  • 41. Data: 2016-08-27 15:17:16
    Temat: Re: Jaki telewizor - proszę o radę
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    plastyki je, kazdy bedzie za maly. Dlatego uwazam ze tylko projektor ma sens. Wisi
    pod sufitem i nie zabiera przestrzeni zyciowej. Calkowicie odporny na uszkodzenia
    mechaniczne dokad sie uchwyt nie urwie. Jesli ma odpowiednia jasnosc to obraz "do
    przyjecia " mozna miec w niezbyt ciemnym pokoju. Jest przyjazny dla oczu. Musi byc
    odpowiednio jasny, oceniam ze 1000 lumenow na metr odleglosci projektora od ekranu
    jest ok. Malo klopotliwy i tani ekran jesli projektor ma zapas swiatla. Mam trzy
    plyty z karton gipsu, bo sciany mialem nierowne, przyklejone do sciany i pomalowane
    szara farba. Przy rownej scianie wystarczy pomalowac byle byl to jasny slabo nasycony
    neutralny kolor. Na poczatku puszczalem na zoltej scianie i dalo sie tak kolory
    ustawic ze zolte prawie nie przeszkadzalo. Dla posiadaczy kotow nie polecam ekranow
    rozwijanych. Zaraz sprawdza czy da sie na ekranie ostrzyc pazury. Co ciekawe jak
    mojego kota telewizor nie interesowal to obraz z projektora oglada. Lubi programy
    przyrodnicze z ptaszkami. Czai sie, czolga w strone obrazu, gada do ptaszkow.
    Podstawowa wada projektorow jest mala odpornosc na kurz. Wentylator mieli powietrze i
    nie ma siana zeby cos do srodka nke wpadlo. Po dwoch miesiacach intensywnej pracy na
    bialych duzych powierzchniach widac ze jakies paprochy przyczepily sie do matrycy.
    Przy ogladaniu ruchomych obrazow w niczym nie przeszkadzaja. Nie przeszkadzaja bo w
    moim jest matryca 6 cali. W takim z matryca pol cala byly by ogromne plamy. Z moich
    doswiadczen. Nie polecam projektorow DLP. Z opisow wynika ze takie do 3000 zl maja
    malo kolorow bo tylko 1,2 miliona. Za to kazdy z matryca LCD ma minimum 16 milionow
    kolorow. Jak kupilem i opatrzylem sie z obrazem to poszedlem do znajomego co ma dobry
    projektor DLP. Obraz u niego byl gorszy. Brakowalo mu plastyki i w wiekszej
    odleglosci od ekranu widac bylo pikseloze. Wychodzi ze swiatlo puszczone przez
    przezrocze, jak w kinie na tasme, ma jakies inne wlasciwosci niz odbite od lusterka.
    I ciekawostka. Jest swiatlo czarne. Bo jak inaczej wytlumaczyc to ze w tej chwili
    leci film. W pokoju nie jest ciemno, nawet polmrokiem tego nazwac nie mozna. Ekran
    jest jasno szary i jak nie jest oswietlony z projektora to miejsca nie oswietlone
    powinny byc jasno szare. A sa o wiele ciemniejsze. Kazdy kogo by spytac powie ze moze
    super czarne nie sa ale ze sa o wiele ciemniejsze niz szarosc ekranu.

  • 42. Data: 2016-08-27 15:19:19
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cos sie usralo na poczatku. Powinno byc "Masz racje".

  • 43. Data: 2016-08-27 15:38:25
    Od: "Kaktus" <.@..pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Czytałem, oglądanie TV z tunera na komputerze i monitorze obarczone jest
    > problemami z ustawieniami gammy, skali barw itp, TV ma to poustawiane
    > fabrycznie.

    Dzięki za tę informację. Czyli jedyne co muszę brać pod uwagę to ogólnie
    dyskutowana sprawa - na ile czerń jest czarna.

    Odnośnie OLED są tu wzajemnie sprzeczne rady - jedni uważają, że to
    jedyne rozwiązanie, inni, że nie warto.
    Rozpoczynając wątek nie zdawałem sobie jednak sprawy, że telewizory
    OLED są AŻ tak drogie.
    Nie porzucając jeszcze myśli o kupnie OLED chciałbym rozważyć
    kupno LED, bo chyba co do tego, że LED jest lepszy od LCD nie ma
    wątpliwości.
    Czy ktoś mógłby zarekomendować posiadany telewizor LED?
    I co z tym nagrywaniem na "patyka" jak to ktoś tu nazwał? Jakieś
    konkretne modele?

    Pozdrowienia

  • 44. Data: 2016-08-27 15:43:30
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    To chinczyk pierwszej wody, nazywa sie Dignity 1004A. W sklepie w Polsce kosztuje
    1600 jak kupowac w Chinach to 400 mniej. Tansza wersja bez androida w Polsce kosztuje
    chyba 1200. Moge go z czystym sumieniem polecic. To projektor hd ale wspiera fhd i o
    dziwo potrafi internetowe 4k przerobic na hd i wyswietlic plynnie bez rwania obrazu.
    Obraz z internetu pomimo ze tez zostanie przerobiony na hd jest duzo lepszej jakosci
    niz hd z telewizji naziemnej. Wynika to z wiekszego bitrate. Jest mniej skompresowany
    i niesie wiecej informacji o kolorze.

  • 45. Data: 2016-08-27 16:00:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

> [...]
    powie ze moze super czarne nie sa ale ze sa o wiele ciemniejsze niz szarosc ekranu.
    Tu też się zaklinają, że A i B się różnią. :-)
    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/44/
    Optical.greysquares.arp-animated.gif

    Robert

  • 46. Data: 2016-08-27 16:11:31
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Efekt koncowy sie liczy. Wiem ze to jakies zludzenie ale to nie przeszkadza a pomaga.
    Teraz na tvp info leca na pasku literki. Nikt nie powie ze sa szare a ze czarne.
    Magia kina to sie nazywa. W oswietlonym telewizorze pomimo ze ekran czarny takie
    litery tez nie byly by czarne.

  • 47. Data: 2016-08-27 17:17:02
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Aug 2016 09:06:02 +0200, Kaktus napisał(a):

    > Szczególnie gdy w pokoju jest
    > ciemno żeby cokolwiek widzieć na ekranie muszę zmieniać
    > (rozjaśniać) parametry obrazu przez zmianę ustawień ekranu.
    > To jest na dłuższą metę nie do przyjęcia.
    > Czy ten problem jest również lepiej rozwiązany w OLED
    > w porównaniu z LCD i LED?

    Wszystkie chyba OTV mają automatyczną regulację jasności w zalezności od
    zewnętrznego oświetlenia. A monitory nie.
    --
    Jacek
    "Wszelka izolacja jest glebą, na której wyrasta nienawiść do obcych, a

  • 48. Data: 2016-08-27 17:48:11
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Kaktus pisze:

    > Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    [..] już o tym, więc nie chcę się powtarzać.

    > Dzięki za tę informację. Czyli jedyne co muszę brać pod uwagę to ogólnie
    > dyskutowana sprawa - na ile czerń jest czarna.

    Jakie parametry są istotne to raczej kwestia indywidualna, dla mnie
    kryteria wyboru to były:
    coś około 50 cali
    żywe kolory
    obsługa 3D
    rozdzielczość 4k
    a potem widełki cenowe.

    > Odnośnie OLED są tu wzajemnie sprzeczne rady - jedni uważają, że to
    > jedyne rozwiązanie, inni, że nie warto.

    jeśli planujesz i tak za jakieś 2 lata zmienić TV to bierz śmiało OLED,
    w telefonach z wyświetlaczami AMOLED już po roku wypala się górna belka
    z ikonami baterii, sygnału itp.

> [...]
    > Nie porzucając jeszcze myśli o kupnie OLED chciałbym rozważyć
    > kupno LED, bo chyba co do tego, że LED jest lepszy od LCD nie ma

    TV LED to tak naprawdę TV LCD z podświetleniem LED. Taki chwyt marketingowy.

    [..]

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 49. Data: 2016-08-27 17:55:43
    Od: "Kaktus" <.@..pl>

    > Jakie parametry są istotne to raczej kwestia indywidualna, dla mnie
    > kryteria wyboru to były:
    > coś około 50 cali
    > żywe kolory
    > obsługa 3D
    > rozdzielczość 4k
    > a potem widełki cenowe.
    Czy mógłbyś napisać co wybrałeś i czy jesteś zadowolony?
    Jeśli nie chcesz tego napisać, to napisz proszę jakie modele
    rozważałeś i kiedy to było.

    Pozdrowienia

  • 50. Data: 2016-08-27 18:07:52
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Dlatego uwazam ze tylko projektor ma sens. Wisi pod sufitem i nie zabiera
    przestrzeni zyciowej. Calkowicie odporny na uszkodzenia mechaniczne dokad sie uchwyt
    nie urwie.
    Projektora ani ściany nie obrócę sobie o 90 stopni aby oglądać obraz z
    przyległej do salonu kuchni. TV podwieszony na obrotowym uchwycie
    oferuje taką opcję.

    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem