  • 1. Data: 2013-09-23 19:40:36
    Temat: Jakim programem zrobić formatowanie niskopoziomowe?
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Kupiłem za grosze twardy dysk, który może mieć bad sektory. Chciałbym zrobić
    formatowanie, które zaznaczy te badsektory, gdy jakiś napotka to program nie
    będzie się na siłę starał tam coś zapisać ale uzna że sektor jest błędny.
    Program może być pod Windows albo pod Linuxa.

  • 2. Data: 2013-09-23 23:51:24
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Mon, 23 Sep 2013 19:40:36 +0200, Borneq napisał(a):

> [...]
    > będzie się na siłę starał tam coś zapisać ale uzna że sektor jest błędny.
    > Program może być pod Windows albo pod Linuxa.

    Robiłem coś takiego programem Victoria pod Windows. Tzn. nie formatowanie,
    ale skanowanie powierzchni z oznaczaniem błędnych sektorów.
    http://www.cdrinfo.pl/download/7273182135

    --
    GLaF

  • 3. Data: 2013-09-24 07:31:45
    Od: Universis <u...@w...pl>

    Pod linuxem możesz użyć programu dd - ten "wyzeruje" ci dysk - tj. skasuje nawet
    format. Polecenie będzie wyglądało mniej więcej tak :

    dd if=/dev/zero of=/dev/hda

    przy założeniu że twój dysk /sprzęt/ to hda w Linuxie.

    Potem załóż partycję fat32 i przeskanuj ją programem scandisk w dosie /prawdziwym a
    nie tym z okienek/ z opcją zaznaczania bad sectorów. Następny krok to poprawka - też
    w dosie - programem NDD / Norton Disk Doctor - wersja dosowa / - też z opcją
    zaznaczania badów, na koniec pod windowsem - konwersja FAT32 do NTFS.

  • 4. Data: 2013-09-27 16:15:16
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > program nie będzie się na siłę starał tam coś zapisać ale uzna że sektor
    > jest błędny. Program może być pod Windows albo pod Linuxa.

    Najprościej to chkdsk /r alboVictoria, MHDD -> remap.

  • 5. Data: 2013-09-28 21:48:01
    Od: Radosław Sokół <R...@g...one.pl>

    W dniu 23.09.2013 19:40, Borneq pisze:
> [...]
    się na siłę starał tam coś zapisać ale
    > uzna że sektor jest błędny. Program może być pod Windows albo pod Linuxa.

    1) W przypadku dysków IDE wszelkiego typu formatowania nisko-
    poziomowego od dawna się nie robi albo wręcz nie da zrobić.

    2) Wystarczy zwykłe formatowanie plus późniejsze pełne skano-
    wanie powierzchni za pomocą wbudowanych narzędzi systemu
    operacyjnego, którego masz zamiar używać. Jedyne ograni-
    czenie: uszkodzone sektory nie mogą znajdować się w obsza-
    rach potrzebnych na struktury systemu plików.

    3) Takich uszkodzonych dysków generalnie nie należy w ogóle
    używać, bo w każdej chwili uszkodzenie może się pogłębić.

    """""""|
    | | |
    ......./