  • Data: 2017-07-14 19:27:49
    Temat: Re: Jaki program do wykresu
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tu już pierwszy błąd metodyczny. Skoro na stronie www *JEST* skan mapy
    > 200 dpi, to należy go ściągnąć jako oryginalny plik i zapisać na dysku,
    > a nie robić zrzuty ekranów z jego kawałkami.

    Nie wiem jak to się robi.

    http://mapy.geoportal.gov.pl/imap/?gpmap=gp0&actions
    =acShowServices_KATASTER

    Wybieranie różnych ustawień nie zmienia adresu więc chyba nie jestem w
    stanie pokazać o co dokładnie chodzi.
    Kluczem jest wybranie po prawej u góry w rozwijanym menu hasła "Raster".
    Zmiana skali przerzuca na skany map w różnych skalach.
    Kiedyś pisało jaka jest oglądana skala (przy założeniu, że ekran to
    72dpi), ale teraz tego nie widzę. Dla jakiej skali obraz pochodzi ze
    skanu jakich map to ustaliłem porównując z mapami papierowymi.

    Spróbuj pobrać całą w skali 1:25000.
    Mi wychodzi, że (cała Polska) to byłby plik około 200G.

    > W skryptach emulujących substancję białkową pomiędzy krzesłem a klawiaturą
    > się da. Ale jak widać nie ma po co. Czasem zdarza się, że to co nas
    > intersuje, nie jest jednym plikiem graficznym, ale całą ich serią (Google
    > Maps na przykład). Wtedy jeśli ściągnęliśmy w skrypcie stronę przez wget
    > lub inny curl, to mamy na dysku od razu wszystkie grafiki.

    Nie wiem co to wget czy curl. Serio da się tę mapę z geoportalu ściągnąć?

    > Z nawigacji w tablecie nie można skorzystać?

    Jak pierwszy raz przygotowałem te mapki to chyba nawet nie wiedziałem co
    to tablet. Miałem automapę, ale tam nie ma wszystkich leśnych ścieżek.
    Poza tym na kajaku też lubię mieć mapę, a elektronikę mam wtedy
    szczelnie zapakowaną. No i robimy sobie zawody na orientację (mapa 10-ka
    + kompas a nie tablet).
    P.G.