  • 31. Data: 2010-12-24 23:09:17
    Temat: Re: Jakie narzędzia wozicie w samochodzie ?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ramzes" <j...@g...pl> wrote in message
    news:if264b$ere$1@inews.gazeta.pl...
    > Jak w temacie
    > Jakie narzędzia wozicie w samochodzie?
    > Co warto mieć w bagażniku ?
    > Dzięki i pozdrawiam

    Magdo - jakie naprawy jesteś w stanie sama wykonać w samochodzie?
    Umiesz wymienić koło na zapasowe jak złapiesz gwoździa w oponę?
    Umiesz odpalić silnik od innego akumulatora jak Ci padnie Twój aku?
    Umiesz wymienić pasek napędowy alternatora? Inne, poważniejsze sprawy?

    Ja wożę kable i klucz do nakrętek koła, plus NAPOMPOWANE koło zapasowe.
    Bo uważam że tylko te dwie rzeczy jak się zdarzą mają szansę na naprawę
    na drodze czy na parkingu gdzieś pod sklepem... A reszta to assistance i
    laweta.

  • 32. Data: 2010-12-24 23:10:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    > Np. u mnie można wymienić żarówkę, ale trzeba mieć śrubokręt krzyżakowy,
    > jakiegoś torxa i jeszcze klucz płaski chyba 10.

    Co to za auto tak żałośnie skonstruowane?

  • 33. Data: 2010-12-24 23:12:40
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Vectra C
    > AFAIR torxem odkręca się nadkole od zderzaka, płaskim reflektor, a krzyżak
    > (a może to był jakiś innego rozmiaru torx?) do rozebrania samego
    > reflektora i dobrania się do żarówki (w sumie to palnika).
    >
    > Wbrew wrażeniu robi się to dość łatwo i szybko już za drugim razem ;)

    Jeśli chodzi o palniki HID to chyba dlatego tak trudno je wymieniać
    w Twoim aucie bo żywotność mają kilkunastokrotnie dłuższą niż halogeny.

  • 34. Data: 2010-12-24 23:41:17
    Od: "marek" <s...@o...pl>

    > Jak w temacie
    > Jakie narzędzia wozicie w samochodzie?
    > Co warto mieć w bagażniku ?
    > Dzięki i pozdrawiam
    > Magda

    ja woze nastepujace rzeczy:

    1 walizka-zestaw kluczy nasadkowych 160 elementow
    2 skrzynki z dodatkowymi narzedziami, duplikujacymi powyzsze
    1 skrzynka z srubami, nakretkami, wezami gumowymi, opaskami
    1 skrzynka z zapasowymi lozyskami, oringami, uszczelniaczami, paskami
    napedowymi
    1 szlifierka katowa
    1 wiertarka
    1 klucz udarowy elektryczny
    1 kompresor profesjonalny na 12v
    1 alternator
    1 pompa wody
    1 kolo pasowe walu
    1 zestaw do sznurowania przebitych opon
    1 rolka tasmy do latania wezy ukladu chlodzenia
    2 zapasowe weze ukladu chlodzenia :)
    + wiele innych o ktorych nie pamietam

    tylko ze ja jezdze w trasy po 15-30 tys km na wschod :D

  • 35. Data: 2010-12-24 23:50:21
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2010-12-24 18:04, Krzysztof 45 pisze:

    > Alkomat, ale to w schowku :)

    Po cholerę ci w schowku - ja dmucham jeszcze zanim wyjdę - od razu wiem
    czy iść do samochodu, czy do metra;)

    Shrek

  • 36. Data: 2010-12-25 01:14:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-24 23:12, Pszemol pisze:

    > Jeśli chodzi o palniki HID to chyba dlatego tak trudno je wymieniać
    > w Twoim aucie bo żywotność mają kilkunastokrotnie dłuższą niż halogeny.

    W wersji żarówkowej będzie to samo.
    Wydaje mi się że dokładnie taką samą drogą wymienia się żarówkę
    kierunkowskazu.

    W sumie głupio pomyślane, bo dolna śruba trzymająca reflektor dostępna
    patrzy w przód, a żeby się do niej dostać trzeba odchylić zderzak. Żeby
    ruszyć zderzak trzeba go odkręcić od nadkola.

    Gdyby chcieli, mogli zrobić mocowania reflektora tak żeby śruba była
    dostępna od góry - np. długim śrubokrętem. Jakoś tak się okręcało lampy
    w Mondeo.

  • 37. Data: 2010-12-25 02:11:37
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > He,he. To samo można napisac o kazdym innym

    Nie o kazdym, niedawno facet ubezpieczony w Avivie wjechal mi w drzwi
    przednie i tylne. Pomny doswiadczen z PZU i tym razem przygotowany na
    najgorsze zadzwonilem do DAS. Ale DAS okazalo sie niepotrzebne, Avivie
    zglosilem sprawe telefonicznie (automat), oddzwonili, wypytali o
    szczegoly (okolicznosci, co jest uszkodzone), nastepnego dnia zadzwonili
    znowu i zaproponowali ugode: 1200zl. W miedzyczasie sprawdzilem ile
    kosztuja drzwi, stwierdzilem, ze taniej i lepiej kupic uzywane niz
    klepac i lakierowac te, zgodzilem sie na te sume i za 2 dni kasa byla na
    moim koncie. Zastrzegli sobie prawo wyslania rzeczoznawcy, ale jak dotad
    nikt sie nie pojawil, chyba do nich zadzwonie, czy chca te stare drzwi
    ogladac, bo bym je wywalil.
    Tak wiec da sie, ja jestem zadowolony i bardzo pozytywnie zaskoczony,
    wszystko milo, szybko, bez ciagania po sadach, bez kretactwa jak z PZU,
    bez zbednych formalnosci, przyslali tylko pismo, zeby im wyslac skan
    dowodu rejestr. i oswiadczenia sprawcy.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 38. Data: 2010-12-25 02:30:30
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Jakie narzędzia wozicie w samochodzie?

    Zalezy w jakim samochodzie. Jak jezdzilem skoda 105, potem 120, to
    mialem spory warsztat w bagazniku (1szym i 2gim) + troche czesci
    zapasowych (wszystkie uszczelki, weze tez), 2 podnosniki, nawet sciagacz
    do bebnow hamulcowych.
    W hondzi z przyzwyczajenia woze jakis zestaw kluczy, ale skosnooka nie
    chce sie psuc, w volvo dokupilem zestaw torxow, bo sobie Szwedzi
    upodobali takie rozwiazanie i tu juz sie przydaje, ale to do prostszych
    rzeczy, bo jak sie ktoras kontrolka zapali, to tu juz bez vadisa/OBD2
    mozna tylko zgadywac.

    > Co warto mieć w bagażniku ?

    Apteczke dobrze skompletowana + umiejetnosc jej uzycia (ale to juz nie w
    bagazniku;-))

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 39. Data: 2010-12-25 03:20:52
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-24, marek <s...@o...pl> wrote:

    > tylko ze ja jezdze w trasy po 15-30 tys km na wschod :D

    Tak sie głupio zapytam: dokad jeździsz z Polski 30 tysięcy kilometrów na
    wschód?

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 40. Data: 2010-12-25 04:29:26
    Temat: Re: Jakie narz?dzia wozicie w samochodzie ?
    Od: scob <9...@t...pl>

    W dniu 2010-12-24 14:10, Ramzes pisze:
    > Jak w temacie
    > Jakie narz?dzia wozicie w samochodzie?
    > Co warto mie? w baga?niku ?
    > Dzi?ki i pozdrawiam
    > Magda

    Klusz do kół (u mnie 17-ka fajka), 10, 13 oczkowe i płaskie, 17/19
    płaskie, seryjny śrubokręt (przekładany krzyżak/płaski) - wystarczy do
    wszystkiego.