  • Data: 2010-08-31 08:35:47
    Temat: Re: Jakie kombi? dla rodziny
    Od: "Jurand" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:p4wjyp9ag4uf.dlg@lepper.institute.com...

    > Nie opowiadaj bajek, wszystkie HDI mają pasek rozrządu.
    >
    > Oprócz tego w jego preferencjach rocznikowych 90 KM to będzie już 1.6 HDi
    > 90 - ideał jeżeli chodzi o spalanie, a raczej jego brak* ale ma już
    > dwumasę
    > i może mieć FAP. Co nie znaczy, że zaraz sie trzeba tego bać, choć pewnie
    > zaraz zlecą się geniusze co zaczną opowiadać bajki o konieczności wymiany
    > filtra bo się psuje.
    >
    > * - 1.6 HDi 90 KM ma (a przynejmniej jeszcze bardzo niedawno miał) rekord
    > świata spalania auta seryjnego - 3.13 litra na odcinku prawie 15 tysięcy
> [...]

    No i co z tego, skoro silnik ten jest mułem nie z tej ziemi (szczególnie jak
    weźmiesz pod uwagę, że mowa o jeździe DUŻYM autem w konfiguracji 2+2) i żeby
    nadać pojazdowi sensownej dynamiki trzeba dusić pedał gazu non stop do
    ziemi, co owocuje spalaniem średnim ponad 2x wyższym, niż to, które
    podajesz. Co więcej - silnik 2.0 HDI 136/140 KM zadowala się średnio litrem
    paliwa na 100 km więcej, oferując o niebo lepszą dynamikę.

    Jurand.