  • 1. Data: 2010-12-19 22:07:05
    Temat: Jakie wycieraczki ?
    Od: "janik" <j...@p...niechce.pl>

    Z cyklu sasiad ma a dlaczego nie ja?

    Sasiad twierdzi, ze ma bezszkieletowe wycieraczki - banany i w zimie duzo
    lepiej mu to dziala.
    Mowi, ze wystarczy puknac o szybe i juz lod odpada itp itp?

    naszlo mnie zeby zmienic wycieraki ale teraz problem wyboru, widze na
    alledrogo przedzial od 8 zl za jakas chine do poza 100 za valeo i boshe.
    przegladajac fora i inne bzdety to wyglada tak, ze
    1. dipp - straszna lipa i chinszczyzna
    2. carpoint - wygladaja ok ale cena podobno nie wspolgra z jakoscia
    3. aero/rimo/blix - china, nie wiadomo, nie ktore dobre nie ktore nie
    4. german - jakies swirowanie pawiana ze niemieckie a tudziez skladane w
    polszy

    w sklepie widzialem jeszcze kamoka ale na sama mysl o ich przegubach mi
    odchodzi... (ukrecily sie 2 w przeciagu miesiaca)

    czy mam wybierac na chybił trafił ? Czy moze ktos poleci coś lepszego i w
    rozsadnych pieniadzach?

  • 2. Data: 2010-12-19 22:17:56
    Temat: Re: Jakie wycieraczki ?
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent janik nadaje:
    > Sasiad twierdzi, ze ma bezszkieletowe wycieraczki - banany i w zimie
    > duzo lepiej mu to dziala.
    > Mowi, ze wystarczy puknac o szybe i juz lod odpada itp itp?

    Pamietaj by kupić zimowe. Są ze specjalnej mieszanki zapewniającej
    przyczepność do szyby w czasie ruchu na dół jak i do góry a poza tym
    mają bieżnik odprowadzający zimną wodę, śnieg i nawet zamarznięty lód.

  • 3. Data: 2010-12-19 22:50:19
    Od: "emes" <e...@e...pl>

    Użytkownik "JanKo" <b...@m...tu> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > przyczepność do szyby w czasie ruchu na dół jak i do góry a poza tym mają
    > bieżnik odprowadzający zimną wodę, śnieg i nawet zamarznięty lód.

    a ja widzialem zimowe i w dodatku podgrzewane haha, idzie sobie kabelek i
    zlaczka potem przez drzwi i do zapalniczki :)

  • 4. Data: 2010-12-19 22:55:00
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "janik" <j...@p...niechce.pl> napisał w wiadomości
    >Z cyklu sasiad ma a dlaczego nie ja?
    >
    > Sasiad twierdzi, ze ma bezszkieletowe wycieraczki - banany i w zimie duzo
    > lepiej mu to dziala.
    > Mowi, ze wystarczy puknac o szybe i juz lod odpada itp itp?

    a przednią szybe ma płaską, czy mocno pozaginaną w rogach?
    bo mnie trafia, jak w służbowym 1/4 prawej wycieraczki lata w powietrzu, a
    lewa nie ugina sie na tyle aby mieć kontakt z szybą w lewym dolnym rogu.
    Marki producenta nie pamietam, ale kosztowały 90zł/kpl.

    Może mam złe doświadczenia z bezszkieletowymi wycieraczkami, ale wcale nie
    działają lepiej niż klasyczne MotGumy za 20zł z marketu.
    I klasyczne mimo zapewnień producentów "płaskich" wycieraczek mają docisk
    wszedzie i docierają tam gdzie płaskie ścierają powietrze.

    Jacek

  • 5. Data: 2010-12-19 22:55:23
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > czy mam wybierac na chybił trafił ? Czy moze ktos poleci coś lepszego i w
    > rozsadnych pieniadzach?

    I tak sa do wymiany po zimie a te 2-3 miesiace pociagna i najtansze, wiec po
    co przeplacac?

    Dysiek

  • 6. Data: 2010-12-19 22:56:20
    Od: marjan <k...@g...com>

    W dniu 2010-12-19 22:07, janik pisze:

> [...]
    > odchodzi... (ukrecily sie 2 w przeciagu miesiaca)
    >
    > czy mam wybierac na chybił trafił ? Czy moze ktos poleci coś lepszego i

    Ja tam polecam motgumy. Polskie, dobre i tanie. Sam osobiście korzystam
    właśnie z bezszkieletowych, płaskich "bananów" (jak zwał, tak zwał) i
    jestem zadowolony. To moje pierwsze wycieraczki, które po ponad roku nie
    nadają się do wywalenia, tylko ciągle dobrze zbierają.

    --
    Pozdrawiam serdecznie,
    Mariusz Morycz

  • 7. Data: 2010-12-19 23:13:46
    Od: "emes" <e...@e...pl>

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > jestem zadowolony. To moje pierwsze wycieraczki, które po ponad roku nie
    > nadają się do wywalenia, tylko ciągle dobrze zbierają.

    nie bede taki, polece teflonowe GERMAN, faktycznie skladane w polsce.
    uzywam nie wiem ile bo samochody czesciej zmieniane od wycieraczek

  • 8. Data: 2010-12-19 23:46:20
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    Jacek pisze:
> [...]
    > I klasyczne mimo zapewnień producentów "płaskich" wycieraczek mają
    > docisk wszedzie i docierają tam gdzie płaskie ścierają powietrze.
    a ja mam odmrażacz. psiknę 2 razy na każde ramie i mam na godzine
    spokój. momentalnie lód traci kontakt z ramionami wycieraczki i zbierają
    dobrze. moze nie dobrze, ale równomiernie, znowu dopasowują sie do
    szyby. koszt 10zł/sezon.

    ToMasz

  • 9. Data: 2010-12-20 00:03:02
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > spokój. momentalnie lód traci kontakt z ramionami wycieraczki i zbierają
    > dobrze. moze nie dobrze, ale równomiernie, znowu dopasowują sie do

    ale mi nie przeszkadza lód, tylko "jedynie słuszny kąt wygięcia ramienia" w
    płaskiej wycieraczce który nie dostosowuje sie do zmiennej krzywizny szyby.

    Jacek

  • 10. Data: 2010-12-20 00:43:57
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 19 Dec 2010 22:07:05 +0100, janik napisał(a):

    > Z cyklu sasiad ma a dlaczego nie ja?
    >
    > Sasiad twierdzi, ze ma bezszkieletowe wycieraczki - banany i w zimie duzo
    > lepiej mu to dziala.
    > Mowi, ze wystarczy puknac o szybe i juz lod odpada itp itp?

    Ja mam. Wiekszego gówna nie widziałem. Maże, syfi, ale nei zbiera. Jak sa
    duże opady, to snieg się na piórach osadza i przestają one kompletnie
    pracować, trzeba stawać i czyścić.

    > czy mam wybierac na chybił trafił ? Czy moze ktos poleci coś lepszego i w
    > rozsadnych pieniadzach?

    Mot-gum.

    --