-
Data: 2025-01-05 21:48:34
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 5.01.2025 o 17:32, Pixel(R)?? pisze:
> W dniu 05.01.2025 o 15:27, io pisze:
>
>>>> Czytać nie umiesz kołku? Główne straty związane z prędkością to opór
>>>> aerodynamiczny.
>>>
>>> Masz mała kurwo, bij się z faktem, idę po czipsy :)
>>>
>>> "Baterie w trakcie eksploatacji albo ładowania mocno się nagrzewają.
>>> I dlatego wymagają chłodzenia. Odbieranie temperatury jest też
>>> realizowane np. w upalne dni i to nawet w czasie postoju. A to
>>> jeszcze nie koniec. Co bowiem z zimą? Wtedy akumulatory wymagają
>>> ogrzewania. Dostarczenie do nich ciepła poprawia sposób ich pracy.
>>> Sprawia np., że przy mrozie dochodzącym do -18 stopni Celsjusza nie
>>> tracą nawet 29 proc. swojej pojemności oraz nie ładują się nawet dwa
>>> razy wolniej. Sprawnie działający układ chłodzenia i ogrzewania
>>> akumulatorów jest niezwykle ważny z jeszcze jednego powodu. To on w
>>> dużej mierze decyduje o trwałości ogniw."
>>>
>>> https://electromobilitypoland.pl/baza-wiedzy/2018/10
/23/uklad-
>>> chlodzenia-jak-wyglada-w-aucie-elektrycznym/
>>>
>>
>> K.. gościu, ja mam elektryka a Ty tylko o nich czytasz.
>
> Masz, niech stracę te 2 minuty na osła :)
>
> Gemini:
> Pyt:
> Jaki zatem jest procent strat energii na ciepło wydzielane przez baterię
> i ciepło pochodzące z grzania silników oraz układu elektronicznego?
>
>
> Odp:
> Trudno jest podać dokładny procent strat energii na ciepło wydzielane
> przez baterię, silniki i elektronikę w samochodzie elektrycznym jadącym
> z prędkością 140 km/h. Producenci rzadko publikują szczegółowe dane na
> ten temat, a straty te zależą od wielu czynników, takich jak:
>
> Konstrukcja baterii: Chemia ogniw, system chłodzenia, izolacja termiczna.
> Konstrukcja silnika: Rodzaj silnika (synchroniczny z magnesami trwałymi,
> indukcyjny), sprawność, system chłodzenia.
> Układ elektroniczny: Sprawność falownika, system chłodzenia.
> Warunki jazdy: Temperatura otoczenia, obciążenie (przyspieszenia, jazda
> pod górę).
> Niemniej jednak, mogę spróbować oszacować te straty na podstawie
> dostępnych informacji i ogólnej wiedzy o samochodach elektrycznych.
>
> Straty w baterii:
>
> Podczas ładowania i rozładowywania baterii część energii zamieniana jest
> na ciepło w wyniku oporu wewnętrznego ogniw. Straty te są zazwyczaj
> największe przy dużych prądach ładowania i rozładowywania, czyli np.
> podczas szybkiego ładowania lub dynamicznej jazdy z wysoką prędkością.
> Przy jeździe z prędkością 140 km/h, silnik pobiera dużą moc, co oznacza
> wysoki prąd rozładowywania baterii. Można szacować, że straty w baterii
> w takich warunkach mogą wynosić od kilku do kilkunastu procent (np.
> 5-15%) pobieranej energii. Im bardziej zaawansowany system chłodzenia
> baterii, tym straty te będą mniejsze.
> Wysoka temperatura otoczenia również zwiększa straty w baterii.
> Straty w silniku i układzie elektronicznym:
>
> Silnik elektryczny, podobnie jak każde urządzenie elektryczne, ma pewną
> sprawność, która nigdy nie wynosi 100%.
No i twój smród też ma silnik, którego sprawność nie wynosi 100% tylko
ze 20 przy dobrych wiatrach.
> Część energii jest tracona na
> ciepło w wyniku oporu uzwojeń i strat magnetycznych.
> Nowoczesne silniki elektryczne mają sprawność na poziomie 90-95% lub
> nawet więcej w optymalnych warunkach. Jednak przy wysokich obrotach i
> obciążeniach sprawność ta może nieco spadać, a straty na ciepło mogą
> wzrosnąć.
> Falownik, który steruje pracą silnika, również generuje straty ciepła.
> Straty te są związane z przełączaniem tranzystorów mocy i mogą wynosić
> kilka procent (np. 2-5%) mocy silnika.
No, tak jak na samej skrzyni biegów w tym twoim smrodzie.
> Podobnie jak w przypadku baterii, system chłodzenia silnika i falownika
> ma kluczowe znaczenie dla minimalizacji strat ciepła.
Tak jak termostat i termowentylator.
> Całkowite straty:
>
> Podsumowując, można oszacować, że łączne straty energii na ciepło
> wydzielane przez baterię, silnik i układ elektroniczny przy jeździe z
> prędkością 140 km/h mogą wynosić od około 10% do 25% lub nawet więcej
> pobieranej energii. Oznacza to, że tylko 75-90% energii z baterii jest
> faktycznie wykorzystywane do napędu samochodu.
No, a w twoim smrodzie tyle się marnuje.
>
> Wpływ na zasięg:
>
> Straty te mają bezpośredni wpływ na zasięg samochodu. Im większe straty
> ciepła, tym mniej energii jest dostępne do napędu, a tym samym mniejszy
> zasięg. Dlatego jazda z wysoką prędkością, która generuje większe straty
> ciepła, znacząco skraca zasięg samochodu elektrycznego."
>
No powoduje tak samo jak w twoim smrodzie.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.01.25 22:24 Pixel(R)??
- 05.01.25 23:39 nadir
- 06.01.25 08:56 Cavallino
- 06.01.25 11:14 Janusz
- 06.01.25 11:32 Myjk
- 06.01.25 11:50 Myjk
- 06.01.25 12:02 Myjk
- 06.01.25 12:02 io
- 06.01.25 12:11 io
- 06.01.25 12:11 io
- 06.01.25 12:15 io
- 06.01.25 15:04 Myjk
- 06.01.25 16:22 Pixel(R)??
- 06.01.25 21:34 nadir
- 06.01.25 21:52 nadir
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-15 Łódź => NodeJS Developer <=
- 2025-02-15 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-15 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-02-15 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=