  • 1. Data: 2009-04-11 13:19:57
    Temat: Jakie opony do B12,5 ?? Prośba o opinie użytkowników.
    Od: Michaczu <m...@t...pl>

    Witam zacne grono:)

    Zbliża się nieubłaganie termin wymiany co najmniej tylnej opony w moim
    bandziorku 1250 2008 rok... (ale raczej pójdą obie:-p)
    Tylna opona prawie zniknęła w niecałe 8000 km (już jest równo ze
    znacznikami, ale jeszcze chwile pojeździ:-p).
    I teraz pytanie do Was... co założyć?
    Głównie chciałbym żeby wytrzymała ona no te minimum 12-15Kkm (oczywiście
    bez palenia gumy itd itp) i żeby dobrze trzymała w zakrętach (obecne
    dunlopy usilnie próbuje zamknąć i ciągle te pół centymetra zostaje:-p),
    na przyczepności na mokrym mi az tak nie zależy bo jak pada i tak sie
    boje zapierdzielać:)
    Moje typy póki co to:
    -Michelin Pilot Road 2
    -Metzeler Z6 Interact

    Może ktoś z Was zakładał już takie oponki do swojego B12,5? albo czegoś
    o podobnej masie i momencie?
    jakieś wnioski? inne typy? świeże testy opon?

    Z góry dzięki wielkie za sugestie:)

    Pozdrawiam serdecznie

  • 2. Data: 2009-04-11 16:17:10
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Michaczu pisze:
    > Z góry dzięki wielkie za sugestie:)

    Znajac Twoja poznanska dusze i tak kupisz uzywki.

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 3. Data: 2009-04-11 18:31:22
    Od: Michaczu <m...@t...pl>

    Kuczu pisze:

    > Znajac Twoja poznanska dusze i tak kupisz uzywki.

    Kuczu... pokaż raz że w miarę rozgarnięty jesteś i albo powiedz coś
    konstruktywnego albo zachowaj uwagi dla siebie:)
    Całe życie będzie ci leżeć, że mi silnik (no właściwie 2/3) za pół darmo
    przywiozłeś do chaty?:))

    Pozdrawiam Kucza aka "Nie Skąpy" / "Nigdy nie oszczędzam" / "Lubie
    dogryzać ludziom, a co.." (niepotrzebne skreślić:-p)
    I całą resztę precli:)

  • 4. Data: 2009-04-11 19:16:36
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    Użytkownik "Michaczu" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przyczepności na mokrym mi az tak nie zależy bo jak pada i tak sie boje

    Jeżeli obecne wystarczyły Tobie na 8kkm, to myślę, że to tak będzie. I żadna
    z opon nie wytrzyma więcej, chyba, że zmienisz sposób jazdy.
    Wybierz tańszy komplet. Nieważne co wybierzesz, będzie dobrze :).

    pozdr.
    Mystik

    PS. Z dwóch powyżej, osobiście wybrałbym Z6 (miałem w B12 tyle, że zwykłą i
    była bardzo dobra).

  • 5. Data: 2009-04-11 19:28:28
    Od: Michaczu <m...@t...pl>

    Mystik pisze:
> [...]

    > żadna z opon nie wytrzyma więcej, chyba, że zmienisz sposób jazdy.
    > Wybierz tańszy komplet. Nieważne co wybierzesz, będzie dobrze :).

    No właśnie, qrcze... ciężko mi to określić, jeżdzę głównie po mieście,
    dużo ruszania spod świateł itd itp.. mógłbym jeździć dużo szybciej.. no
    a laczek znika w oczach:-p no ale cudów nie ma.. sam sie nie ściera:-p

    Tańsze obecnie są Piloty, i szczerze powiedziawszy miałem już z nimi
    kontakt ale w znacznie lżejszym motocyklu bo w SV mojej lubej...
    oponki były idealne... czy jednak taka różnica w masie i mocy będzie dla
    nich robić różnice?

    A może na moim poziomie umiejętności - standardowego użytkownika, nie
    jestem w stanie wychwycić tak subtelnych różnic?

  • 6. Data: 2009-04-11 19:30:09
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Michaczu pisze:

    > Kuczu... pokaż raz że w miarę rozgarnięty jesteś i albo powiedz coś
    > konstruktywnego albo zachowaj uwagi dla siebie:)

    Nie, po watku z uzywanymi swiecami nie bedzie litosci.

    > Całe życie będzie ci leżeć, że mi silnik (no właściwie 2/3) za pół darmo
    > przywiozłeś do chaty?:))

    Ojajebie. O tym to ja w ogole zapomnialem.

    > Pozdrawiam Kucza aka "Nie Skąpy" / "Nigdy nie oszczędzam" / "Lubie
    > dogryzać ludziom, a co.." (niepotrzebne skreślić:-p)
    > I całą resztę precli:)

    Pozdrawiam ta czesc Poznania ktora zasluguje na miano "oszczednych inaczej"/

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 7. Data: 2009-04-11 19:42:55
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

> [...]
    > przyczepności na mokrym mi az tak nie zależy bo jak pada i tak sie boje

    Spróbuj Continental Road Attack. Mam takie w fakt dużo słabszym i lżejszym
    hornecie. Póki co przejechałem jakies 5kkm i szacuję że mi wystarczą na
    jakieś 15kkm.

    Wojtek

  • 8. Data: 2009-04-11 19:59:29
    Od: "Mystik" <m...@p...pl>

    Cześć

    > No właśnie, qrcze... ciężko mi to określić, jeżdzę głównie po mieście,
    > dużo ruszania spod świateł itd itp.. mógłbym jeździć dużo szybciej.. no a
    > laczek znika w oczach:-p no ale cudów nie ma.. sam sie nie ściera:-p

    Hehe. No właśnie. No nie da rady. Zjedziesz każdą oponę w mgnieniu oka. Fun
    aż do bólu, ale dość kosztowny :).

    > A może na moim poziomie umiejętności - standardowego użytkownika, nie
    > jestem w stanie wychwycić tak subtelnych różnic?

    Do startu z pod świateł wystarczą same felgi :).
    Tak jak pisałem. Wybrałbym Z6, bo mam wrażenie, że wytrzymają odcień dłużej.
    Pytanie czy ten odcień jest wart różnicy w cenie.

    pozdr.
    Mystik

  • 9. Data: 2009-04-11 20:33:08
    Od: zbyhoo <z...@o...pl>

> [...]
    > -Michelin Pilot Road 2
    > -Metzeler Z6 Interact
    >
    > Może ktoś z Was zakładał już takie oponki do swojego B12,5? albo czegoś

    Bry

    Teraz mam zwykla Z6 z tylu (uzywke ;-P) i wrazenia ciut mieszane.
    Trwalosc naprawde ok, zrobi sie na tym kapciu nawet kilkanascie kkm,
    ale trzyma dobrze tylko w wysokich temp i po rozgrzaniu. W chlodne dni
    opona w ciasnych winklach potrafila sie uslizgnac. W deszczu nie wiem,
    nie mialem okazji testowac, ale delikatnie jadac daje rade. Zamknac
    jej nie potrafie, zawsze zostaje margines kilku mm i na drodze nie
    zejde glebiej. Ogolnie opona zdecydowanie turystyczna.
    Conti Road Attack mialem wczesniej i trzymala o niebo lepiej. Pamietam
    jak podczas pierwszej przejazdzki tym moto po winklach pod Ojcowem w
    czwartym zakrecie przycieralem butem :-) Zamyka sie pieknie, trzyma w
    winklu rewelacyjnie, na mokrym tez ok. Za to trwalosc zirka 7-8 kkm i
    srodek starty. Chetnie wrocilbym do Conti, o ile kupie ladna uzywke :-
    PPP
    ______
    zbyhoo
    GSF 1200S K1
    Olkusz/Dabrowa Gornicza

  • 10. Data: 2009-04-11 21:25:29
    Od: Michaczu <m...@t...pl>

    zbyhoo pisze:
    "(uzywke ;-P)"

    Broń cie Panie Boże!!
    Zaraz nadjedzie Kuczu i jego krucjata:)
    Dobrze że z Poznania nie jesteś:-p bo byśmy byli potępionym miastem:-p

> [...]
    > winklu rewelacyjnie, na mokrym tez ok. Za to trwalosc zirka 7-8 kkm i
    > srodek starty. Chetnie wrocilbym do Conti, o ile kupie ladna uzywke :-

    No wienc...
    Troche mnie zmartwiłeś ta opinią o Z6... że nie trzyma..
    bardzo toto nie miłe....
    a conti szybko znika.
    Może własnie dwuskładnikowa michelinka bedzie dobrym rozwiązaniem?

    Sa na rynku jeszcze jakies inne dwuskladnikowe gumy?
    szosa/turystyka oczywiscie... nie do sporciaków

    W sumie zaczalem sie tez poważnie zastanawiam czy by czsami samego tylu
    nie kupic i nie polatac dluzej co by przednia opone wymęczyć...
    może też bym używke kupił:))))

    Pozdrowionka:)
    AAA no i wesołych świąt dla wszystkich:)