eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJakie małe autko z przyzwoitą automatyczną skrzynią biegów ?Re: Jakie małe autko z przyzwoitą automatyczną skrzynią biegów ?
  • Data: 2010-07-07 21:38:22
    Temat: Re: Jakie małe autko z przyzwoitą automatyczną skrzynią biegów ?
    Od: "Michal" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > VW Polo + skrzynia DSG

    albo fabia 1,2 TSI + dsg...
    nie wiem jak np. focus z powershift

    ja bym nie bral niczego innego niz DSG... wszystko inne moze sie schowac
    (choc nie jezdzilem zadna inna dwusprzeglowa skrzynia... poza automatem w
    lexusie IS-F...)
    ale prywatnie jezdze Borą 2.0 z 4 biegowym klasycznym automatem i naprawde
    jak moge pojezdzic czyms
    z DSG doceniam roznice na korzysc DSG

    generalnie kazdy wynalazek ze sprzeglem hydrokinetycznym
    ma spory uslizg na tymze sprzegle i sporo mocy idzie w piach...
    przy malym silniczku benzynowym gdzie brakuje momentu obrotowego by tym
    jakos jezdzic.
    dopiero DSG ze sprzeglem ciernym sobie z tym radzi

    np. taki swift z automatem to owszem - jezdzi ladnie z Brodzikową w
    reklamie...
    w rzeczywistosci ani nie jedzie a oszczedny tymbardziej nie jest - (na
    testach 1,6 palil nam w redakcji
    kolo 10-11 litrow po wroclawiu)

    sa jeszcze wynalazki typu zautomatyzowan askrzynia manualna nie majaca
    jednak nic wspolnego z DSG
    ale nie specjalnie dobrze mi sie to kojarzy.

    CVT mialem (nissan primera 2.0) ale wrazenie z jazdy jest paskude jak dzwiek
    przyspieszajacego silnika
    z taka sprzynią :-)

    5249 (20100703) __________