  • Data: 2023-01-01 19:00:59
    Temat: Re: Jaki scalak do step-down małej mocy?
    Od: Piotr Wyderski <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    jacek pozniak wrote:

    > Nie znam się zbytnio na zagadnieniach zasilaczy impulsowych; do tej pory, w
    > innych konstrukcjach, stosuję MC34063 bo taki układ gdzieś, kiedyś
    > podejrzałem (ale słyszałem, że kiepski jest).

    Nie tyle kiepski, co opracowany we wczesnym neandertalu. Obecnie świat
    jest pełen synchonicznych bucków w SOT23. Ja używam TPS54302, ale jest
    za dobry do Twoich potrzeb. Ma jednak wielu braci. Są też gotowe
    mikromoduły step-down. W małych seriach trochę szkoda życia na
    wymyślanie jeszcze jednego bucka.

    > 1. Tracić jak najmniej energii przy tym przetwarzaniu, to jest priorytet bo
    > to 6V to z baterii.

    Google => Synchronous buck sot23 i do wyboru, do koloru.

    > 2. Aby miał jakieś wejście coby go wył/wł z procesora (procesor ma własną
    > baterię), aby nie pobierał wcale prądu, no max kilka uA. No, od biedy mogę
    > jakiś klucz na baterii zrobić, na jakimś P-MOSFET.

    "with shutdown" ;)

    Pozdrawiam, Piotr