają z ciepłego garażu ?
    >
    > Wiesz jaka jest średni przebieg dzienny, czy głupa udajesz?

    Ale twój, mój, Myjka, taksiarza, kuriera?

    >> Przeciez od początku ustaliliśmy, że zasięg w spalinowym nie jest
    >> problemem.
    > W bev też nie.
    > O ile ktoś tego problemu nie próbuje na siłę znaleźć w ramach hejtu.

    Jak już będą gęsto te bardzo szybkie ładowarki umożliwiające
    podładowanie w 10 minut na 300km, to może będzie to szukanie na siłę
    :-)

    >> No i toaletę można odwiedzić, kawę ciepłą wypić, a nawet obiad zjeść
    >> :-)
    > A dla odmiany w bev pewnie jest łańcuchem przykuty do kierownicy?

    No ale przeciez zawsze to piszesz, więc coż to za zarzut w stosunku do
    ICE, że mu zasięg spada ? :-)

    Po prawdzie ... wychodzenie z ciepłego samochodu na -20 C
    aby zatankować, to nie jest szczyt przyjemności, więc im rzadziej, tym
    lepiej.
    Ale kto taką zimę widział, i gdzie :-)

    J.











Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: