    Subject: Re: Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika
    <o6l8nc$ahl$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <o6lcib$k3k$1@dont-email.me>
    <o6lfv4$is6$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <o6lk99$jtf$1@dont-email.me>
    <o6ln6a$rhr$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <o6p1o1$dkv$1@dont-email.me>
    <o6piri$2m9$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <o6q922$kok$1@usenet.news.interia.pl> <o75ahc$jj3$1@mx1.internetia.pl>
    <hpmrg5l54a7l$.1rjciz1ebp0qe.dlg@40tude.net>
    <o7db29$mrm$1@mx1.internetia.pl>
    <o...@t...wroclaw.vectranet.pl>
    <589b9a48$0$642$65785112@news.neostrada.pl>
    <o...@t...wroclaw.vectranet.pl>
    From: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>
    Date: Fri, 10 Feb 2017 01:22:37 +0100

    W dniu 2017-02-09 o 14:16, Trefniś pisze:
    > Microsoft bardzo długo nie stworzył _niczego_ wartościowego w
    > dziedzinie systemów operacyjnych! A to, co kupował od firm
    > rzeczywiście twórczych - swoim kapitałem pogrążał w stagnacji i
    > eksploracji ślepych ścieżek rozwoju.

    Ja to wiem, i chwytam, ale dla użytkowników / nabywców, z jednej strony
    niezwykle zbawienna jest konkurencja, dzięki której prawa rynkowe duszą
    producentów, aby robili coraz lepsze, i tańsze produkty. Nie musisz mi
    tego tłumaczyć, jestem zagorzałym zwolennikiem wolnego rynku, i wrogiem
    monopoli. Ale nie można zapominać, że dużo dobrego niesie ze sobą
    *standaryzacja*, która pozwala obniżać koszty jednostkowe. Jednak ze
    standaryzacją jest sprawa bardzo cienka, trudno zawyrokować kiedy zalety
    z jej zaprowadzenia zostają przebite wadami wynikłymi z tego, że
    standardy siłą rzecz wolniej ewoluują, czyli mogą być przyczyną pewnego
    zastoju. No tak, gdy jeszcze do tego za coś się bierze Państwo, to zaraz
    robi się g***o.

    Przeciwieństwem tego, co zrobił Gates, może być historia walki
    Commodore'a i Atari, z Jackiem Trzmielem w roli wiodącej, zresztą z
    Apple'm w tle. Warto zerknąć tu:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Jack_Tramiel gdzie jest m.in.:
    Pomiędzy Commodore i Atari od początku trwała walka o rynek komputerów i
    wyścig technologiczny, która w efekcie, w czasie załamania rynku
    komputerów w latach 90. oraz rozwoju rynku komputerów klasy PC,
    doprowadziła obie firmy do zawieszenia działalności, a także bankructwa

    - no cóż, gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta.