  • 11. Data: 2010-12-10 18:44:31
    Temat: Re: Jakich ARMów używacie.
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-10 17:49, entroper pisze:
    > Użytkownik "Mario"<m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > nikłym odzewem. Reszty się domyśl.
    >
    > Zamiast wniknąć w to, co napisałem, postanowiłeś się odszczeknąć. OK.
    > Niech będzie.

    Na pytanie kto stosuje ARM tak samo mogłyby paść tylko dwie - trzy
    odpowiedzi. Jak ktoś nie ma ochoty pisać jaki procek ARMa stosuje to
    tak samo może nie chcieć pisać na pytanie "Kto stosuje ARMa".

    > BTW, używam ARM-ów. Mógłbym wskazać kilka osób, które nie odpowiedziały i
    > też używają ARM-ów.

    To szkoda że nie odpisali. Może człowiek musi zdecydować jakie wybrać i
    informacje kto co stosuje (i dlaczego) mogłyby mu pomóc.

    MD

  • 12. Data: 2010-12-10 18:54:14
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-12-09 06:05, max441 wrote:
    > Jak w temacie, ciekawi mnie jakie ARMy są najczęściej używane przez
    > konstruktorów elektroników w Polsce.

    Malo prawdopodobne zeby ktokolwiek dysponował taką statystyką, może coś
    do powiedzenia mialy by statystyki sprzedaży w jakiejś firmie, ale nie
    wiem czy ma ktoś dostęp.

    Ja używam SAM7 i jak na razie może byc, choć wolałbym więcej UARTów i
    odwieczny problem braku ram na moje potrzeby. Z powodu debilnej polityki
    cenowej Atmela dryfuję akutalnie w kierunku LPC badając teren.

  • 13. Data: 2010-12-10 23:05:23
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-12-09 06:05 max441 napisał(a):

    > Jak w temacie, ciekawi mnie jakie ARMy są najczęściej używane przez
    > konstruktorów elektroników w Polsce.

    AT91SAM7S256
    AT91SAM9261
    Ogólnie wszystko ze stajni Atmela. Ale ostatnio patrzę przychylniejszym
    okiem na texasowe OMAPy.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 14. Data: 2010-12-11 10:19:39
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    Użytkownik "max441" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > In article <idqhmb$elt$1@srv.cyf-kr.edu.pl>, m...@t...pl says...
    >>

    > A co to za bug?

    I2S w trybie _slave_ totalnie olewa sygnał WS (lewy/prawy). Nieważne, czy
    jest nadajnikiem, czy odbiornikiem. W erracie napisano tylko, że może się o
    jeden bit przesunąć i to tylko w I2S3. Interfejs startuje poprawnie tylko
    wtedy, gdy się go skonfiguruje i uruchomi przed nadejściem pierwszej ramki
    sygnału I2S. Wystarczy jakiekolwiek zakłócenie na zegarze lub WS i ramka
    rozjeżdża się i nie potrafi z powrotem zsynchronizować, a po to jest WS. Nie
    mówiąc o tym jak sygnał I2S wlatuje sobie przed uruchomieniem interfejsu.
    Zgłosiłem to via polski oddział z kawałkiem mojego kodu. Odpowiedzią było,
    że mam zły kod. No to przetestowałem i wysłałem dokładnie demo ze strony ST,
    które przesyła dane między własnymi interfejsami I2S2 i I2S3 wykazując ten
    sam błąd, co dodatkowo zademonstrowałem filmem z oscyloskopu. Ponad rok
    minął i odpowiedzi nie uzyskałem. W międzyczasie zaproponowano, abym
    przetestował na najnowszym (wówczas) układzie STM32F107 montowanym na
    rozdawanych na TechDays 'Motylkach' (produkowanym w pierwszej połowie 2009r.
    z bugiem bootloadera...). Niestety to samo. Nie wiem, czy poprawili to już,
    czy nie. W każdym razie odpowiedzi nie otrzymałem, a że nie jestem nachalny
    to i nie męczyłem panów z polskiego ST. Po zastosowaniu sample rate
    convertera koszt urządzenia wzrósł, ale dzięki temu I2S chodzi w trybie
    master i urządzenie - tfu, tfu - działa.
    Jak się okazuje, nie tylko ja wykryłem ten błąd. Na forum ST są takie wątki:
    http://tinyurl.com/2g6omgl
    http://tinyurl.com/29jq8lm
    http://tinyurl.com/23gsh8y
    Wydaje mi się, że był jeszcze jeden, dłuższy, ale nie mogę go teraz znaleźć.

    Michał

  • 15. Data: 2010-12-12 21:25:49
    Od: "Robbo" <y...@m...com>

    Używam Atmel AVR32.
    Czy powinienem używać ARM zamiast AVR32?

    Pytam, bo mało wiem o ARM.
    AVR32 wybrałem ze względu na taktowanie
    60MHz -- takie akurat było mi potrzebne do
    przekształtnika o dużej częstotliwości ze sprzężeniem
    zwrotnym.

    R.

  • 16. Data: 2010-12-12 21:50:48
    Od: quasi <s...@s...spamem.pogania>

    W dniu 2010-12-12 22:25, Robbo pisze:
    > AVR32 wybrałem ze względu na taktowanie
    > 60MHz -- takie akurat było mi potrzebne do
    > przekształtnika o dużej częstotliwości ze sprzężeniem
    > zwrotnym.

    Ja tam się nie znam, ale do przekształtników to są avr'y z serii
    at90pwm* - masz tam "Power Stage Controller" z pętlą PLL, która daje 64MHz.

  • 17. Data: 2010-12-13 11:17:50
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

> [...]
    > AVR32 wybrałem ze względu na taktowanie
    > 60MHz -- takie akurat było mi potrzebne do
    > przekształtnika o dużej częstotliwości ze sprzężeniem

    to raczej chyba powinieneś pomyśleć o TMS320F28xx

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 18. Data: 2010-12-13 14:49:15
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 10 Dec 2010 19:44:31 +0100,
    Mario <m...@p...onet.pl> screamed:

    > Na pytanie kto stosuje ARM tak samo mogłyby paść tylko dwie - trzy
    > odpowiedzi. Jak ktoś nie ma ochoty pisać jaki procek ARMa stosuje to
    > tak samo może nie chcieć pisać na pytanie "Kto stosuje ARMa".

    Co w dalszym ciągu nie będzie oznaczało, że mało.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:219B ]
    [ 15:48:54 user up 12650 days, 3:43, 1 user, load average: 0.50, 0.01, 0.93 ]

    Was that your wife I saw in that GIF?

  • 19. Data: 2010-12-13 22:17:58
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 13/12/2010 11:17, Michał Baszyński wrote:

    > to raczej chyba powinieneś pomyśleć o TMS320F28xx

    Taaa... i miec cos 80 cykli interrupt latency (i jeszcze 100 ktore
    dodaje DSP Bios). ;-)

    Wiem, wiem - to dobry procek jest. Z drugiej strony AVR32 ma chyba
    instrukcje MAC, wiec moze sie nadac do prostrzych filtrow.

    --
    Jerry1111

  • 20. Data: 2010-12-14 19:55:47
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-12-12 22:25 Robbo napisał(a):

    > Używam Atmel AVR32.
    > Czy powinienem używać ARM zamiast AVR32?

    Procesor należy dobierać do konkretnego projektu, a nie na zasadzie "bo
    lubię". Mimo to dodatkowo należy zawsze uwzględniać pracę potrzebną na
    przyswojenie nowej platformy. Dlatego IMHO lepszym rozwiązaniem w wielu
    przypadkach (niekoniecznie w tym twoim konkretnym) są procesory ARM.
    Jedna firma wymyśliła jądro (ARM) ale już kilkadziesiąt chyba firm
    produkuje konkretne procesorki. Jedne mają swoje hale produkcyjne, inne
    korzystają z usług wyspecjalizowanych fabryk. W każdym razie gdy
    wejdziesz w ARMy to już łatwo będzie przeskakiwać pomiędzy producentami
    - czy to Atmelem, czy TI, ST, NXP, Samsungiem czy Intelem. Kwestia
    jedynie innych sterowników urządzeń I/O. Dodatkowo o cenie procków ARM
    stanowi skala ich produkcji - są spotykane obecnie praktycznie w każdym
    telefonie komórkowym. Nie można powiedzieć tego natomiast o
    mikrokontrolerach AVR32, które są zdane jedynie na łaskę lub niełaskę
    Atmela. Dodatkowo możliwości wyboru konkretnej kostki też są ograniczone.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/