  • Data: 2009-05-14 06:03:19
    Temat: Re: Jakie to " klasyczne " :-(
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Uwaga formalna: włączenie kierunkowskazu nie daje pierwszeństwa ani w
    > żaden inny sposób nie daje uprzywilejowania w ruchu.
    >
    > Popularny błąd wielu lamerów/kapeluszników za kierownicą polega na tym,
    > że włączają kierunkowskaz i uważają, że każdy ma się wynosić z pasa,
    > który chcą zająć.
    >
    > Inna sprawa, że nie należy wyprzedzać z lewej pojazdu sygnalizującego
    > zamiar skręcenia w lewo, aczkolwiek skoro (jak piszesz niżej) tam była
    > podwójna ciągła, więc można było przypuszczać, że kierunkowskaz masz
    > omyłkowo włączony - w końcu jako grzeczny kierowca nie zamierzałeś
> [...]

    On pokazał, że zadbał o bezpieczeństwo tych motocykli jadących kawał drogi
    za nim.
    Gdyby któryś przywalił mu w bok i się zabił - sam się prosił. Co jeszcze
    miał zrobić Vir? Wysiąść i machać chorągiewką? - "Ej wy tam na ścigaczach!,
    mieszkam tu, będę skręcał w lewo, łaskawie weźcie to pod uwagę!" Irytuja
    mnie, że wielu (nie wszyscy) kierowców (zarówno samochodów jak i motocykli)
    ignoruje często jednoznaczne sygnały potencjalnego zagrożenia, a potem mamy
    płacz i szukanie winnych poza sobą.

    Motocyklista SZCZEGÓLNIE powinien dbać o siebie i w takich sytuacjach, jak
    opisana przez Vira - nic motocyklisty nie usprawiedliwia.

    MN