  • Data: 2023-10-12 14:07:36
    Temat: Re: Jaki wskaźnik napięcia 3F dla dokładności <=1V?
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 12.10.2023 13:43, Jacek wrote:
    > Typowa klasa przyrządów pomiarowych to 2,5, czyli mierząc 230 V możesz
    > dostać odczyty różne nawet o 5,75 V w obie strony. Cokolwiek będzie
    > dokładniejszego, będzie znacznie droższe. A ty zastanów się i nam
    > powiedz czy chodzi ci o pomiar napięcia fazowego z dokładnością lepszą
    > niż 1 V czy pomiar różnicy napięć fazowych z dokładnością 1 V, bo to są
    > nieco różne rzeczy ?

    Na początek to może taki co nie eksploduje/pali się/wybija bezpieczniki
    zaraz lub niedługo po podłączeniu ;-)

    https://allegro.pl/oferta/f-f-wskaznik-cyfrowy-napie
    cia-3f-wnc-3-13226980829#productReviews

    A później to chciałbym "poznać napięcie" na każdej z faz w różnych
    momentach dnia i tygodnia. Gdy się budowałem 6 lat temu, to miałem po
    240-242V na każdej fazie w nocy. Teraz jak pokazuje 228V to jest dobrze.
    A w porach takich jak 7-8, 13-14, 18-19 to bywa różnie np. taki zestaw
    207V, 215V, 228V (to wyniki kiedy mój cały dom pobierał ~400W).

    I gdy będę znał już na co mogę liczyć na której fazie, to przepnę w
    skrzynce podłączeniowej odpowiednio, żeby u siebie bardziej prądożerne
    urządzenia mieć na tych dwóch lepszych. Teraz PC czy czajnik mam na tej
    najsłabszej i albo czasami PC wyświetli błąd zbyt niskiego napięcia albo
    zwalnia obroty żeby nie przekraczać 18A albo widzę jakie jest napięcie i
    wstrzymuje się z zagrzaniem wody w czajniku, bo teraz grzeje CWU...

    Ewentualnie takie zabawki -
    https://supla.zamel.com/product/monitor-energii-elek
    trycznej-wi-fi-3fn-mew-01/
    - to w miarę bezpieczne i można na tym polegać?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz