    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jakie f-my produkują jeszcze HDD?
    Date: Sun, 29 Jan 2017 00:06:04 +0100

    Pan JaNus napisał:

    > (cross-post: pl.comp.pecet & pl.misc.elektronika )
    >
    > - bo zdaje się, że niektórzy gracze już sobie odpuścili?
    > Wdzięczny też byłbym za wskazanie marek "prze-brandowanych", czyli
    > przypadków, gdy jakieś firmy niby jeszcze są na rynku, ale de facto ich
    > logo jest tylko symboliczne, bo fabryki sprzedali, a ich nabywca używa
    > go, bo je "nabył jako wiano" do transakcji. Czyli dyski nazywają się
    > xyz, zaś właścicielem, i prawdziwym wytwórcą jest firma "abc"...

    Dołączę się do pytania, a nawet je rozszerzę. Ktoś mi niedawno
    oferował zakup dysków o fantastycznej pojemności po niewygórowanych
    cenach. To jakieś 6TB miało być, czy coś koło tego. Dyski marki noname.
    Pomyślałem sobie, że technicznie to możliwe, ale żadna znana firma nie
    chce tego brandować i brać odpowiedzialności. No to ja też nie chcę
    ryzykować swoich danych, więc nie kupiłem.

    Tak się porobiło na rynku, że dyski SSD osiągnęły taką pojemność, że
    indywidualnemu odborcy ona wystarcza. Resztę, to on trzyma w chmurze,
    więc nikt mu dysków z talerzem i motorkiem nawet nie próbuje sprzedać.
    Ale od kogo kupuje dyski google, amazon i microsoft?

    --
    Jarek