    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Jaki smartfoneczek do trzech lub 4 stuweczek?
    Date: Sun, 29 Dec 2013 03:15:54 +0100

    "user" l8fr6f$lqe$...@n...news.atman.pl

    > Lenovo A820 a najlepiej 830, mam Chinola NEO N003 i jestem zadowolony z twoim
    powinno być jeszcze lepiej.

    I to jest cena do 4 stówek?

    http://www.euro.com.pl/telefony-komorkowe/myphone-ne
    xt-czarny.bhtml?from=dr&gclid=COakr5Wm1LsCFU5a3godWT
    sAdQ#opis

    Ten jest tańszy od wskazanych, ale nadal wykracza poza 4 stówki -- 689 pln.

    -=-

    Nie mówię, że akurat w tym sklepie, ale model może ten.
    Gdziekolwiek spojrzę -- tam reklamy smartfonów albo smartfony. ;)

    Android zdaje się atakować z każdej strony.

    Wartość tych telefonów jest problematyczna -- czy dziś kogoś
    zainteresuje model sprzed 3 lat? Co najwyżej jako odbiornik
    GPS (słaby bo w metrach dający w terenie zabudowanym
    niedokładność dwucyfrową; dziś są dostępne takie, które
    schodzą z poziomym błędem do 3 metrów) czy HotSpot
    rutujący 3G<-->WiFi.

    Jakieś 3 lata temu 320 pikseli na 480 pikseli miało sens obok
    plastykowych szkieł podatnych na zarysowania a CPU miał jeden
    rdzeń taktowany zegarkiem rzędu 500 MHz i obrabiał RAMkę rzędu
    300 MB oraz dysk rzędu 150 MB...

    Dziś ludzie kręcą nosem na 2 rdzenie i mniej niż 1 GB RAMki...

    Za 3 lata zapewne liczba rdzeni tanich smartfonów zapisze się
    dopiero 2 cyframi; dysk liczony będzie 3 cyframi gigabajtów;
    RAMka sięgnie wartości 8 GB... Do tego IMO 5 cali będzie
    oznaczało skromną wielkość ekranu a rozdzielczość 4K stanie
    się standardem wyświetlaczy... Jakieś cwane kamerki
    o rozdzielczości dwucyfrowej z HaDRowaniem i innymi
    bajerami...

    -=-

    Mocną strona PeCeta była ,,modułowość'' -- płyta główna, do której
    montowano karty rozszerzeń, CPU, RAMki, dyski... Smartfony mają
    jedynie sloty na SIMki i mikroSD -- a bywają tablety bez któregoś
    z tych slotów lub w ogóle bez slotów karcianych.

    Laptop wzorowany na PC z odbiornikiem GPS to niebywały rarytas!
    Nawet do niezwykłej rzadkości zaliczać możemy laptopy PC z modułem 3G...

    Tymczasem operatorzy dosłownie szaleją z zalewaniem stacjami typu HSPA+ czy LTE...

    -- Niech pan nie żartuje z tą ceną!
    -- To bardzo dobry smartfon!
    -- Ale za 5 stów?!
    -- Dobrze spasowane elementy, wysoka jakość
    wykonania, wyśrubowane parametry...
    -- Przecież to tylko na pół roku...

    Przed kilku laty chciałem podłączać odbiornik GPS do laptopa,
    aby cieszyć się mapą czy nawigacją na dużym ekranie. Dziś mnie
    męczy łączenie smartfonu z laptopem... Niby wszystko chodzi
    bezproblemowo, niby wszystko odbywa się automagicznie, ale
    IMO lepszy jest tablet niż komplet {laptop z Automapą} + {smartfon}...
    Automapa (może i świetna) jest toporna w zestawieniu z aplikacjami smartfonowymi...

    Na dodatek przestawiła mi strefę czasową. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'