  • 11. Data: 2011-08-04 23:50:12
    Temat: Re: Jaki prostownik/ładowarka do akumulatora?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldek,

    Thursday, August 4, 2011, 9:31:20 PM, you wrote:

    [...]

    > Moze nie jest "trendy" a ja nie dzisiejszy, ale impulsowego bym nie chcial
    > ;)

    Co Ty wiesz o zasilaczach?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2011-08-05 00:12:35
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Uzytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisal w wiadomosci

    > Co Ty wiesz o zasilaczach?

    O impulsowych ?
    Obiektywnie malo, ale wystarczajaco duzo aby ich nie lubiec tam
    gdzie nie ma wiekszego uzasadnienia ich stosowania :)

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2011-08-05 00:17:54
    Temat: Re: Jaki prostownik/?adowarka do akumulatora?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldek,

    Friday, August 5, 2011, 12:12:35 AM, you wrote:

    > O impulsowych ?
    > Obiektywnie malo, ale wystarczajaco duzo aby ich nie lubiec tam
    > gdzie nie ma wiekszego uzasadnienia ich stosowania :)

    Uzasadnieniem jest sprawność, cena, wielkość. Mało?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 14. Data: 2011-08-05 00:53:03
    Temat: Re: Jaki prostownik/3adowarka do akumulatora?
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    > Uzasadnieniem jest sprawność, cena, wielkość. Mało?

    Znam zalety, dodalbym jeszcze mase,
    zwlaszcza przy wiekszych mocach.
    Do wad zaliczylbym stopien skomplikowania
    oraz IMO wieksza awaryjnosc (serwis),
    i zazwyczaj gorszą "jakosc" stabilizacji, no dobra nie czepiaj sie ;)
    Ale tu rozmawiamy o <zasilaczu> prostowniku
    do dolad. akumulatora kwasowego samochodowego, wiec :
    - uzywany sporadycznie, zysk ze sprawnosci pomijalny
    - cena ? trafo sieciowe ~60W + mostek ?
    - wielkosc IMO w tym wypadku tez do przyjecia, zazwyczaj lezy w
    garazu/piwnicy

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2011-08-05 01:07:00
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldek,

    Friday, August 5, 2011, 12:53:03 AM, you wrote:

    > Znam zalety, dodalbym jeszcze mase,

    No właśnie.

    > zwlaszcza przy wiekszych mocach.

    Teraz już zasilacze impulsowe wykazują zalety nawet przy mocach rzędu
    2W a co tu mówić o rzędzie 100W

    > Do wad zaliczylbym stopien skomplikowania

    Nie jest aż tak źle.

    > oraz IMO wieksza awaryjnosc (serwis),

    Jest wystarczająco dobrze. A w przypadku ładowarki do akumulatorów
    kwasowych można się pozbyć najbardziej awaryjnych elementów -
    kondensatorów elektrolitycznych dużej pojemności. Niewielki z nich
    pożytek a kłopot z nimi potężny.

    Natomiast co do jednego masz rację - dostępne na rynku ładowarki rodem
    z Chin są zazwyczaj przedumane i wyjątkowo podłej jakości. Na dokładkę
    ich cena, nieźle podcholowana przez pośredników, nijak nie odpowiada
    rzeczywistej wartości.

    > i zazwyczaj gorszą "jakosc" stabilizacji, no dobra nie czepiaj sie ;)

    Nie mogę tego odpuścić - o jakiej jakości stabilizacji piszesz w
    kontekście klasycznej, transformatorowej ładowarki do akumulatorów?

    > Ale tu rozmawiamy o <zasilaczu> prostowniku
    > do dolad. akumulatora kwasowego samochodowego, wiec :
    > - uzywany sporadycznie, zysk ze sprawnosci pomijalny

    Jeśli mowa o ciągłym doładowywaniu, to różnica w sprawności jest
    istotna.

    > - cena ? trafo sieciowe ~60W + mostek ?

    I to już wystarczy. Blaszane transformatory drogie są.

    > - wielkosc IMO w tym wypadku tez do przyjecia, zazwyczaj lezy w
    > garazu/piwnicy

    Nie mam ani garażu ani użytecznej piwnicy :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2011-08-05 01:25:26
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    > Nie mogę tego odpuścić - o jakiej jakości stabilizacji piszesz w
    > kontekście klasycznej, transformatorowej ładowarki do akumulatorów?

    Tu mialem na mysli zasilacz impuls. (ogolnie)
    Chyba wyszlismy juz poza tematyke grupy, wiec proponuje eot
    - no i wiem, ze przetwornice to twoj "konik" :)

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2011-08-05 01:31:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Waldek,

    Friday, August 5, 2011, 1:25:26 AM, you wrote:

    > Tu mialem na mysli zasilacz impuls. (ogolnie)

    Powielasz jakieś strasznie zastarzałe schematy. Rozejrzyj się wokół
    siebie i odnajdź zasilacze w swoich urządzeniach. Ile będzie
    impulsowych i czy mają jakikolwiek problem ze stabilizacją?

    > Chyba wyszlismy juz poza tematyke grupy, wiec proponuje eot
    > - no i wiem, ze przetwornice to twoj "konik" :)

    Hobby to było 30 lat temu, teraz to jest orka :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2011-08-11 10:17:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 4 Aug 2011 22:53:58 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > "Od zawsze" używam gównianej, marketowej ładowarki 5A. Już w niej dwa
    > razy mostek zmieniałem - sąsiad lubi mylić kabelki :)

    Ja wsadzilem bezpiecznik automatyczny.
    Miala topikowy, ale wiadomo - spieszy sie czlowiekowi a tu jeszcze musi
    bezpiecznikow szukac :-)

    J.

  • 19. Data: 2011-08-11 10:47:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Thursday, August 11, 2011, 10:17:35 AM, you wrote:

    > Ja wsadzilem bezpiecznik automatyczny.

    Na wyjściu? A ską wziąłeś taki na 12V DC?

    > Miala topikowy, ale wiadomo - spieszy sie czlowiekowi a tu jeszcze musi
    > bezpiecznikow szukac :-)

    Topikowe ssą :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2011-08-11 11:47:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 11 Aug 2011 10:47:43 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Na wyjściu? A ską wziąłeś taki na 12V DC?

    Ano, rozebralem kiedys twardy dysk, tam byly takie na 50VDC/120VAC, akurat
    sie przydal.
    Podejrzewam ze i typowa S-ka wydoli, moze po drobnych przerobkach.

    > Topikowe ssą :(

    No ale coz robic - taki dali. Usunac czy wstawic elektroniczne
    zabezpieczenie ?
    Bo chyba nie proponujesz montowac gniazda na mostki .. choc dawno cen nie
    sprawdzalem :-)

    J.