    From: "xcpy" <x...@x...xcpy>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Jaki zasilacz do zestawu bioracego 20-30W?
    Date: Sun, 18 Aug 2013 12:43:14 +0200

    > 2GB ramu to troche malo, byle przegladarka zaktualizuje sie pare razy
    > i okaze sie ze jest coraz bardziej ciasno

    Pamiec juz byla - kazalem dokupic kolejne 2GB
    (ceny obecnie sa takie a nie inne i ludzie skapia),
    choc te 2GB przy nieotwieraniu 100 zakladek naraz styknie.

    Zreszta bardziej martwilbym sie pluginami, flaszami, java
    a nie "aktualizacjami" - sam adblock strasznie zwieksza zapotrzebowanie na
    pamiec.

    > tak samo z ssd, przy 120GB faktycznie masz 110GiB, z czego przynajmniej
    > z 30-40% dobrze zostawic puste, moze sie szybko zapchac jezeli tempy
    > i inne sa w domyslnych, trudno dostepnych miejscach

    Poczatkowo chcialem kupic 60GB
    (starczylby z zapasem + zapasem wolnej przestrzeni),
    ale wzialem 120GB, bo byl ~2x szybszy + dluzej posluzy.
    Oczywiscie TEMPy sa w ramdysku (na razie malutkim - ze 128MB).
    Prefetch, swapa, indeksowanie tez wylaczylem, choc nie wiem czy to nie byl
    blad.

    > obciazenie masz tylko dla cpu, zeby miec wiarygodne dane musisz
    > jeszcze pisac po ssd, ewentualnym napedzie optycznym, obciazyc gpu,
    > poczekac az wentylatory wejda na najwyzsze obroty itd. itp.

    Fakt - postaram sie tak przetestowac kolejnym razem.

    > rozsadnie przewymiarowany zasilacz zapewnia dobra sprawnosc,
    > zapas mocy na ew. modernizacje i co najwazniejsze jest cichy
    > a o to czesto trudno dobierajac go ze zbyt malym zapasem

    O ile planuje sie modernizacje to jeszcze te 400W ujdzie,
    ale teraz wezme najmniejszy (300W?) i pewnie bedzie mial
    wieksza sprawnosc dla tak malych obciazen - zreszta sprawdze miernikiem
    i podziele sie wynikami.