  • 1. Data: 2009-06-24 15:15:43
    Temat: Jaki to materiał [stalopodobny]?
    Od: "GAL" <G...@T...pl>

    Trafiłem na kawałek dziwnego materiału.może ktoś mnie naprowadzi.pręt fi 60
    ,waga zbliżona do stali,warstwa wierzchnia ewidentnie ślady kucia i
    błyszcząco ciemny połysk na średnicy, magnes tego "nie bierze",na tarczy
    szlifierskiej nie pojawia się iskra,jest niespawalny,na tokarce po obróbce
    przełom podobny do stali konstrukcyjnej ale ewidentnie widać bardziej
    podatna na obróbkę,podatne na zgniot,kolor przełomu podobny do stali....
    Tak pytam z czystej ciekawości bom jeszcze nie spotkał takich próbek...

    GAL

  • 2. Data: 2009-06-24 15:59:44
    Temat: Re: Jaki to materiał [stalopodobny]?
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 24, 4:15 pm, "GAL" <G...@T...pl> wrote:
> [...]
    > podatna na obróbkę,podatne na zgniot,kolor przełomu podobny do stali....
    > Tak pytam z czystej ciekawości bom jeszcze nie spotkał takich próbek...

    Nikiel? Jakiś stop niklu?
    Konrad

  • 3. Data: 2009-06-25 18:39:09
    Od: "GAL" <G...@T...pl>

    Użytkownik "Konrad Anikiel" <a...@g...com> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    On Jun 24, 4:15 pm, "GAL" <G...@T...pl> wrote:
    > Trafiłem na kawałek dziwnego materiału.

    --------------

    Nikiel? Jakiś stop niklu?
    Konrad

    -----------------
    Nie spotykałem wcześniej stopów niklu i bardzo trudno mi ocenić co to może
    być . A co z tej listy http://www.zgapa.pl/zgapedia/Stopy_niklu.html
    najbardziej pasuje? Do zastosowań w elektronice? Chyba średnica zbyt duża
    jak do tego celu? A może jakieś oprawy do szkła były z tego robione? Wtedy
    pasowałby Platynid i Fernico. Czy te stopy mogą odpowiadać mojemu opisowi?
    Dlaczego ten "mój" pręt jest kuty a nie ciągniony lub odlewany? Znacie
    powód?
    Jeszcze mi pasuje Permalloy-może z tego pręta wykonywano jakieś elementy
    ferromagnetyczne[?]Poprawcie mnie jeśli wypisuję głupstwa

    GAL

  • 4. Data: 2009-06-26 15:08:38
    Od: "GAL" <G...@T...pl>

    Użytkownik "GAL" <G...@T...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > -----------------
    > Nie spotykałem wcześniej stopów niklu i bardzo trudno mi ocenić co to może

    Poprawka. Pisałem początkowo, że "magnes tego nie bierze". A nikiel nie
    spełnia tego warunku, więc chyba to nie może być stop niklu?
    Więc muszę szukać inego rozwiązania.

    GAL

  • 5. Data: 2009-06-26 16:32:25
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 26, 4:08 pm, "GAL" <G...@T...pl> wrote:
    > Poprawka. Pisałem początkowo, że "magnes tego nie bierze". A nikiel nie
    > spełnia tego warunku, więc chyba to nie może być stop niklu?
    > Więc muszę szukać inego rozwiązania.

    A o jakim magnetycznym niklu mówisz?
    Konrad

  • 6. Data: 2009-06-26 18:14:27
    Od: Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl>

    GAL pisze:
    > Trafiłem na kawałek dziwnego materiału.może ktoś mnie naprowadzi.pręt fi 60
    > ,waga zbliżona do stali,

    Sprawdź dokładnie ciężar właściwy. Niewiele roboty, a dużo pomaga w
    szukaniu.

    Adam

  • 7. Data: 2009-06-26 18:21:23
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On Jun 26, 7:14 pm, Adam Moczulski <a...@p...neostrada.pl>
    wrote:
    > Sprawdź dokładnie ciężar właściwy. Niewiele roboty, a dużo pomaga w
    > szukaniu.

    O, dobra myśl. Gdzie wpadłeś na ten pomysł? Pewnie w wannie?
    Konrad

  • 8. Data: 2009-06-26 22:19:49
    Od: "GAL" <G...@T...pl>

    Użytkownik "Adam Moczulski" <a...@p...neostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:h233o3$8s2$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Sprawdź dokładnie ciężar właściwy. Niewiele roboty, a dużo pomaga w
    > szukaniu.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > Adam

    To [ciężar właściwy]sprawdzę. Dziś tak "na oko" oceniałem ciężar.Wałek
    wydaje się cięższy od typowej stali.Cięcie brzeszczotem daje malutkie
    połyskujące [pod mikroskopem bo małe] wiórki. Plastyczny -po uderzeniu
    młotkiem wyrazny spory zgniot.. Obetnę próbkę i dam znajomemu-podobnież
    można jakimś tam przyrządem szybko uzyskać procentowy skład metalu i może on
    to załatwi ...
    Acha :Znajoma sprawdzała czy to nie jest molibden i kategorycznie
    stwierdziła, ze nie...Porównywała ciężar właściwy, ale niestety nie spytałem
    o liczbę...

    GAL

  • 9. Data: 2009-06-29 08:02:56
    Od: "Agent 0700" <k...@w...pl>

> [...]
    > podatna na obróbkę,podatne na zgniot,kolor przełomu podobny do stali....
    > Tak pytam z czystej ciekawości bom jeszcze nie spotkał takich próbek...

    To pręt z ręki terminatora T1000 :-)

  • 10. Data: 2009-06-29 17:59:13
    Od: yorgus <y...@t...pl>

    Dnia Mon, 29 Jun 2009 10:02:56 +0200, Agent 0700 <k...@w...pl> napisał: