  • Data: 2014-11-17 16:56:03
    Temat: Re: Jaki rdzeń do wzmacniacza magnetycznego?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości
    J.F. wrote:
    >No to tu pytanie, które mnie od pewnego czasu nurtuje: czy na
    >elemencie magnetycznym da się zrobić generator zasilany prądem
    >stałym?

    Tak mi sie wydaje ze nie. Zauwaz ze mamy sterowanie impedancja
    uzwojenia, a dla pradu stalego nie ma, ewentualnie odbior mocy przez
    indukcje - a tu wzmocnienia nie bedzie dla DC.

    >Na 50Hz trzeba się dużo nakręcić, a rdzenie ciężkie. 1000x razy
    >wyższa częstotliwość to czysta wygoda (i szersze pasmo, ale kogo to w
    >zabawie
    >obchodzi).

    Do zabawy owszem, do produkcji ... hm, choc jak mam miec impulsowy
    zasilacz do wzmaczniacza tranzystorowego, to czemu nie falownik do
    wzmacniacza magnetycznego ...

    >A to nie jest zwykłe przebicie izolacji spowodowane przepięciem,
    >którego energia jest wystarczająca do stopienia drucika 0.0nic?
    >tam jest jakiś głębszy mechanizm? :-)

    No nie wiem, wbrew burzom jakos nic spalonego nie chce do mnie trafic
    :-)

    >Żadna elektronika nie wytrzyma tego, co wytrzyma kawał cewy. :-)

    No ... cewa tez sie moze przegrzac i karkas z preszpanu podpalic :-)
    Ale zwykle tranzystory sa raczej dlugowieczne, oporniki tez,
    kondensatory tez, tylko te elektrolity ...

    >Dziś możesz tam dać same ceramiczne, to jedynie kwestia ceny, bo
    >elementy są. Tylko uważaj, ceramiczne mają bardzo ciekawą
    >charakterystykę C(U). Nie bez przyczyny niektórzy zowią je
    >waraktorami :->

    z tym da sie zyc, tylko czy nie maja piezoefektow i czy wibracje nie
    zerwa lutowania :-)

    J.