    From: Excite <n...@n...bedzie.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jazda po czesku
    Date: Sat, 16 Jul 2011 12:52:46 +0200

    W dniu 2011-07-13 09:47, BaX pisze:
    > Większość czechów
    > nie usiłuje nawet coś sklecić po polsku kupując coś u nas, mówią jak by
    > byli u siebie

    To prawda.

    > jednocześnie zlewają klientów którzy u nich chcą coś
    > kupić nie mówiąc po czesku /oprócz knajp ale praktycznie tylko tych
    > które nastawione są na turystów/

    Angielskiego często również nie znają więc choć chęci do porozumienia są
    to możliwości niekiedy ograniczają się do porozumienia migowego :) Jak
    byłem 2 lata temu w Pradze to o ile nie dziwne było że języka Polskiego
    tam nikt nie znał to nieco dziwne że Angielskim również bardzo ciężko
    się porozumieć w knajpach i sklepach. Często nawet menu w restauracjach
    było tylko po Czesku.

    ps.
    W Praskich restauracjach normą jest podawanie nie zamówionych przekąsek
    przed podaniem zamówionego dania. Może to być czasami mini chlebek, małe
    bułeczki,kilka kruchych ciasteczek albo albo coś do picia. Można się
    nabrać że to darmowy dodatek który serwują na spróbowanie. Jednak
    dopiero po podliczeniu rachunku klient dowiaduje się że te przekąski są
    płatne i to często nie mało :)