    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Janusze elektryki :)
    Date: Sun, 01 Nov 2015 12:33:11 +0100

    > Dla podczerwieni termicznej, plastiki bezpośrednio przezroczyste nie są,
    > nawet szkło nie jest. To nie german, czy selenek cynku, które są
    > przezroczyste dla dalekiej, termicznej podczerwieni. Za to miejscowe
    > nagrzanie obudowy przez promieniowanie od wewnątrz, powoduje że te
    > nagrzane elementy ze środka są dobrze widoczne.

    Nie, nie są. To jest nagrzanie obudowy i z efektem przestrzennego
    widzenia wewnątrz nie ma to nic wspólnego. Nie zlokalizujesz żadnego
    elementu wewnątrz, a jedynie miejsce nagrzania obudowy.

    > I to zjawisko do lokalizacji uszkodzeń, jakie pokazał w pierwszym mailu kol. ACMM,
    > świetnie się nadaje. Powierzchnia obudowy z pewnością ujawniłaby
    > potencjalne źróło pożaru jeszcze przed jej otwarciem i naocznym
    > zaobserwowaniem złącza wiśniowego z gorąca.

    Ujawniła by, gdyż była by cieplejsza w pewnym miejscu niż w pozostałych,
    ale nie zobaczysz nic poza cieplejszą plamą. Żadnej podczerwieni wprost
    z grzejącego się punktu nie odbierzesz.
    Inna sprawa, że takie podgrzanie już wystarczy, ktoś się zainteresuje i
    zdiagnozuje.

    > Gorzej, jeżeli obudowa jest metalowa. Wtedy szybkie rozpraszanie ciepła
    > rozmywa je w dużą plamę i raz że wnętrze musi się mocniej grzać a dwa
    > lokalizację widać tylko z grubsza. Jednak i tu kamery termowizyjne
    > bardzo pomagają. Polecam udział w jakimś pokazie lub lekturę np.:
    > http://www.kameratermowizyjna.com/pliki_do_pobrania_
    files/przemysl%20zastosowanie.pdf

    A ja polecam pobawić się kamerą a nie tylko czytać i oglądać.

    > na str. 15, na dole jest pokazane co widać przez plastikowe obudowy
    > skrzynek bezpiecznikowych. Resztę materiału też warto poczytać.

    Tutaj masz zrobione 10 minut temu zdjęcie zasilacza od laptopa. Podobno
    powinienem zobaczyć ciepłe części w środku i to przestrzennie. Hmm...
    mam chyba za słabą kamerę, no widzę tylko bryłę.

    http://www.1024.pl/IR000031.jpg
    http://www.1024.pl/IR000031v.jpg
    http://www.1024.pl/IR000031vp.jpg
    http://www.1024.pl/IR000032.jpg