  • 21. Data: 2009-06-29 20:33:30
    Temat: Re: Jaki szybki dysk?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "marfi" <marfi @bb.onet.pl> wrote in message
    news:h2b5q6$m8$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > 700MB jest mniejsze niż 8MB ???

    Chodzi mi o rozmiar próbki ciągłych danych.
    Niech to sobie będzie 700 mega, ale poszatkowane w 8MB, to kontroler
    wyśle 8mega, poczeka na odpowiedź, pobierze znowu następne 8MB
    a w między czasie dysk zapisuje na talerze...
    Przy 8-megowym cache w dysku, minimalny kęs danych powinien
    być większy niż te 8 mega przy testach, najlepiej 2-3 razy większy aby
    nie było wątpliwości co do tego że dysk ma gdzie dane przechować
    na czas przerw w wysyłce kolejnego kęsa danych.

  • 22. Data: 2009-06-29 20:40:22
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "lamer" <l...@p...pl> wrote in message

    > Jakis darmowy znalazlem, moze niedorobiony.

    :-)

    > Nie potrzebuje 60 GB, 30 GB kosztuje calkiem znosnie.

    Tylko sprawdź czy 30G jest równie szybki, bo obawiam się, że to
    będzie wcześniejsza generacja. Vertex jest dostępny w rozmiarach
    60 i 120G.

    > Karty klasy 6 to zdaje się 30 MB/s zapis/odczyt, czyli i tak mało.

    Porównujesz to do ciągłego zapisu jednego dużego kawałka danych
    na dysku twardym. Mechanika, obroty, fizyczne umiejscowienie danych
    - to wszystko wymiękka przy solid state gdy chcesz zapisywać tysiące
    małych pliczków porozrzucanych po całym dysku. Żeby nie wiem jak
    szybki był hdd z talerzami i jak blisko dochodził z przesyłem dużych
    bloków danych do wydajności ssd to nie wyrobi przy dużej ilości
    małych pliczków... A to zdaje się podałeś jako jedno z wymagań.

    > Chyba jo. Godzinke temu przenosilem pliki z jednej partycji na druga- 20
    > tysiecy pliko, 600 MB. Czas przenoszenia: 35 minut. Po prostu krew mnie
    > zalewa, bo właśnie najczęściej takie małe pliczki mam do przenoszenia ;/

    No to w ogóle nie interesuje Cię szybkość typu "burst", bo ona jest
    podawana dla *jednego* dużego pliku zapisywanego na pustym dysku
    sekwencyjnie. W przypadku 20 tysięcy małych plików nie zastanawiałbym się
    tylko brał solid state drive. Czy to Vertexa 60GB czy też mniejszą CF/SD
    card.

    Ja sobie niedawno uruchomiłem CF card na takim interface IDE - instalacja
    systemu operacyjnego trwała może 1/20 tego co na dysku twardym...
    Te wszystkie benchmarki mają sens gdy chcesz zrzucać film z kamery,
    kopiować DVD z plikami po 2-3 gb każdy ale jak Ty masz tysiące pliczków
    małych po kilkadziesiąt, kilkaset kb czy pojedyncze megabajty to hdd
    żeby nie wiem jaki szybki był to wymięknie.

  • 23. Data: 2009-06-29 21:29:27
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    to byly dwie osobne sprawy - 8mb znalezione gdzies na necie i 700mb u mnie,
    z ciekawosci, miedzy dyskami

    > Nie ma chyba sensu testować szybkości dysku na próbkach danych
    > mniejszych od wielkości jego wewnętrznej pamięci cache, no chyba
    > że testujesz przepustowość interface SATA II :-)

    spokojnie, znam metodologie testow ;)

  • 24. Data: 2009-06-29 21:32:20
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "lamer" <l...@p...pl> wrote in message
    >I HdTune pokazal, ze odczyt jest od 30 do 3 MB/s, srednio 24 MB/s. Czyli
    >lipa.

    to masz cos ostro skopane

    jakie dokladnie ustawienia w diskbenchu?

  • 25. Data: 2009-06-29 21:41:04
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "tg" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości

    > "lamer" <l...@p...pl> wrote in message
    >
    > to masz cos ostro skopane
    >
    > jakie dokladnie ustawienia w diskbenchu?

    10 czesci po 10 MB albo 20 czesci po 5 MB. Wynik w obu wypadkach podobny.
    Kolega ma lapka 4200 rps i podobne wyniki mu wyszly.

    lamer

  • 26. Data: 2009-06-29 22:08:04
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "lamer" <l...@p...pl> wrote in message
    > 10 czesci po 10 MB albo 20 czesci po 5 MB. Wynik w obu wypadkach podobny.
    > Kolega ma lapka 4200 rps i podobne wyniki mu wyszly.

    http://img5.imageshack.us/img5/7897/clipboard01aim.j
    pg
    http://img91.imageshack.us/img91/9885/clipboard01jn.
    jpg
    http://img99.imageshack.us/img99/2765/clipboard012.j
    pg
    http://img269.imageshack.us/img269/7957/clipboard01h
    hh.jpg
    http://img6.imageshack.us/img6/6642/clipboard02bb.jp

  • 27. Data: 2009-06-29 23:21:30
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba lamer napisała na pl.comp.pecet:

> [...]
    > 20 tysiecy pliko, 600 MB. Czas przenoszenia: 35 minut. Po prostu krew
    > mnie zalewa, bo właśnie najczęściej takie małe pliczki mam do

    Proponuję pooglądać benchmarki systemów plików.

    Marcin Kocur

  • 28. Data: 2009-06-30 17:44:17
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    > "lamer" <l...@p...pl> wrote in message

> [...]

    Ładne wyniki, ładne, może jednak kupię normalny dysk a nie jakiś strasznie
    drogi SSD. Dzięki!

    lamer

  • 29. Data: 2009-06-30 18:21:14
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "lamer" <l...@p...pl> wrote in message
    pg
    jpg
    pg
    hh.jpg

    generalnie wynikami diskbencha radzilbym sie nie sugerowac skoro
    predkosc tworzenia plikow raportuje wieksza niz burst w hd tachu

    natomiast hd tach jest raczej ogolnie uznawanym benchmarkiem

  • 30. Data: 2009-06-30 18:37:29
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Użytkownik "lamer" <l...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    hh.jpg

    > Ładne wyniki, ładne, może jednak kupię normalny dysk a nie jakiś strasznie

    To nie są wyniki dysku a raczej pamieci operacyjnej a właściwie bufora
    dysku realizowanego przez system.
    Bardziej wiarygodne wyniki byłyby przy próbie zapisu pliku przynajmniej 2-4
    razy większego niż całkowita ilość pamięci RAM.

    --
    marfi