eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJazda z Warszawy do Krakowa tesląRe: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
  • Data: 2025-01-05 21:48:34
    Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 5.01.2025 o 17:32, Pixel(R)?? pisze:
    > W dniu 05.01.2025 o 15:27, io pisze:
    >
    >>>> Czytać nie umiesz kołku? Główne straty związane z prędkością to opór
    >>>> aerodynamiczny.
    >>>
    >>> Masz mała kurwo, bij się z faktem, idę po czipsy :)
    >>>
    >>> "Baterie w trakcie eksploatacji albo ładowania mocno się nagrzewają.
    >>> I dlatego wymagają chłodzenia. Odbieranie temperatury jest też
    >>> realizowane np. w upalne dni i to nawet w czasie postoju. A to
    >>> jeszcze nie koniec. Co bowiem z zimą? Wtedy akumulatory wymagają
    >>> ogrzewania. Dostarczenie do nich ciepła poprawia sposób ich pracy.
    >>> Sprawia np., że przy mrozie dochodzącym do -18 stopni Celsjusza nie
    >>> tracą nawet 29 proc. swojej pojemności oraz nie ładują się nawet dwa
    >>> razy wolniej. Sprawnie działający układ chłodzenia i ogrzewania
    >>> akumulatorów jest niezwykle ważny z jeszcze jednego powodu. To on w
    >>> dużej mierze decyduje o trwałości ogniw."
    >>>
    >>> https://electromobilitypoland.pl/baza-wiedzy/2018/10
    /23/uklad-
    >>> chlodzenia-jak-wyglada-w-aucie-elektrycznym/
    >>>
    >>
    >> K.. gościu, ja mam elektryka a Ty tylko o nich czytasz.
    >
    > Masz, niech stracę te 2 minuty na osła :)
    >
    > Gemini:
    > Pyt:
    > Jaki zatem jest procent strat energii na ciepło wydzielane przez baterię
    > i ciepło pochodzące z grzania silników oraz układu elektronicznego?
    >
    >
    > Odp:
    > Trudno jest podać dokładny procent strat energii na ciepło wydzielane
    > przez baterię, silniki i elektronikę w samochodzie elektrycznym jadącym
    > z prędkością 140 km/h. Producenci rzadko publikują szczegółowe dane na
    > ten temat, a straty te zależą od wielu czynników, takich jak:
    >
    > Konstrukcja baterii: Chemia ogniw, system chłodzenia, izolacja termiczna.
    > Konstrukcja silnika: Rodzaj silnika (synchroniczny z magnesami trwałymi,
    > indukcyjny), sprawność, system chłodzenia.
    > Układ elektroniczny: Sprawność falownika, system chłodzenia.
    > Warunki jazdy: Temperatura otoczenia, obciążenie (przyspieszenia, jazda
    > pod górę).
    > Niemniej jednak, mogę spróbować oszacować te straty na podstawie
    > dostępnych informacji i ogólnej wiedzy o samochodach elektrycznych.
    >
    > Straty w baterii:
    >
    > Podczas ładowania i rozładowywania baterii część energii zamieniana jest
    > na ciepło w wyniku oporu wewnętrznego ogniw. Straty te są zazwyczaj
    > największe przy dużych prądach ładowania i rozładowywania, czyli np.
    > podczas szybkiego ładowania lub dynamicznej jazdy z wysoką prędkością.
    > Przy jeździe z prędkością 140 km/h, silnik pobiera dużą moc, co oznacza
    > wysoki prąd rozładowywania baterii. Można szacować, że straty w baterii
    > w takich warunkach mogą wynosić od kilku do kilkunastu procent (np.
    > 5-15%) pobieranej energii. Im bardziej zaawansowany system chłodzenia
    > baterii, tym straty te będą mniejsze.
    > Wysoka temperatura otoczenia również zwiększa straty w baterii.
    > Straty w silniku i układzie elektronicznym:
    >
    > Silnik elektryczny, podobnie jak każde urządzenie elektryczne, ma pewną
    > sprawność, która nigdy nie wynosi 100%.

    No i twój smród też ma silnik, którego sprawność nie wynosi 100% tylko
    ze 20 przy dobrych wiatrach.

    > Część energii jest tracona na
    > ciepło w wyniku oporu uzwojeń i strat magnetycznych.
    > Nowoczesne silniki elektryczne mają sprawność na poziomie 90-95% lub
    > nawet więcej w optymalnych warunkach. Jednak przy wysokich obrotach i
    > obciążeniach sprawność ta może nieco spadać, a straty na ciepło mogą
    > wzrosnąć.
    > Falownik, który steruje pracą silnika, również generuje straty ciepła.
    > Straty te są związane z przełączaniem tranzystorów mocy i mogą wynosić
    > kilka procent (np. 2-5%) mocy silnika.

    No, tak jak na samej skrzyni biegów w tym twoim smrodzie.

    > Podobnie jak w przypadku baterii, system chłodzenia silnika i falownika
    > ma kluczowe znaczenie dla minimalizacji strat ciepła.

    Tak jak termostat i termowentylator.

    > Całkowite straty:
    >
    > Podsumowując, można oszacować, że łączne straty energii na ciepło
    > wydzielane przez baterię, silnik i układ elektroniczny przy jeździe z
    > prędkością 140 km/h mogą wynosić od około 10% do 25% lub nawet więcej
    > pobieranej energii. Oznacza to, że tylko 75-90% energii z baterii jest
    > faktycznie wykorzystywane do napędu samochodu.

    No, a w twoim smrodzie tyle się marnuje.

    >
    > Wpływ na zasięg:
    >
    > Straty te mają bezpośredni wpływ na zasięg samochodu. Im większe straty
    > ciepła, tym mniej energii jest dostępne do napędu, a tym samym mniejszy
    > zasięg. Dlatego jazda z wysoką prędkością, która generuje większe straty
    > ciepła, znacząco skraca zasięg samochodu elektrycznego."
    >

    No powoduje tak samo jak w twoim smrodzie.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: