  • 1. Data: 2011-07-12 00:29:12
    Temat: Jazda po czesku
    Od: "Mako" <m...@n...com>

    Witam,

    Miałem okazję kilka dni pojeździć po Czechach i wstyd się przyznać ale
    przeżyłem szok kulturowy.
    Jeśli ktoś bliżej zna ten naród to proszę o odpowiedź czemu wszyscy
    przestrzegają tam przepisów a ograniczeń prędkości w szczególności?

    Czy jest to spowodowane:
    * mentalnością narodu (przepis to przepis i każdy go szanuje),
    * strachem przed spotkaniem z policją i mandatem (nie wiem - może mandaty są
    dotkliwe finansowo),
    * stanem infrastruktury drogowej (jeśli są autostrady to nie ma sensu
    rajdować po innych drogach),
    * inne przyczyny?

    Pozdrawiam,
    M.

  • 2. Data: 2011-07-12 01:06:42
    Temat: Re: Jazda po czesku
    Od: "Igis" <w...@N...gazeta.pl>

    Mają lepsze piwo.

  • 3. Data: 2011-07-12 03:58:50
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-07-12 01:06, Igis pisze:
    > Mają lepsze piwo.

    W życi ...

    --
    Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
    KURWA !!!

  • 4. Data: 2011-07-12 06:07:56
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-07-12 00:29, Mako pisze:
> [...]
    > mandaty są dotkliwe finansowo),
    > * stanem infrastruktury drogowej (jeśli są autostrady to nie ma sensu

    Tam obszar zabudowany jest naprawdę zabudowany (1-2 chałupy przy drodze
    to za mało).

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 5. Data: 2011-07-12 06:18:56
    Od: megrims <m...@i...pl>

> [...]
    > mandaty są dotkliwe finansowo),
    > * stanem infrastruktury drogowej (jeśli są autostrady to nie ma sensu

    Z tego co ja słyszałem, co mandaty są bardzo dotkliwe. Ktoś
    mnie straszył, że na nasze to nawet 15 000 pln można zapłacić.
    Wolałem się nie przekonywać jak jest na prawdę.

    Co jeszcze: jak jest niebezpieczny zakręt i ograniczenie do 60
    to szybciej tego zakrętu nie przejedziesz. U nas jest bardzo
    wiele takich zakrętów, gdzie masz 60 a zupełnie nie
    wiadomo po co.

  • 6. Data: 2011-07-12 06:19:05
    Od: megrims <m...@i...pl>

  • 7. Data: 2011-07-12 08:06:36
    Temat: Re: Jazda po czesku - OT
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-07-12 01:06, Igis pisze:
    > Mają lepsze piwo.

    Raczej mają piwo.

    A.

    ps. chyba nie porównujesz ich piwa do tej chemii sprzedawanej u nas.

  • 8. Data: 2011-07-12 08:10:10
    Od: Arek <a...@a...pl>

> [...]
    >
    > Czy jest to spowodowane:
    > * mentalnością narodu (przepis to przepis i każdy go szanuje),
    A podobno narody pokomunistyczne przepisów nie szanują z definicji

    > * strachem przed spotkaniem z policją i mandatem (nie wiem - może
    > mandaty są dotkliwe finansowo),
    Ale tej policji wcale tak dużo tam nie ma FR, również.

    > * stanem infrastruktury drogowej (jeśli są autostrady to nie ma sensu
    > rajdować po innych drogach),
    Gdyby policzyć to wcale tych dróg tak dużo nie mają. Owszem są odrobinę
    lepiej zadbane, ale szoku jakiegoś nie ma.

    > * inne przyczyny?
    Mają mniejszy współczynnik autodestrukcji, historia wielokrotnie to
    pokazywała.

    A.

  • 9. Data: 2011-07-12 08:47:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 12 Jul 2011 00:29:12 +0200, Mako

    > * mentalnością narodu

    http://www.youtube.com/watch?v=kp-lfwZqAmE&t=4m19s

    :D

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 10. Data: 2011-07-12 09:02:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

> [...]
    >
    > Czy jest to spowodowane:
    > * mentalnością narodu (przepis to przepis i każdy go szanuje),

    Czy ja wiem? Oni są jakby to powiedzieć....normalni i dość swobodni.
    Może fakt, że katolików tam na lekarstwo, w ogóle ~60% jawnie
    deklaruje bezwyznaniowość. Inna sprawa, że oznakowania w wielu
    miejscach to moglibyśmy się od nich uczyć.

    > * strachem przed spotkaniem z policją i mandatem (nie wiem - może
    > mandaty są dotkliwe finansowo),

    To z całą pewnością (nawet jakiś czas temu zdrowo podwyższyli mandaty),
    dodatkowo policja robi łapanki na przenośne FR nawet na trasach.
    Co kraj to obyczaj. Zdecydowanie lepiej przepisów przestrzegać.

    > * stanem infrastruktury drogowej (jeśli są autostrady to nie ma sensu
    > rajdować po innych drogach),

    Autostrad u nich nie ma wcale dużo, ale to i kraj w sumie niewielki,
    jednak drogi są ogólnie w bardzo dobrym stanie.

    > * inne przyczyny?

    Historyczne?