    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Date: Fri, 25 Apr 2014 01:48:26 -0700 (PDT)
    <lj7vdc$6jc$1@node1.news.atman.pl> <lj80rc$dml$1@adenine.netfront.net>
    <lj8e10$m4g$1@node1.news.atman.pl> <lj8eh4$p69$8@dont-email.me>
    <lj8rhl$54f$2@node1.news.atman.pl> <lj93lb$crt$1@dont-email.me>
    <gixq3hmdzg52.1jwclxr6ashgj$.dlg@40tude.net>
    <ljajnc$2pbu$1@adenine.netfront.net> <ljaqku$5u4$1@node1.news.atman.pl>
    <ljbebd$lk$1@node2.news.atman.pl> <ljbfjj$1vk$1@node2.news.atman.pl>
    <ljbgjl$378$1@node2.news.atman.pl> <ljbhgk$4dm$1@node2.news.atman.pl>
    <ljbi1o$4rk$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: Jaki skuter 125
    From: p...@b...pl

    W dniu czwartek, 24 kwietnia 2014 19:35:53 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:
    > Użytkownik "Hinek" <h...@f...pl> napisał w wiadomości grup

    > A właśnie - ile takim czymś można jechać w trasie, żeby toto nadmiernie się
    >
    > nie męczyło i sensownie paliło?
    >
    > I jakiś kas trzeba by nabyć, integralny na skuter nie wchodzi w rachubę, ale
    >
    > z drugiej strony wolałbym coś innego niż otwarty z szybką.
    >
    > Umyśliłem coś z otwieraną szczęką, ale wszystkie które nie są kosmiecznie
    >
    > drogie, małe wypadają, nawet niektóre XXL są ciasnawe do mojego pyska. :-(
    >

    > Co sądzicie o czymś w rodzaju Naxa SX1, LS 2 Scape, Roemer Stuttgart, V-can

> [...]

    Te 12 KM to Ci za dużo nie pojedzie - 90-110, mówiłem weź zacznij od 250.
    Co to znaczy integralny nie wchodzi w rachubę do skutera?
    Jak najbardziej wchodzi tyle że w mieście integralny jest mniej poręczny ale naprawdę
    jest bezpieczniejszy. najwygodniejsza opcja to oczywiście szczęka, ale Naxa i podobne
    to IMO zły wybór. W zasadzie każdy kask musi spełniać podstawowe normy
    bezpieczeństwa, ale ja mam jakieś obawy co do powtarzalności produkcji seryjnej tych
    producentów. To jedno, ale na co dzień bardziej odczuwalne jest że taniość kasków to
    także szybko rysująca się, parująca szyba, często nie do dokupienia, byle jaka
    tkanina wewnątrz itp. Naprawdę te 500-700 za kask firmy robiącej kaski warto dać raz
    na parę lat a nie 250 co sezon. W XXL można trafić zniżkę bo to nie jest popularna
    wielkość. Aczkolwiek w niektórych kaskach można mieć L a w innych XL, kaski są
    projektowane na różne kształty głów i trzeba dobrze przymierzyć przed zakupem.

    KJ