  • 1. Data: 2009-01-25 20:14:26
    Temat: Jaki szeroki kąt do Nikona?
    Od: "Emil" <e...@g...pl>

    Witam.
    Co wybrać do fotografowania wnętrz? Może być zoom, może być "stałka". Max do
    2000zł choć wolałbym taniej.

  • 2. Data: 2009-01-25 20:18:14
    Temat: Re: Jaki szeroki kąt do Nikona?
    Od: "ktotek (K.P.)" <k...@o...pl>

    Emil wrote:
    > Witam.
    > Co wybrać do fotografowania wnętrz? Może być zoom, może być "stałka". Max do
    > 2000zł choć wolałbym taniej.

    a jaki rozmiar matrycy ma ów Nikon?

    --
    Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

  • 3. Data: 2009-01-25 20:58:31
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Emil:

    > Co wybrać do fotografowania wnętrz?

    Strzelam że Tokina 11-16 bo ma stałe 2.8...

  • 4. Data: 2009-01-25 21:18:00
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > Strzelam że Tokina 11-16 bo ma stałe 2.8...

    Niezrozumialem ironii, czy moze uwazasz, ze stale swiatlo i na dodatek
    2.8 -- ma jakies znaczenie podczas fotografowania wnetrz?

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 5. Data: 2009-01-25 21:47:55
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze marcin.STIG.saldat:

    > Niezrozumialem ironii, czy moze uwazasz, ze stale swiatlo i na dodatek
    > 2.8 -- ma jakies znaczenie podczas fotografowania wnetrz?

    Tak, uważam że do fotografowania wnętrz przydałby się jasny obiektyw, bo nie
    zawsze można użyć statywu. Na zewnątrz nie ma to znaczenia bo jest jasno.

  • 6. Data: 2009-01-25 21:57:02
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Tak, uważam że do fotografowania wnętrz przydałby się jasny obiektyw, bo nie
    > zawsze można użyć statywu. Na zewnątrz nie ma to znaczenia bo jest jasno.

    Ahaa... To moze od razu stalke 1.4 -- zawsze to jeszcze jasniej... ;)

    A tak na powaznie -- "fotografowanie we wnetrzach" rozumiem jakos
    zupelnie inaczej niz pstrykanie fotek w zamku podczas wycieczki...

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 7. Data: 2009-01-25 22:15:25
    Od: Nazgul <...@v...pl>

    marcin.STIG.saldat pisze:

    > Ahaa... To moze od razu stalke 1.4 -- zawsze to jeszcze jasniej... ;)
    >
    > A tak na powaznie -- "fotografowanie we wnetrzach" rozumiem jakos
    > zupelnie inaczej niz pstrykanie fotek w zamku podczas wycieczki...

    I co w zwiazku z tym?

    Podpisuje sie pod typem: Tokina 11-16/2.8

  • 8. Data: 2009-01-25 22:49:55
    Od: "Emil" <e...@g...SKASUJ-TO.pl>

    ktotek (K.P.) <k...@o...pl> napisał(a):

    > a jaki rozmiar matrycy ma ów Nikon?

    Matryca DX. Konkretnie jest to D90 (jeśli ma to znaczenie).

  • 9. Data: 2009-01-26 07:10:43
    Od: Kosu <k...@k...pl>

    Nazgul wrote:
    > I co w zwiazku z tym?

    To że rozwala się na środku statyw i lampy. Na pewno widziałeś w życiu
    jakieś fotki reklamowe mebli albo ofertę developera ;]
    W związku z tym ja bym się kierował obiektywem, który ma po prostu
    najlepszą jakość z dostępnych, a nie szeroki otworek :)

    Nie zmienia to faktu, że ta Tokina nie jest złym pomysłem.

    Muszę tu jednak dodać, że akurat wnętrza to dość specyficzna sprawa
    (szczególnie nowoczesne). Generalnie trudno jest odróżnić dobry render
    od zdjęcia, a przy modelowaniu możliwości są dużo większe. Obawiam się,
    że w celach typowo handlowych z tego segmentu fotografia powoli umiera ;]

    pozdrawiam,
    Kosu

  • 10. Data: 2009-01-26 08:23:46
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-26 08:10:43 +0100, Kosu <k...@k...pl> said:

    > To że rozwala się na środku statyw i lampy.

    Jasne, każdy amator tak robi.

    > Na pewno widziałeś w życiu jakieś fotki reklamowe mebli albo ofertę
    > developera ;]

    W którym miejscu pytający napisał, że to ma być do działalności komercyjnej?

    > W związku z tym ja bym się kierował obiektywem, który ma po prostu
    > najlepszą jakość z dostępnych, a nie szeroki otworek :)

    A to prawda. Większe znaczenie mają dystorsje i ostrość w całym polu
    kadru, niż przesłona.

    > Nie zmienia to faktu, że ta Tokina nie jest złym pomysłem.

    Choć ma nieco przywąski zakres.

    de Fresz