  • 21. Data: 2010-12-15 20:15:58
    Temat: Re: Jakich ARMów używacie.
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    > Procesor należy dobierać do konkretnego projektu, a nie na zasadzie "bo
    > lubię". Mimo to dodatkowo należy zawsze uwzględniać pracę potrzebną na
    > przyswojenie nowej platformy.

    No właśnie. Nauka nowej platformy to inwestycja.
    Ja wybrałem AVR32, gdyż do jednego projektu był mi potrzebny
    szybki procek 60MHz.
    Nie wiem, czy coś przegapiłem, ale nie znalazłem na tyle szybkiego
    ARM (oświećcie mnie, jeśli się mylę, to jeszcze w tym tygodniu
    zacznę się uczyć o ARM). Niemniej bardzo chętnie bym wszedł w ARM.
    W przypadku AVR32 żadna firma nie oferowała (teraz może jest
    inaczej) płytki z wlutowanym prockiem, kondensatorami, kwarcem,
    co byłoby dla mnie bardzo przydatne. ARM jest powszechny i myślę,
    że tu takie płytki można byłoby kupić bez problemu.

    R.

  • 22. Data: 2010-12-15 20:42:34
    Od: "Pitlab" <p...@p...wp.pl>

> [...]
    > W przypadku AVR32 żadna firma nie oferowała (teraz może jest
    > inaczej) płytki z wlutowanym prockiem, kondensatorami, kwarcem

    O rety!
    Wejdź na stronę Kamami i zerkni do działu minimoduły:
    http://www.kamami.pl/index.php?categoryID=52
    Tak na oko jest około 150 modułów izestawów uruchomieniowych z ARMami. Do
    wyboru, do koloru.
    Chyba zdecydowana większość potrafi pracować z zegarem 60MHz a część nawet
    wielokrotnie więcej.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl

  • 23. Data: 2010-12-15 20:58:48
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-12-15 21:15 Robbo napisał(a):

> [...]
    > ARM (oświećcie mnie, jeśli się mylę, to jeszcze w tym tygodniu
    > zacznę się uczyć o ARM). Niemniej bardzo chętnie bym wszedł w ARM.

    Hmm, ARMy stosowane w komórkach już jakiś czas temu osiągnęły taktowanie
    1 GHz. A zegary rzędu 400-600 MHz to norma absolutna nawet w zestawach
    "dla majsterkowiczów". Zainteresuj się np. płytką BeagleBoard.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 24. Data: 2010-12-15 21:42:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Dec 2010 21:15:58 +0100, Robbo wrote:
> [...]
    >Nie wiem, czy coś przegapiłem, ale nie znalazłem na tyle szybkiego
    >ARM (oświećcie mnie, jeśli się mylę, to jeszcze w tym tygodniu

    W nawigacjach, PDA itp sie stosuje 400-500MHz.

    J.

  • 25. Data: 2010-12-16 10:37:30
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Dzięki wszystkim za oświecenie.
    W takim razie po co Atmel wypuszczał AVR32?

    R.

  • 26. Data: 2010-12-16 10:57:41
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 2010-12-16 11:37, Robbo pisze:
    > Dzięki wszystkim za oświecenie.
    > W takim razie po co Atmel wypuszczał AVR32?

    To jest chyba najlepsza odpowiedź na takie pytanie:

    Londyn, 18 wiek, jeden z pierwszych biegów ulicznych.
    Temu niecodziennemu zjawisku przypatruje się hrabia
    ze służącym.
    - Janie, co to za zbiegowisko?
    - To wyścig, panie hrabio. Ludzie się ścigają.
    Ten, który dobiegnie pierwszy, zostaje zwycięzcą i dostaje
    nagrodę pieniężną.
    - Rozumiem. To w takim razie po co biegną pozostali?

  • 27. Data: 2010-12-16 13:37:01
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    > - Rozumiem. To w takim razie po co biegną pozostali?

    :)
    Ale już trochę trudniej mi zrozumieć, dlaczego
    Atmel wypuszcza dwóch zawodników (ARM oraz AVR32)
    zamiast zainwestować w jednego.

    R.

  • 28. Data: 2010-12-16 16:31:38
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 16.12.2010 14:37, Robbo pisze:

    > :)
    > Ale już trochę trudniej mi zrozumieć, dlaczego
    > Atmel wypuszcza dwóch zawodników (ARM oraz AVR32)
    > zamiast zainwestować w jednego.
    Ztcw AVR32 ma ledwie 4 lata. Army są "od zawsze".

    Michoo

  • 29. Data: 2010-12-16 19:53:03
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 09.12.2010 06:05, max441 pisze:

    > Witam,
    > Jak w temacie, ciekawi mnie jakie ARMy są najczęściej używane przez
    > konstruktorów elektroników w Polsce.

    Jestem hobbystą, dopiero niedawno zacząłem z ARMami - wcześniej AVR, 8051.

    Na razie mój kurs to procesory ST: cortex M0/M3 - są tańsze i z
    większymi możliwościami niż AVR a podobnie proste w obsłudze (1
    zasilanie, oscylator wbudowany).

    Próbowałem AT91SAM7S, ale moje doświadczenia są bardzo złe - z trzech
    procesorów, zakupionych w różnym czasie jeden ma pamięć do której się
    nie można dostać z poziomu JTAGa (ogólnie nie działa), drugi się nie
    enumerował po usb - w końcu z oscyloskopem w ręku doszedłem, że na
    kwarcu jest "prawie jak sinus" o częstotliwości pływającej od 17.9 do
    18.7MHz (powinno być 18.432). W trzecim SAM-BA (wg. dokumentacji
    domyślny bootloader) nie była zainstalowana, ale po "recovery" ruszył i
    jak na razie działa.

    Michoo

  • 30. Data: 2010-12-16 19:53:11
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Thu, 16 Dec 2010 14:37:01 +0100,
    Robbo <y...@m...com> screamed:

    >:)
    > Ale już trochę trudniej mi zrozumieć, dlaczego
    > Atmel wypuszcza dwóch zawodników (ARM oraz AVR32)
    > zamiast zainwestować w jednego.

    "Kasa misiu, kasa." Żeby uszczknąć coś z ARM-owego stołu. :>

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
    [ 20:52:44 user up 12653 days, 8:47, 1 user, load average: 0.86, 0.18, 0.72 ]

    Sex is dirty, but only if you do it right.