  • Data: 2021-06-21 16:15:00
    Temat: Re: Jaki smartfon wybrać żeby ...
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida..Console> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21 cze 2021 o 02:24, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Były dwa programy MCR:
    > ...MCR
    > MCR...

    > Zwykle na ludzkie rozkazy oczekiwał posłusznie 'MCR...' spokojnym
    > zgłoszeniem '>', ale można było wyrwać ze sny także '...MCR' -- by
    > ukazać swą/ludzką wyższość nad śpiącą maszyną...

    Program '...MCR' zgłaszał się podobnie do innych programów:

    Można było pod 'MCR...' czy pod '...MCR' napisać PIP i otrzymać:

    lub można było skierować od razu coś do PIP:

    >PIP DK11:=DK3:[konto,konto]*.*;*

    Nie jestem pewien ;) tej syntaktyki -- piszę z mej białkowej pamięci
    ulotnej...

    Chętnych/histEryków odsyłam do takich:

    https://n1be.github.io/pdp11/RSXM32_Redux.html

    miejsc...

    PIP to program do machania plikami -- kopiowania, kasowania, listowania...
    Był też podobny, którym można było kasować czy listować, lecz nie można
    było kopiować -- nazwy nie pamiętam...

    PIP naprawdę nazywał się
    PIP...
    ale zgłaszał się:

    i wywoływany był:
    >PIP
    z czego '>' był zachętą 'MCR...'.

    Tam były *zachęty*, nie *przynaglenia*. System zachęcał słowami i
    czynami... Brakowało (jakże ważnych wykrzykników typu:
    UWAŻAJ!
    WAŻNE!
    NIE WOLNO!!!
    ZAKAZ!
    NAKAZ!
    NIGDY!!!!!
    ***ZAWSZE***
    itd...

    Owszem -- były ostrzeżenia typu:

    spróbuj, najwyżej wybuchnie ;)

    > Bill Gates złamał świętą zasadę -- wyższości człowieka nad maszyną.
    > Od czasów Gatesa komputer stał się BOGIEM a człowiek -- niewolnikiem...

    > Rozwijały się IDE, EIDE itd... -- za sprawą trolli... Z czasem SCSI (za
    > sprawą
    > kontrolera) zostały zepchnięte z PeCetów do serwerów i stały się
    > koszmarnie drogie...

    DOSy też były ,,wielozadaniowe'', czego przykładem jest 'print' -- jak
    funkcjonowała ta wielozadaniowość, wiedzą ci, którzy używali DOSa...

    Pod RSXem naprawdę była wielozadaniowość, bo system w gotowości czekał
    na człowieka (na wielu ludzi naraz) -- w tle stale merdając wieloma
    peryferiami (komputer do swej dyspozycji miał: dyski, dyskietki,
    magnetyczne taśmy i papierowe/perforowane, drukarki, terminale,
    modemy -- nawet przez chwilę miałem w domu modem spięty z SMem
    stojącym na uczelni łączem szybkości ;) 300 bitów na sekundę,
    ale masa terminali stojących tuż obok komputera też była spięta
    tą szybkością; dopiero pod koniec żywota SMa mieliśmy szybsze
    łącza; terminal służył do zlecania -- nie było potrzeby szybkiej
    komunikacji)

    Można wierzyć lub nie [ojcu Pio trzeba wierzyć!!) w IDE z jego modem
    PIO... Dopiero po latach wdrożono DMA...

    Można wierzyć lub nie w zajętość CPU związaną z USB...

    > Porządni programiści jakoś poradzili sobie z głupotami BGatesa --
    > nierzadko zarabiając
    > na tych głupotach... (ja dużo zarobiłem dzięki Gatesowi za sprawą
    > handlowania softem)
    > [gdyby te zarobki podzielić przez 10 -- byłyby dziś bardzo wysokie, ale
    > wówczas były
    > takie sobie...]

    [nie chadza tu o to, że była denominacja -- był czas, że handel dwoma
    PeCetami dawał zysk równorzędny Polonezowi... handel PeCetami dawał
    w Polsce masakryczne zyski!!! wówczas jeszcze nie handlowałem, ale
    nawet wiele lat później można było obłowić się nieźle, z czego
    chętnie korzystałem...]

    > Nie mógłbym bronić Androida -- nie znam go. Jestem tu tylko juzerem.

    > Kolejna wersja 64W10 wypromowała Edge:
    > - Edge współpracował z Nvidią
    > - inne przeglądarki nie współpracowały
    > Oczywiście przeszedłem na Edge. Na szczęście znów mam Operę itp.
    > współpracującą
    > z Nvidią. Microsoft niezbyt ładnie ukrył możliwość uruchomienia Opery
    > itp. z Nvidią...

    > Tak właśnie pracował M$ na swój sukces!!!

    Uczciwy powie:
    korzystam z Edge niechętnie, ale tylko ta
    przeglądarka współpracuje z Nvidią
    zaś uczciwy_inaczej wyjaśni:
    długo by tłumaczyć, po prostu Edge jest
    profesjonalna i merytoryczna...

    Inni bezmyślnie zmałpują:
    skoro ona/on używa -- coś w tym jest, więc ja tak uczynię...

    Tak właśnie M$ wypierał (od 'prania' czy od 'parcia'?) konkurencję...

    > Ileż później napracowałem się, by choćby przygasić nachalną Edge!!!
    > (bo wywalić chyba nie można -- podobnie jak kiedyś IE czy OE;
    > 'podobnie' -- nie 'tak samo')

    Nadal walczę...

    > Oczywiście nie twierdzę, że nie ma dokumentacji Win czy PeCeta.
    > Jest -- to jasne, ale nie jest tak dostępna, jak tego potrzebujemy...
    > Nawet mam piękną dokumentację wczesnego PeCeta -- dzieło Microsoftu
    > kupione przez białostocką uczelnię za ogromne wówczas pieniądze.
    > Dzieło trafiło najpierw do prof. ZSaloniego, którego wolą było
    > przekazanie mi tejże dokumentacji... Kosztownego dzieła nie chciano
    > mi przekazać, ale jakoś ;) (bocznymi drogami) dzieło to trafiło w me
    > ręce...
    > [triumf ludzkiej woli nad ludzką głupotą?]

    Mam tę księgę nadal... Do dziś jest wartościowa -- co pokazuje
    ,,postęp'''... ;)

    --