  • 271. Data: 2021-06-30 10:32:49
    Temat: Re: Jaki smartfon ... WYBRAŁAM ?
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 30.06.2021 o 09:35, Ewa pisze:

    > Bateria 6000 Ah
    W tym przypadku ja się okazałam "nieścisła". Przepraszam.
    Powinnam była podać od 6000mAh, a nie do.
    Przy takim filtrze (razem z moimi pozostałymi) i cenie do 1400 zł
    wybiera tylko Samsung Galaxy M31s.

    Pozdrawiam
    Ewa

  • 272. Data: 2021-06-30 14:35:07
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 29 cze 2021 o 18:41, J.F pisze:

    > A Rosjanie lubili skroty jako nazwy wlasne :-)

    Śmiersz? ;)

    na;1083.html

    > Jak widac nie tylko Rosjanie :)

    > BASIC to tez skrot.

    BIOS -- także...

    > Na pewno widzialem.

    Widocznie ukryłeś swe widzenie przed Twymi czytelnikami... ;)
    [niejedna wróżka tak czyni]
    Pisałeś coś na kształt: ,,widocznie jakoś sobie radzi''...

    > I widzialem drugi - mamy dwa systemy, dwie pozycje - ktora lepsza? :-)

    To ,,odwieczny'' problem -- nie tylko GNSS.
    Są chociażby xDOPy i nieidentyfikacyjne szumy...

    Pisząc 'GPS' -- myślimy o amerykańskim GNSS.
    Pisząc 'GNSS' -- myślimy o różnych GNSS.

    Po co komplikujesz tak proste sprawy?

    Trochę jak 'EGNOS' I 'SBAS'.

    > No wlasnie - Mercedes jest samochodem, a nie czescia samochodu :-)

    Mercedes jest imieniem.
    Problem ogromu ;) liter opisałem.

    > A to jakies dziwne miejsce :-)

    Już pisałem -- często tak mam.
    Ogólnie -- wystarczy przeszkoda
    - pozioma (zadaszenie czy nawet jezioro...)
    lub
    - pionowa (choćby ściana czy drzewo...)
    lub jakaś inna przyczyna...

    > W telefonie sie chyba nie da.

    Mając dobry telefon -- można zlecić bombardowanie, ale akurat ja ;)
    nie znam dobrego numeru ;) telefonu, pod którym przyjęto by takie
    zlecenie...

    Widywałem takie sytuacje na filmach -- facet telefonicznie podawał
    koordynaty artylerzystom... ;)

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

    Postscriptum: Ogólnie złapanie pozycji za pomocą RN9P trwa w mych
    mieszkaniach metr od okna kilka sekund, z tym, że na
    Krętej (na parterze) trwa to dłużej niż na (ostatniej kondygnacji)
    Pogodnej. Nie są to zupełnie zmrożone starty, bo masa aplikacji
    włącza ów odbiornik co jakiś czas, ale są to rzeczywiste fixacje ;)
    GNSS, nie zaś WiFi, GSM czy BT lub zapamiętane... Z dokładnością
    jest też różnie -- na Pogodnej są to zazwyczaj pojedyncze metry;
    zaś na Krętej bywa zupełnie różnie, ale zazwyczaj 20 metrów ów
    błąd nie przekracza. Są też miejsca (łazienka, garderoba i WC)
    wewnątrz tych mieszkań, gdzie złapanie (czy choćby utrzymanie)
    pozycji zwykle nie jest możliwe. Rzecz jasna na zewnątrz budynków
    złapanie pozycji tym telefonem trwa zazwyczaj parę sekund, ale
    bywają miejsca i sytuacje szczególne, w których trudno złapać
    pozycję... Lasy niekoniecznie są wielką przeszkodą...

  • 273. Data: 2021-06-30 14:46:52
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 29 cze 2021 o 20:18, LordBluzg(R) pisze:

    > Do sklepu masz iść na początek, żeby wziać do ręki i się przymierzyć.

    https://www.kimovil.com/en/real-dimensions/xiaomi-po
    co-f3.pdf

    > rdzeni no i AMOLED czy LCD. Ciebie interesuje najbardziej GPS ale w
    > półce ok 1kzł to wszystko zaczyna wyglądać podobnie i specjalnych różnic
    > nie ma, jeśli chodzi o hardware, jedynie te droższe, to najczęściej

    https://docs.google.com/spreadsheets/u/0/d/1jXtRCoEn
    nFNWj6_oFlVWflsf-b0jkfZpyhN-BXsv7uo/htmlview?urp=gma
    il_link

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 274. Data: 2021-06-30 15:02:49
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 28 cze 2021 o 16:29, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Overmax też spadał -- wybił nawet dziury w terakocie...
    > W sobie też wybił... ;) Co najmniej jedną dużą...
    > (~na środku ekranu)

    Dziura ta nie jest problemem.
    (chyba, że estetycznym)

    Problemy stanowią:
    - słaby akumulator
    - mały ,,dysk''
    - stary system (A4.cośtam bodajże)
    - uszkodzenie włącznika

    --
    '_._ _,-'""`-._ ._. .-.

  • 275. Data: 2021-06-30 21:20:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    to się już nie powtórzy :)

    > Nie, to nie jest "dla kobiet" raczej chęć pomocy ale spojrzenie męskie.
    > Mnie ostatnio podobają się telefony szersze niż większość bo wkurwia
    > mnie wąski ekran i trzeba przewijać czasem, czy to SMS czy jakieś www.
    słuszna uwaga. mi5/s10e. Ten drugi ma dłuższą przekątną, ale ekran wąski
    w większości przypadków, filmy na YT dostają paski po bokach, czyli mamy
    90% zapełnienie ekranu.....

> [...]
    > nie ma, jeśli chodzi o hardware, jedynie te droższe, to najczęściej
    > Samsung, Oppo itd. Polecane Xiaomi po prostu wypada taniej w zakupie czy
    w 100% racja. idź się pomacaj z dowolnym androidem, kolejne będą bardzo
    podbne

    ToMasz

  • 276. Data: 2021-06-30 21:36:28
    Od: Ewa <E...@c...com>

    W dniu 11.06.2021 o 20:34, ToMasz pisze:

    > Powodzenia. jak coś wypatrzysz, daj znać, doradzimy czy warto.
    > ToMasz

    Obiecanki cacanki.

    Ewa

  • 277. Data: 2021-07-01 16:17:11
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 30.06.2021 o 21:20, ToMasz pisze:
    > to się już nie powtórzy :)

    > słuszna uwaga. mi5/s10e. Ten drugi ma dłuższą przekątną, ale ekran wąski
    > w większości przypadków, filmy na YT dostają paski po bokach, czyli mamy
    > 90% zapełnienie ekranu.....

    No ale priorytetem był mały rozmiar. To jakoś ten mały rozmiar trzeba
    osiągnąć przy dużych przekątnych. Wąskie telefony mieszczą się w
    kieszeni. Oglądanie filmów może być mniej ważne albo nawet całkiem
    nieważne. Ja w każdym razie nie ogarniam jak można nosić cegłę na
    okoliczność nie wiadomo czego. Poza tym jak się coś takiego chce to się
    kupuje tableta np 7 cali i słuchawki.

  • 278. Data: 2021-07-01 22:30:16
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > nieważne. Ja w każdym razie nie ogarniam jak można nosić cegłę na
    > okoliczność nie wiadomo czego. Poza tym jak się coś takiego chce to się

    nie wiem czy ja to dobrze napisałem. kiedyś szukało się telefonu o jak
    największej przekątnej ekranu. 5 wieszy smsa to był kiedyś wypas. potem
    ekran kolorowy, wielkośc dowodu osobistego robił wrażenie. potem
    nadszedł czas wzrostu ekranu, w stosunku do wiekości obudowy. tyle ze
    ludzie pytali o wielkość ekranu, nią mierząc telefony. Dla kieszeni
    ważny jest rozmiar telefonu - nie ekranu. waga też. teraz ekrany
    wypełniają prawie całe telefony, ale znowu zonk, bo ze względu na inne
    proporcje, film z YT wyświetlany na 5.35 cala moze być _mniejszy_ niż
    na 5.15cala.
    ToMasz

  • 279. Data: 2021-07-02 02:26:42
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-07-01 o 16:17, ii pisze:

> [...]
    > nieważne. Ja w każdym razie nie ogarniam jak można nosić cegłę na
    > okoliczność nie wiadomo czego. Poza tym jak się coś takiego chce to się

    Mam tablet 10 cali i mogę przełożyć do niego kartę SIM, ale tak ciężki
    ten tablet, że szkoda sobie rąk nadwyrężać. Mało go używam.

    --
    animka

  • 280. Data: 2021-07-02 11:36:08
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console>

    W dniu 30 cze 2021 o 10:32, Ewa pisze:

    > Powinnam była podać od 6000mAh, a nie do.
    > Przy takim filtrze (razem z moimi pozostałymi) i cenie do 1400 zł

    AMOLED jest oszczędniejszy od IPSa; 7nm od 12nm itd...
    (warto brać pod uwagę nie tylko pojemność akumulatora,
    ale także energochłonność urządzenia)

    Indukcyjne ładowanie ułatwia życia, ale ileż takich ładowarek
    można mieć?... Zwykłe gniazdo 5V (nawet z przewodami) można
    znaleźć (choćby w galeriach handlowych są stosowne/pancerne
    szafki z przewodami i ławeczki z gniazdami) znacznie łatwiej
    niż indukcyjną ładowarkę, więc tę indukcję raczej ;) trzeba
    ograniczyć do mieszkania i samochodu...

    Będę nadal polował na Poco F3 -- wg mnie to optymalny wybór.
    48 megapikseli -- zamiast 108; mała ;) liczba kamer; mniejsza
    merytoryczność ;) tych kamer (mniej odstają od korpusu) itd...
    Wg mnie powyższe cechy są zaletami, nie wadami... Wadą jest
    brak miejsca na kartę pamięci, ale jeśli w zamian mam mieć
    niską cenę -- OK.

    Na razie zadawala mnie RN9P, więc z zakupem nie śpieszę się.

    --