  • Date: Fri, 15 May 2009 00:03:24 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Jakie to " klasyczne " :-(

    Arni pisze:

    > 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    > 2. do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej
    > jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.
    >
    > 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie sygnalizować
    > zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz zaprzestać
    > sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
    >
    > nic nie ma na temat kolejnosci. Zobacz do jakiego absurdu dochodzimy. W
    > ramach prawa oczywiscie :)

    Sygnalizować masz ZAMIAR wykonania manewru. Jak się już zbliżasz do osi
    jezdni, to już zaczynasz wykonywać manewr.

    Tego nie napisałem. Czy mógłbyś przestać kłamać? Bo każdy kłamca to
    skurwysyn.

    > ale co by było ważniejsze? ze miał kierunkowskaz i skręcił nie
    > spojrzawszy w lusterko czy fakt, ze mimo kierunkowskazu, linii ciągłej
    > motocykl wyprzedzał?

    Osobiście stawiam na wykonanie manewru na ślepo. I o ile mi wiadomo
    orzecznictwo idzie po tej linii.

    > no, tam są własnie hipotetyczne rozważania co by było w razie wypadku,
    > jakie sa mozliwosci wykazania kto i co zrobił. A nie tylko udowodnienia
    > czy kierunkowskaz był. Mogł go właczyc w ostatniej chwili? mogł. Swiadek

    Mógł. Ale mu nie wolno było tego zrobić. Sygnalizować należy zamiar i to
    odpowiednio wcześniej. Jeśli włączył w ostatniej chwili, to właściwie
    mógł się już nie fatygować.

    [ciach]

    > a co moze zamierzac motocykl skoro sie zbliza z tyłu to bedzie
    > wyprzedzał. Moze to zrobic zgodnie z prawem albo nie. Vir proponowal
    > najwyrazniej aby bylo zgodnie z prawem, oni najwyrazniej nie bardzo sie
    > do tego palili.

    Co nie daje prawa do ich rozjeżdżania.

    > dopoki Vir nie zmieni zeznan to motocykle sie zblizały. nic wiecej.
    > Myslał o kilka ruchow do przodu wiec przygotował sie na mozliwosc
    > wyprzedzania przez motocykle. Kurde, tak trudno to sobie wyobrazic? Ja
    > na codzien tak jezdze i nie musze jakos specjalnie kalkulowac. Patrze co
    > robia inne pojazdy i dostosowuje swoje manewry tak zeby nie wiejsc z
    > nimi w kolizje. Przewidujac ze bedzie zwalniał puszczam gaz, jesli

    A jak ktoś jedzie za tobą i nie ma zamiaru zwolnić, mimo że ty bardzo
    chcesz skręcić z lewo? Skręcasz na siłę, czy jednak przepuszczasz? Czy
    wolisz raczej nie patrzeć i mieć nadzieję, że jakoś to będzie?