-
Data: 2019-05-17 10:13:27
Temat: Re: Jazda na suwak
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:a0413801-b0fe-4832-b030-4c365e84f81a@go
oglegroups.com...
>Obok mnie w tym momencie budują Trasę Łagiewnicką (Kraków)
>która przecina dwie drogi po dwa pasy w każdą stronę.
>Co powoduje że są różne zwężki w różnych konfiguracjach.
>I mam okazję to obserwować.
A to w miescie, czy raczej poza ?
>Po pierwsze moim skromnym zdaniem jeśli przed zwężką nie ma świateł
>to
>wcale nie jedzie się szybciej. Powiedziałbym że nawet wolniej.
No, trudno, zeby po zwezeniu bylo szybciej ... choc historia zna takie
przypadki (network paradox)
>Bo pas wpuszczający musi wpuszczać tych co się "wpychają".
Ale "na suwak" to by sie wszyscy wpychali, no - co drugi.
>W efekcie czwarty czy piąty samochód musi się zatrzymać
>i tracimy na płynności ruchu.
>I rozumiem teraz frustrację "dużych".
>Bo zanim duży ruszy z miejsca ze świateł to dwóch małych już mu
>wjedzie.
>Co powoduje że jak jadę autobusem to trwa to x% dłużej.
No, akurat przy prawdziwym suwaku, to "długi" powinien wpuscic ze dwa
krotkie.
Bo inaczej predkosci pasow beda inne i znow sie objawi pseudo
cwaniactwo :-)
Tzn w miescie moze mniej istotnie, gdy duzo osobowych, gdzies w
trasie, gdzie na prawym duzo tirow, a na lewym osobowe, to 1:1 troche
zawodzi :-)
No i pewnie kierowca autobusu uwaza, ze ma priorytet :-)
Co do predkosci - obserwacja ze starej gierkowki:
jedna jezdnia w remoncie, ruch przerzucony na druga, trzeba przejechac
przez pas odddzielajacy.
Korek w piatkowe popoludnie - na pol godzniny.
O dziwo - ladny suwak.
Tzn wcale nie takie dziwne - duzy ruch tranzytowy, kierowcy nie wiedza
ze tu zwezenie i ze tu "trzeba" zjechac na prawo/lewo.
przed zwezka pelna kultura - tez nie dziwi, po pol godzinie wspolnego
stania tych pare sekund nie ma znaczenia.
Ludzie przejezdzaja sprawnie, tylko ze przejazd samochodu zajmuje ze 3
sekundy. tira wiecej
A dojezdza ich wiecej - stad korek.
Proste obliczenie podaje, ze predkosc samochodow na tych dwoch pasach
bedzie wynosila ok 6km/h.
Moj samochod tak wolno nie potrafi !
W efekcie musze na polsprzegle, albo czasem na luzie.
Na szczescie sie chyba ze dwoch tirmanow dobralo, i zrobili "skokami
do przodu", po jakies 500m.
Tzn na szczescie dla mojego sprzegla, bo jak ktos ma interes na
najblizszym zjezdzie, pare km przed zwezka, i brakuje mu 300m do
zjazdu ... :-)
Tak czy inaczej - prosta szykana, a predkosc na dwoch pasach pelzajaca
i powodujaca stawanie ..
>Chociaż zauważyłem pewną rzecz wczoraj.
>Dwa pasy.
>Prawy się kończy i trzeba zjechać na lewy.
>Na lewym osobówki.
>Na prawym ciężarówki przetykane osobówkami.
>I ciężarówka która która stała obok dawno pojechała a ja stałem jak
>głupi.
efekt 1:1 jak wyzej.
Na drugi raz bedziesz madrzejszy, ustawisz sie za ciezarowkami i nie
wpuscisz chamow, co omijaja korek :-P
A nie, wyjatkowo to lewy przejezdny :-)
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.05.19 17:17 s...@g...com
- 17.05.19 19:52 p...@g...com
- 17.05.19 19:57 J.F.
- 17.05.19 20:37 p...@g...com
- 17.05.19 20:50 RadoslawF
- 18.05.19 07:59 Cavallino
- 18.05.19 10:59 Transpok
- 18.05.19 11:20 RadoslawF
- 18.05.19 11:21 Shrek
- 18.05.19 11:22 Shrek
- 18.05.19 14:09 Tomasz Gorbaczuk
- 18.05.19 15:08 JDX
- 18.05.19 15:15 Transpok
- 18.05.19 16:39 RadoslawF
- 18.05.19 16:41 RadoslawF
Najnowsze wątki z tej grupy
- Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- Izera goli do zera! - co najmniej 383M złotówek wyprowadzonych z budżetu
- koniec zdupy wymysłów
- a Ty jak się zachowasz w godzinie próby?
- Tak wiem.... To oczywiste ale jak oni dzisiaj dziadują na materiale
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
Najnowsze wątki
- 2025-03-08 Cięcie wysokich tui
- 2025-03-08 Środa Wielkopolska => SAP FI/CO Konsultant wewnętrzny <=
- 2025-03-08 Prawo "gminne"
- 2025-03-08 Warszawa => Senior Recruiter <=
- 2025-03-08 Warszawa => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-08 Najszybciej ładujące się samochody elektryczne
- 2025-03-07 AION przejety
- 2025-03-07 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-03-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-07 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-07 Chiny-Kraków => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS