  • 51. Data: 2010-08-31 12:25:03
    Temat: Re: Jakie kombi? dla rodziny
    Od: krzysiek82 <o...@c...pl>

    W dniu 2010-08-30 17:26, b...@g...pl pisze:
    > mowa o nowym Tepee/Berlingo?

    Tak o berlingo

    > 90 Hdi broni sie tym, iz niema DPF'a i dwumasowki

    dpf jest łatwy do usunięcia a odnośnie dwumasy to podobno ma,jak
    odbierałem auto z salonu to powtarzali dwa razy, że jest i żeby dbać o
    ten element.

    , filtra osobiscie nie
    > przerabialem, ale znajomi jezdzac po miescie maja niezly ubaw z tym pseudo
    > ekologicznym szitem, dwumasowke przerabialem juz dwa razy i kosztem komfortu
    > wole rozwiazania tansze

    dwumasa to z jednej strony komfort z drugiej także odciążenie dla wału
    korbowego oraz skrzyni biegów. Dziwne tylko, że auta bez tego śmigają i
    nic się nie dzieje.

    > ogolnie to auto marzen, powino byc na lancuchu, bez filtra i dwumasowki,
    > palace max 6 l w miescie oraz aby sie niepsulo i bylo pakowne, ale wiadomo...
    > trzeba zejsc na ziemie pierwsze waruni seplnia obezny blid, ale lekko mowiac
    > przyciasnawy jest

    oj także bym tak chciał :)

    --
    krzysiek82

  • 52. Data: 2010-08-31 12:46:06
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-08-31 11:51, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

    > Nie wiem, jak się dorobię to powiem.
    > A jeżeli masz na myśli hałasy na dziurach, to da się przyzwyczaić, jakąś
    > jedną wadę może mieć :-)

    No ma jeszcze jedna :) - kamyczki potrafią się dostać do opaski
    magnetycznej czujnika ABS i ją zniszczyć - do wymiany piasta.
    Szwagierka (bo to ona częściej jeździ tym Berlingo - wersja osobowa) w
    sumie nie narzeka na te stuki z zawieszenia - jedynie wspomniała, że coś
    takiego ma miejsce, znaczy da się przyzwyczaić :). No ale oni już
    straceni dla motoryzacji ;), bo po Xsarze, o której przypadłościach
    często pisałem kupili jednak to Berlingo.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 53. Data: 2010-08-31 12:48:46
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2010-08-31 12:07, *Waldek Godel* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:
    > SUV jako auto rodzinne? owszem, są tacy frajerzy co to kupują.
    > Bagażnik taki sobie, diesel pali poniżej 7 litrów jak jest z góry i z
    > wiatrem, miejsca w środku mniej niż w kompakcie a cena auta klasy średniej.

    Kumpel ma CRV z 2008 i muszę Ci przyznać 90% racji, bo co do miejsca w
    środku to jest go trochę więcej niż w kompakcie :), ale bagażnik woła o
    pomstę.

  • 54. Data: 2010-08-31 12:54:55
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 31 Aug 2010 12:46:06 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > No ma jeszcze jedna :) - kamyczki potrafią się dostać do opaski
    > magnetycznej czujnika ABS i ją zniszczyć - do wymiany piasta.

    pierwsze słyszę... widocznie to nie jest aż takie powszechne

    > Szwagierka (bo to ona częściej jeździ tym Berlingo - wersja osobowa) w
    > sumie nie narzeka na te stuki z zawieszenia - jedynie wspomniała, że coś
    > takiego ma miejsce, znaczy da się przyzwyczaić :). No ale oni już

    Stuki????? jak stuki, to czym prędzej do mechanika powymieniać łączniki i
    gałki.
    Wadą Pikusia (zakładając, że to wada..) jest głuchy ŁOMOT po wpadnięciu
    tylnej osi w dużą dziurę/zjeździe z krawężnika itp. W życiu nie nazwałbym
    tego stukami. Prawdopodobnie rezonuje podłoga bagażnika albo coś w ten
    deseń.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 55. Data: 2010-08-31 13:06:42
    Od: PaPi <...@...3>

    > Kumpel ma CRV z 2008 i muszę Ci przyznać 90% racji, bo co do miejsca w
    > środku to jest go trochę więcej niż w kompakcie :), ale bagażnik woła o
    > pomstę.

    CRV to taki prawie SUV - wiecej podwyzszany kombi.
    Przejedz sie Audi Q5 (robionym z A4) albo Q7 (robionym z A6). To jest
    dopiero kpina z wielkosci bagaznika czy ilosci miejsca z tylu w stosunku
    do modeli wyjsciowych.

  • 56. Data: 2010-08-31 13:07:44
    Od: " " <b...@g...pl>

    Waldek Godel <n...@o...info> napisał(a):
    > Stuki????? jak stuki, to czym prędzej do mechanika powymieniać łączniki i
    > gałki.

    to jest wadliwe "gorne mocowanie kolumny McPhersona", bylo o tym w TVN Turbo,
    przyjechalo kilkanascie Berlingo (new) z najdalszych zkaotkow kraju i
    wlasciciele powiedzieli, albo zreperujecie ten szit albo koczujemy do skutku ;)...

    wyszedl jakis francuz cos im tam naobiecywal, ale koniec koncow pozmieniali te
    kielichy.

    aha Peugeot tez chyba odpadl, obejzalem jakis stary nagrany program pt. "Turbo
    Kamera" i wypowiadal sie w nim taki "Starszy Pan" - chyba rzecznik Peugota...
    jak go sluchalem to krew sie we mnie gotowala, nie chcialbym w przyplywie
    pecha stac sie posiadaczem feralnego Puga i wysluchiwac jego slodkiego pierdzenia.

  • 57. Data: 2010-08-31 13:14:04
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 31 Aug 2010 11:07:44 +0000 (UTC), b...@g...pl
    napisał(a):

> [...]
    > pecha stac sie posiadaczem feralnego Puga i wysluchiwac jego slodkiego pierdzenia.

    Wolisz nie słuchać o wadach materiałowych w silnikach TDI czy wadach
    róznego osprzetu w Toyotach?
    Kielichy są integralną częścią nadwozia, raczej chodziło o wadliwe
    poduszki/łożyska - tak, słyszałem o tym, ale to była jakaś feralna seria,
    którą robią podwytwórcy.

    Tak jak z typowo francuskimi problemami pierwszych seri Citroena C5
    zawinionymi przez rdzennie francuską elektronikę rdzennie francuskiego
    Siemensa robioną w jakże francuskim Meksyku.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 58. Data: 2010-08-31 13:14:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > skutku ;)...
    >
    > wyszedl jakis francuz cos im tam naobiecywal, ale koniec koncow

    Uuuu, to widzę jeszcze gorzej niż w Renault.
    Tam te punkty mocowania w Megane wymieniali sami z siebie w ramach kampanii,
    a tu jeszcze użerać się trzeba.
    I kup tu człowieku francuza.

  • 59. Data: 2010-08-31 13:16:51
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 31 Aug 2010 13:06:42 +0200, PaPi napisał(a):

> [...]
    > Przejedz sie Audi Q5 (robionym z A4) albo Q7 (robionym z A6). To jest
    > dopiero kpina z wielkosci bagaznika czy ilosci miejsca z tylu w stosunku

    Q7 nie jest robiony z A6, jest większy. Miejsce to faktycznie kpina, bo
    miałem okazję jechać w 2006 roku trzymiesięcznymi A6 i Q7, w identycznych
    wersjach wyposażeniowych (tyle, że A6 było 2.0 TDI, a Q7 był 3.0 TDI) i to
    zaraz po sobie. Materiały i wykończenie były identyczne, natomiast komfort
    zupełnie nieporównywalny.
    Za to Q7 ma coś wspólnego z Picasso - siedząc z tyłu stopy też się nie
    mieszczą pod przednie fotele. Ale Picasso ma tam potężną szufladę i
    akumulator...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 60. Data: 2010-08-31 14:01:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Iglo" <f...@g...pl> napisał w wiadomości news:

    > nieraz
    > mam wrazenie ze w Kia pracujesz..

    Żeby nie było - ostatnio Kia mi mocno podpadła.
    Mianowicie, zaczęli kosztem użytkowników oszczędzać na naprawach.
    Pewnie posypało się trochę turbin w dieslach, które musieli naprawiać na
    własny koszt, więc wymyślili sobie, że w ramach oszczędności zduszą silnik
    nowym programowaniem, skutkiem czego turbina będzie się mniej kręciła, co
    pewnie wpłynie pozytywnie na jej żywotność.

    Czyli - kupujesz fajnie jeżdżące auto, a po kilku latach producent wygrywa
    Ci odwrotność wirusa i masz muła, którym strach wyprzedzać. A tak właśnie
    brzmią relacje ludzi, którym tą swoistą wersję wirusa zainstalowano.

    Jako że i mnie czeka walka o to oprogramowanie na przyszłorocznym
    przeglądzie (do tego czasu będę raczej ASO omijać, bo już mi ostatnio
    chcieli te wgrać, na szczęście byłem w sobotę i nie mieli elektryka), to
    jeśli okaże się że tego nie poprawią i przez odmowę wgrania tego syfu będę
    miał problemy z turbiną i gwarancją na nią, to na pewno następnego auta tej
    marki nie kupię.

    BTW: ile może kosztować nowa turbina, albo jakaś tam regeneracja starej,
    czyli o jaką kwotę będzie ten spór?