-
Data: 2017-04-10 14:29:49
Temat: Re: Jaki wstrząsoodporny akumulatorek?
Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Jacek Maciejewski <j...@g...pl> wrote:
>> Problem rozwiązałoby podłączenie zasilania z akumulatora do kufra na stałe
>> (a nie po stacyjce), ale mam z tym mentalny problem.
>
> IMO to jest właśnie optymalne rozwiązanie. A tu jest właściwe miejsce do
> zadawania szczegółowych pytań :) No więc naświetl nieco twoje "problemy
> mentalne" i coś wymyślimy. Zakładam że chodzi ci o oświetlenie?
O oświetlenie.
Doprowadziłem do kufra zasilanie, które podczas hamowania zmienia
polaryzację (napięcie ze światła pozycyjnego do styków przekaźnika,
napięcie ze światła hamowania do jego cewki) i podłączyłem dodatkowe
światło stopu w kufrze (LEDy), ale chciałbym mieć też lampkę po otworzeniu
kufra, bo często wieczorem muszę świecić telefonem, żeby cokolwiek
zobaczyć. Wymyśliłem, żeby podczas jazdy mały akumulatorek się ładował,
a po otworzeniu kufra na postoju (już po wyjęciu kluczyka) miał w sobie
zapas na parę minut świecenia paskiem LED.
Czemu nie chcę doprowadzać napięcia na stałe? W sumie kilka powodów.
1. Połączenie nie jest bezpośrednie, kufer jest zdejmowany, więc idzie to
przez styki. Deszcz stykom krzywdy nie zrobi (są specjalnie do tego), ale
jak tam będzie prąd, to może jakaś elektroliza, czy inne zjawisko, zacznie
mi niszczyć te styki, może rezystancja spadnie i np. po tygodniowym
postoju na dworze (bo jak pada, to biorę samochód) motor już nie odpali.
2. Gdy motor będzie stał bez kufra, ktoś może zrobić zwarcie na tych
stykach. Wprawdzie bezpiecznik (założyłem na razie 1A) wtedy odetnie prąd,
ale ten prąd już nie wróci i okaże się, że nagle nie będę miał lampki.
3. W instalacji zdarzają się błędy, może zrobić się jakieś zwarcie, coś
może zacząć się smażyć. To raczej taka ogólna zasada, którą stosuję, że
wszystkie moje przeróbki, jeśli tylko mogę, puszczam zawsze po stacyjce,
żeby w razie czego móc jednym ruchem odciąć prąd. Jeszcze problem się nie
zdarzył, ale nie chcę w razie czego musieć w pośpiechu odkręcać siedzenia
:)
Ogólnie lepiej będę się czuł, jak prąd będzie tam tylko podczas jazdy.
Lampka będzie się i tak świeciła dopiero po otworzeniu kufra (wrzucę jakąś
krańcówkę albo inny kontaktron), więc taki mały akumulatorek by
wystarczył... byle to było małe, bo tam i tak jest mało miejsca.
Dodatkowy bonus to podświetlenie zawartości kufra po jego zdjęciu z
motoru, ale to raczej nie będzie mi potrzebne :)
--
[ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
[ Web: http://www.chmurka.net/ ]
Następne wpisy z tego wątku
- 10.04.17 14:47 Jacek Maciejewski
- 13.04.17 18:49 Janusz
- 30.04.17 20:41 Adam Wysocki
- 01.05.17 00:47 Andrzej W.
- 01.05.17 11:54 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
Najnowsze wątki
- 2025-01-20 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-20 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-20 huta ruszyla
- 2025-01-20 piece wodorowe
- 2025-01-20 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-20 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-20 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-20 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)