  • Data: 2014-04-07 09:59:31
    Temat: Re: Jakie czesci samochodu mozna sprzedac?
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-04-05 15:15, J.F. pisze:

    > Powinienes jednak przeczytac ustawe, a w niej powinno cie najpierw
    > zainteresowac to

    Udzieliles bardzo dokladnej odpowiedzi - szacunek. Co nie znaczy, ze nie
    mozna sie przyczepic do ustawy :)

    > Art. 53a.
    > 1. Kto poza stacją demontażu dokonuje:
    > 1) usunięcia z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów lub
    > substancji niebezpiecznych, w tym płynów,
    > 2) wymontowania z pojazdów wycofanych z eksploatacji przedmiotów
    > wyposażenia lub części nadających się do ponownego użycia,
    > 3) wymontowania z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów
    > nadających się do odzysku lub recyklingu

    To jest nie na temat - chce sprzedac wszystkie czesci z pojazdu BEDACEGO
    w eksploatacji, a nie wycofanego z eksploatacji, a o takim mowi ustawa.
    W ktorym momencie pojazd zaczyna byc "wycofany" z eksploatacji?

    W aucie podczas eksploatacji wymienia sie rozne plyny - czyli moge
    samodzielnie wylac z auta olej/plyn chlodzacy/hamulcowy jesli bede autem
    dalej jezdzil, a jesli zamierzam je rozwalcowac to juz nie moge wylac? :)
    Jesli bede autem jezdzil to moge sprzedac rolete bagaznika, a jesli chce
    auto przerobic na hmm stolik do gry w warcaby to nie moge rolety sprzedac?

    > Ustawa obowiazuje od 2005r, a ostatni przeglad miales kiedy ?

    > Pod warunkiem ze
    > a) walec nie spowoduje rozlania plynow, lub
    > b) wvzesniej te plyny wylales w autoryzowanej stacji.

    A jak zmieniam pod domem olej to ktos sprawdza gdzie wylalem stary? :)

    > a) upierac sie ze nie wycofywales pojazdu z eksploatacji,
    > b) na dowod swoich zamiarow odkupic sprzedane czesci,
    > c) odstawic kompletny (prawie) pojazd do stacji utylizacji.

    Nie ma juz pojadu... po prostu nie ma. Nigdy nie byl wycofany z
    ekslopatacji - zostal rozsprzedany i rozwalcowany bez rozlewania
    niebezpiecznych plynow :)

    > Ale sprzedac mozna. Nie mozna tylko montowac do pojazdu.

    No wlasnie - ja sprzedaje, a co ktos z tym zrobi...

    > Tak wiec najpierw do Rosji, i tam dopiero sobie walcem jezdzic :-)

    Hehe, co kraj to obyczaj :)

    --
    jarek