  • Data: 2011-01-09 23:49:23
    Temat: Re: Jazda na 3 cylindrach...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-01-09 23:26, Michał Gut pisze:

    > ale nie kumam dalej. to najpierw lał chmure przy zasysaniu powietrza a
    > potem drugi raz przy sprezaniu, jeszcze raz podczas pracy i dalej przy
    > wydechu?

    Właśnie tak jest. Tyle że to chyba nawet w przypadku tego Punto nie było
    w żaden sposób synchronizowane z suwami pracy cylindra, a po prostu
    wtryskiwacze lały jak podeszło. Tylko długość wtrysku była ustalana na
    podstawie pomiaru ilości powietrza, albo wskazań sondy lambda.

    Ale to paliwo wtryśnięte przy zamkniętym zaworze się nie marnuje, a
    czeka na swoją kolej aż zostanie wessane do cylindra.
    Wtryskiwacz zamontowany jest tam bardzo blisko zaworu i nie ma mowy żeby
    cała porcja powietrza zmieściła się między wtryskiwaczem a zaworem.
    Wychodzi na to że wtryskiwacz sika na zamknięty zawór, a to albo
    odparuje na gorącej głowicy, albo pęd powietrza jakoś to zawsze rozpyli
    w cylindrze.

    Jak to się tam dzieje że to działa, to nie wiem, bo też mi się kiedyś
    wydawało że to nie będzie działać, ale jednak działa.

    W dodatku nie ma jakiś dużych różnic w pracy silnika pomiędzy takim
    układem gdzie wszystkie chodzą jednocześnie a półsekwencją, gdzie też co
    drugi wtrysk następuje w zamknięty zawór, no ale to zawsze co drugi a
    nie co czwarty.