  • 41. Data: 2011-11-28 19:26:01
    Temat: Re: Jaki środek penetrujący?
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2011-11-28 16:30, marcin pisze:

    > z ciekawosci. mozesz podac link do klucza? bo obawiam sie ze zrobilem
    > bezsensowny zakup.

    Np tu wychodzi najtaniej, jeśli nie zależy na czasie:
    http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny-lewo-prawo-1
    -4-6-30nm-i1946041805.html

    Pozdrawiam
    Czeslawek

  • 42. Data: 2011-11-28 20:52:06
    Od: kkk <m...@g...com>

    On 28 Lis, 08:08, Czesławek <c...@o...wytnij.pl> wrote:
> [...]
    0-nm-z-regulcja-si...

    > Nawet nie wiedziałem, że takie coś istnieje.
    > Zamówiłem już klucz dynamometryczny, więc jak on nie pomoże i nie urwę
    > świec to rozważę zakup takiego klucza udarowego.

    Tyle, że ten klucz ma regulację dokręcania, siła odkręcania to 650nm.

  • 43. Data: 2011-11-28 22:38:13
    Od: marcin <l...@k...cwo>

    > Np tu wychodzi najtaniej, jeśli nie zależy na czasie:
    > http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny-lewo-prawo-1
    -4-6-30nm-i1946041805.html

    ok ten jest w porzadku. chodzi o to ze wiekszosc kluczy dziala tylko w
    prawo. w sensie ze klika tylko przy zakrecaniu. ten jest prawo i lewo.

    mimo wszystko przerost formy nad trescia ale moze sie uda. a jesli sie
    uda to udalo by sie zwyczajnym kluczem, ale to tylko moje zdanie :)

  • 44. Data: 2011-11-29 15:29:11
    Od: "Bartek" <N...@p...fm>

    Użytkownik "Czeslawek" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

    > 1.9TDI - BJB

    daj znac jak sie skonczy :)

    --
    Pozdrawiam, Bartek

  • 45. Data: 2011-11-29 20:42:57
    Od: "zaemka" <N...@w...pl>

    jeszcze takie coś mi wpadło:

    http://moto.allegro.pl/przyrzad-do-demontazu-swiec-z
    arowych-10mm-i1965679840.html

    a jak się nie uda wykręcić to:

    http://moto.allegro.pl/zestaw-do-regeneracji-gwintow
    -gniazd-swiec-14-mm-i1916124334.html

  • 46. Data: 2011-11-29 22:18:33
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2011-11-29 20:42, zaemka pisze:
    > jeszcze takie coś mi wpadło:
    >
    > http://moto.allegro.pl/przyrzad-do-demontazu-swiec-z
    arowych-10mm-i1965679840.html

    Ciekawe czy jest instrukcja obsługi bo nawet nie mogę sobie wyobrazić co
    i jak z tym kluczem robić.

    > a jak się nie uda wykręcić to:
    >
    > http://moto.allegro.pl/zestaw-do-regeneracji-gwintow
    -gniazd-swiec-14-mm-i1916124334.html

    Widziałem już.

    Kupiłem klucz dynamometryczny do 30 Nm więc będę się starał odkręcić bez
    urywania świec. Jak nie pójdzie z 30 Nm to oddam samochód do
    wyspecjalizowanego warsztatu. Po prostu nie chcę sobie już nerwów psuć.

    Pozdrawiam
    Czeslawek

  • 47. Data: 2011-11-30 15:41:13
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-11-27 21:10, Czesławek pisze:

    > Założenie trudne do wyobrażenia. Cały czas wydaje mi się, że ten otwór będzie
    zaciskany.

    Wyobraź to sobie następująco: cały rozgrzany (jednakowo) przedmiot powiększa
    się liniowo, czyli zwiększają się wszelkie wymiary, i dziury też.

    Niestety - świece też :)

    To czy świece zyskają luz czy na odwrót, zależy od tego, czy współczynnik
    rozszerzalności cieplnej świec jest mniejszy, czy większy niż głowicy.
    Oraz od tego, czy jesteś w stanie selektywnie rozgrzać/ochłodzić jedno albo drugie...

  • 48. Data: 2011-12-01 13:13:20
    Od: "MiKhau" <J...@w...pl>

    > Ale jak metalową "dziurę" rrozgrzejesz to średnicę zwiększa.

    Ooowlaśnie, i w tym momencie trzeba "coś w dziurze tkwiące" szybko,
    gwałtownie schłodzić.

    Może sie da, chociaż połączenie takie (np.gorące łożysko na zimny wałek)
    traktuje sie jako nierozbieralne (nie da sie wywołać na tyle różnicy
    temperatur elementów aby umożliwić demontaż)

    Ale w tym przypadku różnica temperatur to jedynie dodatek.

    Pozdr.
    MH

  • 49. Data: 2011-12-01 13:18:15
    Od: "MiKhau" <J...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:jb5fa9$29c2$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > rozszerzalności cieplnej świec jest mniejszy, czy większy niż głowicy.
    > Oraz od tego, czy jesteś w stanie selektywnie rozgrzać/ochłodzić jedno

    i na rozgrzaną świecę w głowicy może by sprejem mrożącym (albo innym butanem
    w płynie) przez precyzyjnie nacelowaną rureczkę... ?

    Hmm? Jak coś nie strzeli to moze pomoże ...

    MK

  • 50. Data: 2011-12-01 18:09:45
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2011-11-27 12:56, Czesławek pisze:
    > Poczytałem sobie troszkę na temat technologii wykręcania "trudnych"
    > świec i najpierw zamierzam sam spróbować, ale koszty też nie są niskie.
    > 1. najtańszy klucz dynamometryczny 5-30Nm - 220zł
    > 2. najtańszy klucz do świec żarowych z przedłużką - 40zł
    > 3. środek penetrujący (najczęściej polecany to WURTH ROST OFF) - 20zł
    > 4. pasta montażowa do świec - 30zł

    Jakby kogoś interesowały ostateczne koszty powyższych elementów:
    1. Klucz dynamometryczny Jonnesway T16030N - 206+15
    http://www.narzedzia-esklep.pl/klucz-dynamometryczny
    -lewo-prawo-p7006.html
    2. Nasadka 10 mm na 1/4" długa i przedłużka 300 mm 1/4" - 32+wkład własny
    Ciężko było znaleźć ale udało się dostać w sklepie B and B Tools Poland
    na ul. Szyszkowej w Warszawie (jadąc od Al. Krakowskiej za Praktikerem)
    3. Środek penetrujący Wurth Rost Off Ice - 30+wkład własny
    Tu ostrzegam, że Wurth w swoich sklepach nie prowadzi sprzedaży detalicznej.
    4. Pasta montażowa Beru GKF 01 - 33+8

    Łącznie wyszło 324 zł + wkład własny, więc bardzo dużo :-(
    Jak się uda odkręcić świece, to z takim zestawem narzędzi mogę założyć
    specjalistyczny warsztat :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek