  • 11. Data: 2010-05-16 21:12:58
    Temat: Re: Jaki uC proponujecie ??
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Do kontroli innych urządzeń , które są na pokładzie PCB dane mogą być w
    > przestrzenie programowej. Ich ewentualna zmiana będzie następować tylko przy
    > reprogramowaniu uC , np. przez SPI.

    A jak często będziesz to reprogramować? Czy Flash wytrzyma? Moim zdaniem
    lepszy byłby procek z zewnętrzną pamięcią programu, wtedy dajesz tam RAM
    i tyle... No ale jeśli ma to służyć do zmiany programu 2x na dzień, to
    flash pewnie wystarczy....

    Konop

  • 12. Data: 2010-05-16 22:04:57
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 16/05/2010 16:34, MH wrote:
> [...]
    > zbierane i transmitowane poprzez PCI do peceta. Wstępna obróbka danych jest
    > robiona na FPGA z pewnych względów. Pecet też ma kupę roboty : dalsza obróbka
    > zawiadowanie transmisją i takie tam.. Jednocześnie muszę w tym samym czasie
    > kontrolować pewne inne parametry innych układów , które są na pokładzie PCB.
    > Wpadłem na pomysł wykorzystania jakiegoś uC , któremu mógłbym zmieniać dane do
    > kontroli reszty , a więc musi być reprogramowalny w układzie, czas programowania
    > rzędu 1-2s , i pamięć programu/danych>=512kB.

    Jak masz FPGA na tej plytce PCI, to wsadz procka w VHDLu, doloz kostke
    SDRAMu, a program do procka laduj przez driver z PCta. IMO najprosciej
    (pod wzgledem hardware).

    --
    Jerry1111

  • 13. Data: 2010-05-17 08:30:31
    Od: <k...@w...pl>

    32 kanały (8 bitów) * 50 MHz = 1,6 GB/s
    Przepustowość najszybszej magistrali PCI: 533 MB/s, i to jest
    magistrala 64-bitowa taktowana zegarem 66 MHz. Widział kto takie w
    ogóle?

    Serwery.

  • 14. Data: 2010-05-17 14:03:27
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    http://www.atmel.com/dyn/products/param_table_v2.asp
    ?family_id=605&OrderBy=part_no&Direction=ASC

    > Oczywiście chodziło mi o zewnętrzny RAM. W środku jest za mało (a miało
    > być min. 512KB AFAIR).
    >
    > --

    Rozważałem takie roziązanie już wcześniej. Problem jest taki , że musiałbym
    modyfkować zewnętrzny ram via FPGA i zaczyna mi trochę robić się za dużo I/O.
    Jasne , można dać większy FPGA , ale to już zaczyna niebezpiecznie kosztować.

    MH

  • 15. Data: 2010-05-17 14:05:43
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    > Jestes pewien że musisz przeprogramowac całe 512kB za każdym razem bo
    > oprogramowanie jest aż tak różne ? Może jednak chcesz mieć staly program
    > i robić update jedynie parametrów bądź jakiś malych kawałków?

    Dokładnie tak!! Problem w tym , że sam program jest bardzo mały , reszta to dane.

    MH

  • 16. Data: 2010-05-17 14:13:53
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    > 32 kanały (8 bitów) * 50 MHz = 1,6 GB/s
    > Przepustowość najszybszej magistrali PCI: 533 MB/s, i to jest
    > magistrala 64-bitowa taktowana zegarem 66 MHz. Widział kto takie w
    > ogóle? Typowe mają 32 bity.

    U mnie jest jeszcze gorzej !! 32 kanały (12 bitów) , co daje 2,4GB/s...
    Stąd jak wcześniej napisałem wstępna obróbka jest wykonywana hardwarowo w FPGA ,
    resztę robi pecet. Aż tak rąbnięty nie jestem , żeby popełnić tak sztubacki bląd..

    MH

  • 17. Data: 2010-05-17 14:19:55
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    > Jak masz FPGA na tej plytce PCI, to wsadz procka w VHDLu, doloz kostke
    > SDRAMu, a program do procka laduj przez driver z PCta. IMO najprosciej
    > (pod wzgledem hardware).
    >
    > --

    Zgadza się , tak jest najprościej , ale czy najpewniej?? Nie testowałem procków
    z opencores więc nie wiem czy na pewno wszystko działa jak trzeba i ile logiki z
    FPGA to pożera.. Jeżeli masz jakieś doświadczenie w tej kwestii , podziel się
    swoimi uwagami..

    MH

  • 18. Data: 2010-05-17 14:45:01
    Od: JD <j...@g...com>

    On May 17, 11:13 pm, "MH" <l...@o...pl> wrote:

> [...]
    > resztę robi pecet. Aż tak rąbnięty nie jestem , żeby popełnić tak sztubacki bląd..

    Skoro juz tyle wepchnales w to FPGA to jakis algorytm kontrolny
    zakodowany na sztywno tez sie tam zmiesci. Zwlaszcza, ze jak piszesz,
    "program jest bardzo maly, reszta to dane".

    JD

  • 19. Data: 2010-05-17 20:25:56
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 17/05/2010 15:19, MH wrote:
> [...]
    > FPGA to pożera.. Jeżeli masz jakieś doświadczenie w tej kwestii , podziel się

    Uzywam Altera Nios praktycznie wszedzie, gdzie maly PIC/AVR32 nie
    wystarczy. Gdy nabierzesz nawyku wyrzucania wiekszosci zadan do logiki,
    to procek glownie zajmuje sie transmisjami i obsluga menu ;-)

    Jak dotad zero problemow. Fakt, nie jest to-to z Opencores...
    Zajmuje w zaleznosci od wersji 1000-1500LE + peryferia. W Cyclone3
    kompiluje sie na 80-110MHz (w zaleznosci ile peryferii mu napcham).
    Plusem jest to ze nie ma licencji per-product jak w uCos/II, tylko
    kupujesz Niosa raz i uzywasz do woli.

    --
    Jerry1111

  • 20. Data: 2010-05-17 21:18:08
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2010-05-17 16:03 MH napisał(a):

> [...]

    > Jasne , można dać większy FPGA , ale to już zaczyna niebezpiecznie kosztować.

    Ależ oczywiście nie podłączasz RAMu prosto do FPGA. Prockowi dajesz
    reset i gadasz z jego bootloaderem (przez co lubisz - SPI, UART itp).
    Procek sam wciska odebrane dane do RAMu. I teraz dwie wersje - albo
    weźmiesz procka z Flashem, któremu dodatkowo można podczepić SRAM (i
    wtedy dowolnie wymyślasz jego bootloader aby gadał z FPGA, może być
    nawet magistralą 4 lub 8-bitową + stroby) - albo w drugiej wersji
    bierzesz procka bez wewn. Flasha i korzystasz z możliwości bootloadera
    ROM'owego.

    Zresztą napisz gdzie właściwie chcesz trzymać n alternatywnych wsadów do
    procka? Za każdym razem pobierane są z komputera gadającego z FPGA?

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/