-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <8...@g...com>
<7...@g...com>
<d...@g...com>
<d...@g...com>
<1...@g...com>
<q9iim2$b4v$1@node2.news.atman.pl>
<4...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<60tvju4mc99y.qqa4b6coe9mr$.dlg@40tude.net>
<X...@1...0.0.1>
<1...@4...net>
<X...@1...0.0.1>
<5cbef31e$0$493$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5cc01f11$0$512$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5cc057b0$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
<5cc08824$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<X...@1...0.0.1>
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Subject: Re: Jakie opony do Verso 2.2?
Date: Wed, 24 Apr 2019 21:40:51 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 68
Message-ID: <5cc0bc26$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.165.192
X-Trace: 1556134950 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 527 83.26.165.192:58652
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2654999
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsAA3BD1CF0D3D7budzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>>>>Współczynnik Cx określa się doświadczalnie (w tunelu
>>>>aerodynamicznym
>>>>lub
>>>>przez próby drogowe)
>>> A jak doswiadczalnie sie wyznacza Cx ?
>>Przeciez masz w zalinkowanych artykułach...
>
>>>> Nie ma pomiaru wprost, trzeba zmierzyc sile oporów, i wyliczyc
>>>> wstecznie ze wzoru, czyli m.in podzielic przez powierzchnie.
>>
>>>Jakies zrodło?
>
>> Powinno byc w tych zalinkowanych artykulach, a jesli nie ma ...
>> szkoda
>> ich czytac :-)
>
>W zalinkowanych zrodłach pisza ze powierzchnia nie ma znaczenia bo to
>ocena kształtu wiec trudno zeby piszac jedno podawali wzor pokazujacy
>coś
>przeciwnego...
No i prawie dobrze pisza.
Tylko ze trudno tak sobie ocenic ksztalt, wiec trzeba wsadzic w tunel
... i nie, nie zmierzysz w tunelu wprost Cx.
Za to mozesz zmierzyc silę oporow.
>>>>>I jeszcze:
>>>>>https://www.motofakty.pl/artykul/wspolczynnik-o
poru-powietrza-cx.html
>>>>>"Współczynnik Cx nie zależy od wielkości auta. "
>>
>>>> To nie do konca prawda.
>>>Nie mozna być troche w ciązy...
>> Zycie nie jest czarno biale.
>Czasami jest. Wzór moze uwzgledniac powierzchnie lub nie uwzgledniac.
>Nie ma trzeciej opcji.
Eee tam.
>>> Jest cos takiego jak liczba Reynoldsa, i moze sie okazac, ze ten
>>> sam
>>> ksztalt ma inny opor/Cx w zaleznosci od wielkosci i predkosci.
>>
>>mowisz o cx czy o oporzedynamicznym?
>>Bo ten drugi to i owszem zalezny od predkosci ale ten pierwszy?
>
> Cx to wspolczynnik oporu dynamicznego, ale ... przy zmianie
> predkosci
> potrafi sie zmienic charakter oplywu i wartosc Cx.
> Najprostszy przyklad - kula.
>
>>> Ale to w sumie i tak bez znaczenia - raczej nie spotyka sie dwoch
>>> takich samych ksztaltow aut, rozniacych sie tylko wielkoscia.
>>
>>J.f. - przeczytałes w ogole coś z zalinkowanych rzeczy?
>
> przeczytalem inne.
> Jesli w tych jest cos innego ... tym gorzej dla linkow.
> Albo przeczytaj je jeszcze raz :-)
>
No to po raz kolejny zapytam o te inne...
Biblioteka: Aerodynamika
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.04.19 22:59 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 13. Raport Totaliztyczny: Powszechna Deklaracja Praw Człowieka Nie Chroni Przed Wyzyskiem Ani Przed Eksploatacją
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=