  • 1. Data: 2011-06-16 09:07:05
    Temat: Jakie Srodowisko?
    Od: "Jacek M." <t...@p...onet.pl>

    Jesli chodzi o srodowiska do pisania programow w C/CPP dla Windows to na
    rynku dostepne sa od lat pakiety dwoch producentow, Microsoft i Borland.
    Nosze sie z zamiarem zakupu jednego z nich ale chcialem zapytac kolegow o
    opinie.
    C znam od wielu lat ale w CPP moje doswiadczenie jest niewielkie, wiec
    chcialbym abym mogl w razie potrzeby skorzystac z pomocy np. helpa.
    Czy waszym zdaniem warto kupic ktorys z tych pakietow a moze macie inny,
    lepszy pomysl? Najlepiej, gdyby okazalo sie, ze lepiej wybrac inne, darmowe
    srodowisko. Co o tym myslicie?
    Z gory dziekuje za pomoc.
    Jacek M.

  • 2. Data: 2011-06-16 09:20:35
    Temat: Re: Jakie Srodowisko?
    Od: "sielim" <s...@t...tez.wp.pl>

    Użytkownik "Jacek M." <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy waszym zdaniem warto kupic ktorys z tych pakietow a moze macie inny,
    > lepszy pomysl? Najlepiej, gdyby okazalo sie, ze lepiej wybrac inne,
    To Borland jeszcze żyje ?
    Spróbować można też z darmowymi.
    Może ktoś np. ma jakąś opinięna temat pluginu do Eclipse ?
    http://www.eclipse.org/cdt/

  • 3. Data: 2011-06-16 09:36:42
    Od: "Robert Winkler" <w...@N...fm>

> [...]
    > Czy waszym zdaniem warto kupic ktorys z tych pakietow a moze macie inny,
    > lepszy pomysl? Najlepiej, gdyby okazalo sie, ze lepiej wybrac inne,

    Borland ??
    Chyba żartujesz, oni od lat nie mają nic wspólnego z żadnym środowiskiem
    developerskim.
    Zarząd Borlanda stwierdził że nie opłaca im się inwestować w ten produkt,
    programiści związanie z IDE odeszli z firm albo też zarząd
    wydzielił dział odpowiedzialny za środowisko developerskie i stworzył firmę
    CodeGear,
    która i tak długo się nie utrzymała na rynku
    i obecnie jest własnością Embarcadero Technologies.

    My w firmie mamy subskrypcje MSDN-a
    a co za tym idzie, zawsze najnowsza wersje Visual Studia.
    Co prawda jest to droga opcja, ale nie dla Partnerów,
    oczywiście pod warunkiem ze nie masz zbyt wielu programistów w firmie.

    --
    ____________
    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2011-06-16 09:47:20
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-06-16 11:07, Jacek M. pisze:
    > Jesli chodzi o srodowiska do pisania programow w C/CPP dla Windows to na
    > rynku dostepne sa od lat pakiety dwoch producentow, Microsoft i Borland.

    Pakiety czego?

    Wydaje mi się, że decydujący jest wybór frameworku, determinuje kształt
    projektu, sposób i szybkość rozwijania, przenośność, elastyczność i
    konserwowalność.

    MFC w wersjach Pro Microsoftu (historycznie szczątkowe wsparcie dawniej
    w Borlandach). Odróżnijmy .NET, to jednak już nie C++.
    VCL w pochodzacych z Borlanda.
    Oba mają historyczne zasługi i długa listę zarzutów. W VCL się MSZ wiele
    szybciej "klika" - zwłaszcza jak olać jakość kodowania.

    Lub przenośne najczęściej darmowe bilioteki GUI C++. W ogóle CPP nie ma
    szczęścia do udanego dominującego GUI.
    IDE jak IDE, ma jakiś project manager, edytor, ustawia się breakpointy.
    Dobrze by było, żeby był dobry edytor do GUI.

    Pod Windows, ale jakiej natury te aplikacje?

  • 5. Data: 2011-06-16 09:48:46
    Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie>

    W dniu 6/16/2011 11:07 AM, Jacek M. wrote:
> [...]
    > lepszy pomysl? Najlepiej, gdyby okazalo sie, ze lepiej wybrac inne, darmowe

    Ściągnij darmowe Visual Studio Express Microsoftu. Na początek
    wystarczy, jak będziesz potrzebował czegoś więcej, to sobie kupisz
    którąś z wersji płatnych. Uprzedzając dalsze pytania, tak, możesz
    sprzedawać oprogramowanie napisane przy jego użyciu.

    Pozdrawiam,
    Arkadesh

  • 6. Data: 2011-06-16 09:51:23
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    W dniu 2011-06-16 11:48, Arkadiusz Dymek pisze:

> [...]
    > którąś z wersji płatnych. Uprzedzając dalsze pytania, tak, możesz
    > sprzedawać oprogramowanie napisane przy jego użyciu.
    Bardzo fajne środowiska IDE. Zależy jaki stosunek ma do tworzenia GUI, w
    expressach C++ nie ma żadnego (może dobra okazja by wybrać coś świadomie
    i dobrze)

  • 7. Data: 2011-06-16 10:02:40
    Od: "Przemek O." <p...@o...eu>

> [...]
    > lepszy pomysl? Najlepiej, gdyby okazalo sie, ze lepiej wybrac inne, darmowe

    Odpowiedz sobie jakiego typu aplikacje chcesz pisać?
    Natywne dla systemu Windows (32/64, osx) czy .NETowe.
    Jeśli .NETowe to VS w jakieś subskrypcji, np. w ramach BizSpark masz za
    śmieszną cenę (lub nawet za darmo) MSDNa i nie musisz być partnerem czy
    cokolwiek jak ktoś pisał powyżej. Jedyny minus? Nie masz fizycznych
    nośników MSDNa a jedynie wszystko online. Ale czy to dzisiaj problem?

    Jeśli chcesz pisać natywne aplikacje to wybieraj RAD Studio. Na dobrą
    sprawę masz porządne środowiska i kilka dodatków (i przy okazji
    dodatkowe środowisko do PHP i .NET). A kupując nowszą wersję XE2
    będziesz miał kompilację do natywnego 32/64/osx.

    Z darmowych masz SharpDevelop (ale to już C#) lub Eclipse (jak nie
    stracisz cierpliwości).

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 8. Data: 2011-06-16 10:57:06
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 16.06.2011 11:48, Arkadiusz Dymek wrote:

> [...]
    > którąś z wersji płatnych. Uprzedzając dalsze pytania, tak, możesz
    > sprzedawać oprogramowanie napisane przy jego użyciu.

    A tam nie ma zastrzeżenia, że trzeba dawać źródła? Taki rodzaj open source?

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 9. Data: 2011-06-16 11:39:56
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Thu, 16 Jun 2011 12:57:06 +0200, b...@n...pl napisał(a):

    > A tam nie ma zastrzeżenia, że trzeba dawać źródła? Taki rodzaj open source?

    Nie ma.

  • 10. Data: 2011-06-16 11:55:30
    Od: "Jacek M." <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek O." <p...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > sprawę masz porządne środowiska i kilka dodatków (i przy okazji dodatkowe
    > środowisko do PHP i .NET). A kupując nowszą wersję XE2 będziesz miał

    Na poczatek myslalem o apikacjach terminalowych.

    > Z darmowych masz SharpDevelop (ale to już C#) lub Eclipse (jak nie
    > stracisz cierpliwości).

    Tego sie obawiam, ze Eclipse bedzie sprawialo mase problemow i dlatego mysle
    raczej o srodowisku platnym z saportem wytworcy.

    > pozdrawiam,
    > Przemek O.
    Jacek M.