  • 11. Data: 2009-09-14 05:43:12
    Temat: Re: Jaki tuner TV naziemnej hybrydowy?
    Od: Netx <g...@g...pl>

    Konrad Kosmowski pisze:
    > Jaki hybrydowy tuner (do PC oczywizda)
    > Działać ma pod XP/Vista/W7 (w zasadzie to samo)
    > ale nie zaszkodzi jakby dał się uruchomić (włącznie z dekodowaniem MPEG4) pod
    Pod Windows Vista i Windows 7 x64 na pewno działa ten:
    Leadtek PxDVR3200H
    Po zrobieniu update z Internetu doinstalowuje się kodek h264 (mpeg4) i
    daje się odbierać dvb-t w Warszawie z PKiN oraz z Łaz.
    Do odbioru nadaje się b.dobrze. Nagrywa po analogu też dość dobrze.
    Wada: mój egzemplarz grzeje się dość wybitnie.

    Miałem też:
    Tuner TV Compro Videomate VIDEOMATE E900F
    Z tym że nie byłem zadowolony z formatu zapisu mpeg4 z tego tunera -
    mało co chciało potem odtwarzać te nagrania.

    W obu wymienionych występuje taki kłopot że jak nagram cyfrowo w
    mpeg4/h264 to ciężko znaleźć aplikację która odtwarza to potem
    bezproblemowo bez rozjeżdżania się obrazu i dźwięku i innych
    niedogodności. Najlepiej radził sobie u mnie z tym PowerDvd Trial. Ale
    *nie testowałem ostatnio, może się coś polepszyło*. Z edycją zapisanego
    materiału h264 też kiepsko, chyba że nagrywa się z tunera analogowego
    (kodowanie przez kartę i jej oprogramowanie).

    > Linuksem... Wasze typy? :)

    Tego nie sprawdzałem.

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 12. Data: 2009-09-14 06:11:52
    Od: Netx <g...@g...pl>

    Netx pisze:
    > Z edycją zapisanego materiału h264 też kiepsko,
    > chyba że nagrywa się z tunera analogowego
    > (kodowanie przez kartę i jej oprogramowanie).

    Naturalnie z tunera analogowego nie nagrywa w h264 tylko mpeg2 lub jak
    się ma b.mocny procesor to można do Avi/xvid itp.

  • 13. Data: 2009-09-14 06:19:28
    Od: Netx <g...@g...pl>

    Konrad Kosmowski pisze:
    > Interesuje mnie coś
    > zewnętrznego z własną anteną i wejściem antenowym.

    Ops! nie doczytałem że chodzi o zewnętrzny. Z zewnętrznymi nie miałem do
    czynienia.

  • 14. Data: 2009-09-14 06:58:27
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 14 Sep 2009 00:21:53 +0200, Konrad Kosmowski napisał(a):

    > ** Zygmunt M. Zarzecki <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n

    l.aspx?Id=293

    > Chyba czy używałeś w polskich warunkach? Oczywiście aspekt "zwykłej" telewizji
    > to nie problem - to działa od lat. Chodzi mi o odbiór (o ile jest sygnał)
    > DVB-T w Warszawie.

    Ja używam od roku. Tak zupełnie bezproblemowy nie jest. Nie działa Time
    Shift na DVB-T. W TVP1 i TVP2 w Krakowie dźwięk nadawany jest na drugim
    kanale a AverTV6 nie umie tego zapamiętać i trzeba ręcznie za każdym razem
    wybrać. AverMediaCenter działa poprawnie ale to z kolei wielka kobyła.

  • 15. Data: 2009-09-15 21:51:35
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

> [...]
    > jednoznacznej informacji o odbiorze MPEG4, to taki tuner jest jak
    > majtki wspomnianego w tym wątku Asusa. :)
    > Tu ciekawostka. Czasami tuner nagrywa w MPEG4, ale nie odbiera. :)
    > Tunerami interesowałem się przed rokiem, stąd wiem o tym, że
    > sprzedawcy wiedzą niewiele o tunerach i o TV cyfrowej. :)
    >
    > Najzabawniejsze są opowieści typu:
    >
    > -- Jeśli nawet nie rusza od kopa z MPEG4, to przecież tylko dlatego,
    > że brak jakiegoś programu, a programów jest pełno w internecie.
    > Większość jest za free. ;) Może [szanowny] pan kupić w ciemno ten

    Strasznie bredzisz. Wszystkie tunery jakie widziałem odbieraja bez problemu
    wszelkie strumienie TV, niezależnie od tego czy jest to MPEG2 czy AVC (sam
    tunerek nie ma nic do tego). Natomiast do dekodowania potrzebny jest
    odpowiedni software, ten co dołączany jest do tunerów jest wściekle
    denny/beznadziejny, IMO lepiej wydać parę $ i kupić do tanszego tunera
    znakomity program DVBViewer.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 16. Data: 2009-09-16 09:15:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mikolaj Tutak" h8p2dg$5p6$...@a...news.neostrada.pl

> [...]
    > IMO lepiej wydać parę $ i kupić do tanszego tunera znakomity program DVBViewer.

    I dzięki takim jak Ty, niektóre ;) tunery zejdą z półek sklepowych pomimo swej
    nieprzydatności, a w ich miejsce pojawią się inne. :) Z ludzką głupotą (Twoją
    akurat) nie warto walczyć -- należy z niej ciągnąć zyski dla siebie. :) Na kimś
    sprzedawcy muszą ćwiczyć, a że cyfrowa TV nie nadaje jeszcze wszędzie, nie od
    razu każdy zauważy, że coś jest nie tak z jego tunerem... :) Przedstawiciele
    producentów przestrzegają, rozsądek podpowiada, że jeszcze przed rokiem nie
    było jasności co do cyfrowej TV w Polsce, ale -- jak już napisałem -- ktoś
    musi wykupić tunery nieprzydatne. :) I tym kimś nie musze być ja. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 17. Data: 2009-09-18 10:05:14
    Od: "Slawek [am-pm]" <s...@t...nic>

    Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    napisał w wiadomości news:h8qac9$imv$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > było jasności co do cyfrowej TV w Polsce, ale -- jak już napisałem -- ktoś
    > musi wykupić tunery nieprzydatne. :) I tym kimś nie musze być ja. :)

    Wtrącę się z boku i zadam naiwne pytanie. Co konkretnie robi tuner USB
    telewizji cyfrowej?

    Ośmielam się twierdzić, że robi tylko tyle: odbiera sygnał telewizyjny i zamienia
    w strumień cyfrowy, czymkolwiek ten strumień by nie był. No i przesyła go
    ciurkiem przez port USB do komputera.

    W takim tunerze nie ma żadnego dekodera - czy to MPEG2, MPEG4,
    czy innego czorta. Dopiero kodeki zainstalowane w systemie robią
    (lepiej, gorzej albo wcale nie robią) z cyfrowego strumienia sygnały audio i wideo.

    Podobnie jest z zewnętrznym napędem DVD podłączanym przez port USB.
    Żaden producent nie chwali się, że ich sprzęt pozwala oglądać filmy
    MPEG2, MPEG4, DivX czy Xvid zapisane na płytach - bo to nie ich broszka.

    Od kilku lat używam tunery USB, najpierw DTV Dongle, ostatnio Dongle H
    (firmy Leadtek) i odbieram w Warszawie telewizję cyfrową. Byłem
    świadkiem chyba już kilkudziesięciu zmian w nadawanej treści.
    Zmieniano listę programów, kodeki, testowano małą i dużą rozdzielczość.
    Cały czas nawet ten pierwszy tuner (zanim się zepsuł) wszystko odbierał,
    co najwyżej mój stary komputer przestał się wyrabiać w wyświetlaniu
    materiałów HD (i kodowania w formacie H.264) i zamiast wideo miałem
    pokaz slajdów.

    Na nowym pececie (i przypadkiem z nowszym tunerem) nie ma tego typu
    problemów, chociaż są inne, ale o tym napiszę innym razem.

    Nieporozumienie dotyczące przydatności/nieprzydatności tunerów TV
    (do pecetów, na USB), wzięło się z bezmyślnego przeniesienia zamieszania
    wokół "normalnych" telewizorów, sprzedawanych w sklepach. Tutaj
    bezspornym faktem jest, że do pewnego momentu większość tych,
    które jakoby miały być gotowe do odbioru TV cyfrowej, miały
    wbudowane dekodery MPEG2, nieprzydatne w Polsce.

    Podkreślę to zdanie: "miały wbudowane dekodery." W telewizorze
    nie da się - tak po prostu, jak w pececie - zainstalować nowego kodeka.

    Gdy kilka lat temu kupowałem tunerek USB, nie miałem wtedy wielkiego
    pojęcia o potencjalnych kłopotach związanych ze standardem, w jakim będzie
    nadawana w Polsce cyfrowa telewizja naziemna. Ot, kupiłem, włączyłem -
    działało. I działałoby do dzisiaj, gdyby nie przestało działać. ;-)

    --
    Sławek

  • 18. Data: 2009-09-18 10:11:39
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    napisał w wiadomości news:h8qac9$imv$1@inews.gazeta.pl...
    > musi wykupić tunery nieprzydatne. :) I tym kimś nie musze być ja. :)

    Jeżeli piszesz o tunerach stacjonarnych to masz rację ale to NTG, jeżeli o
    kartach do komputera PC to nie do końca wiesz o czym piszesz...

    --
    marfi