  • Data: 2010-08-28 12:22:28
    Temat: Re: Japoński plac manewrowy
    Od: PB <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sat, 28 Aug 2010 11:36:59 +0200, na pl.misc.samochody, J.F.
    napisał(a):

    > Bo to jest tak stare ze nawet nie pamietam jak, i jakos nigdy nie
    > slyszalem zeby bylo uzywane. Jak widac przerobili na plac manewrowy.
    >
    > Podobnie w starych kronikach widac jak kursanci cwicza w symulatorach
    > .. ale to chyba w latach 60-tych bylo.

    W Piotrkowie Trybunalskim, przy SP7 był taki plac - nie tak wyczesany
    jak ten w Japonii, czy Wrocławiu, ale służył do nauki jazdy na rowerze
    w ruchu miejskim. Do tego była specjalna sala z podświetlanymi znakami
    drogowymi na ścianie - można było odpytując zawodnika z przepisów -
    zapalić dowolny z nich. A do sprawdzenia wiedzy teoretycznej z zasad
    ruchu sużyły specjalne makiety skrzyżowań różnych z resorakami i
    znakami. Piękne to było, ale jak pamiętam - nawet wtedy kompletnie
    niewykorzystywnae w procesie nauki. Ot, rozdać przepisy, macie się
    nauczyć i zdać egzamin. I już.

    Aczkolwiek chyba swoją kartę rowerową w wieku lat 10 zdawałem na tym
    placu. Niestety zdjęcia w guglu są do bani. W zumi niestety nie
    lepiej.

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)