  • Data: 2010-05-25 07:10:52
    Temat: Re: Jakość przedłużaczy domowego użytku
    Od: DJ <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-05-25 00:05:27 +0200, __Maciek <i...@c...org> said:

    > Zdecydowanie warto jak najszybciej zgłosić sprawę do UOKiK, jest
    > szansa (a w tym wypadku raczej pewność) że przedłużacz trafi do
    > Rejestru Produktów Niebezpiecznych i będzie nakazane wycofanie go ze
    > sprzedaży:
    > http://www.uokik.gov.pl/rejestr_produktow_niebezpiec
    znych.php

    Zajrzałem, poszukałem przykładowego....

    I oto co uokik

    Opis produktu:
    Przedłużacz elektryczny trzygniazdowy z przewodem H05VV - F 3x1mm2 o
    długości 1,5 m składa się z wtyczki nierozbieralnej 2P+Z z podwójnym
    układem styków ochronnych do urządzeń klasy I typ D-02, 16A, 250V,
    gniazda wtyczkowego nierozbieralnego trzykrotnego 3x2P+Z, 16A, 250V
    oraz przewodu H05VV-F3x1,0 mm2 o długości 1,5 m. Na produkcie
    umieszczono napis: ELGOTECH 10A 250V~

    I nieco dalej czytamy iż:
    W przypadku przedłużacza elektrycznego trzygniazdowego z przewodem
    H05VV - F 3x1mm2 o długości 1,5 m stwierdzono niespójność w oznaczeniu
    natężeniem prądu znamionowego - na gnieździe umieszczono symbol
    10A/250V, natomiast na etykiecie - 16A/250V. Podczas badań stwierdzono,
    że w przypadku przedłużaczy istnieje możliwość większego nagrzewania
    się części wiodących prąd i możliwości przekroczenia dopuszczalnego
    przyrostu temperatury, co może powodować uszkodzenie gniazda.
    Uszkodzenie gniazda może po<i_tu_koniec/>

    Jak się czyta ze zrozumieniem, to widać że się szanownemu uokikowi
    zupełnie pozajączkowało... Nie wie gdzie było 16A, gdzie 10A i czy w
    ogóle.
    Wygląda na to że urząd sam reprezentuje jakość podobną do produktu
    niebezpiecznego.

    --
    DJ