-
Data: 2025-01-06 11:50:46
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Sat, 4 Jan 2025 11:34:07 +0100, nadir
>> Gdzieś, w ostatniej dekadzie narzekań na elektryki, ktoś rozsądny
>> podnosił taką kwestię, że to już?
>
> Co rozumiesz przez rozsądny? Bo na tej grupie,
> niektórych portalach oraz w baniach niektórych
> polityków to już.
Jeśli chodzi o oszczędzanie energii (elektryk zużywa jej 2x
mniej niż śmierdziel spalinowy), siłą rzeczy bezpieczeństwo
energetyczne a także wykorzystywania swoich zasobów a nie
ruskich/turbańskich/amerykańskich i wyprowadzanie do nich kasy,
ochronę zdrowia ludzi przez eliminację niskiej toksycznej
i rakotwórczej emisji i hałasu, to już dawno. Tylko debile
jeszcze tego nie pojęły.
>> Do zastąpienia spalinowych potrzebujemy 4x większą baterię.
>
> Niekoniecznie, już dziś spora cześć samochodów elektrycznych ma na tyle
> duże baterie, że wystarcza to na w miarę swobodne poruszanie.
Masz rozdwojenie jaźni.
> Problemy są jednak inne:
Tylko w twoim (i innych januszy) spaczonym baniaku.
> 1. Brak wystarczającej ilości ładowarek i infrastruktury, żeby można
> było bez planowania i zastanawiania się ot tak wyjechać z garażu z
> baterią naładowaną na 50% i przekonaniem, że dojedzie się na miejsce
> docelowe dziś, a nie w przyszłym tygodniu.
To jest wynik małej ilości BEV w naszym zaściankowym kraju.
Co jest także zasługą januszków hejtujących elektryki.
Na zachodzie takich problemów nie ma.
> 2. Cena samych samochodów elektrycznych
Bzdura. Już dzisiaj ceny się zrównały, a nawet, jak wykazałem
w niedawnym wątku o Outlanderze, elektryki są tańsze, i nie
jest to wcale wina obciążeń podatkowych na spierdoliniaki,
jak to powszechnie ruskie (i turbańskie) trolle pompują.
> i prądu na ładowarkach komercyjnych.
Nadal jest taniej niż na ruskim/turbańskim/amerykańśkim paliwie.
A jest relatywnie drogo, bo ładowarkę trzeba postawić, utrzymać
-- a przy "naszej" ilości klientów jest to praktycznie nieopłacalne
(co też potwierdza poniższą tezę, że większość się ładuje
w domach, bo elektryków jest proporcjonalnei więcej niż
obciążenie ładowarek wskazuje).
> Miało być taniej niż ze spalinówkami a tu chooj.
Jest taniej, większość mieszka w domach, a tam ładowanie
elektryka kosztuje aktualnie 16 zł/100km. Jak ktoś od
święta wyjedzie nad morze czy w góry, to znacznie to
tej wartości nie zaburzy.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 06.01.25 12:02 Myjk
- 06.01.25 12:02 io
- 06.01.25 12:11 io
- 06.01.25 12:11 io
- 06.01.25 12:15 io
- 06.01.25 15:04 Myjk
- 06.01.25 16:22 Pixel(R)??
- 06.01.25 21:34 nadir
- 06.01.25 21:52 nadir
- 06.01.25 23:11 io
- 06.01.25 23:12 io
- 07.01.25 07:07 J.F
- 07.01.25 09:10 Janusz
- 07.01.25 17:03 J.F
- 07.01.25 16:48 Pixel(R)??
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS