eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)?Re: Jaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń (osobowe)?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.gi
    ganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news
    .neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <6038c505$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1i318$fmv$1$kolczan@news.chmurka.net>
    In-Reply-To: <s1i318$fmv$1$kolczan@news.chmurka.net>
    Subject: Re: Jaki procent kosztów wytworzenia samochodu to koszty wynagrodzeń
    (osobowe)?
    Date: Tue, 2 Mar 2021 10:37:02 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 30
    Message-ID: <603e073f$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.108.182
    X-Trace: 1614677823 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 510 83.30.108.182:52180
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2692044
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Mirek Ptak" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:s1i318$fmv$1$k...@n...chmurka.net..
    .
    On 26.02.2021 10:53, T. wrote:
    >> Pytam z ciekawości, żeby zorientować się, jaka może być różnica w
    >> cenie samochodu wytwarzanego w kraju z pensją 3000 euro w
    >> porównaniu z krajem z pensją 800 euro. Jeśli koszty osobowe są
    >> duże, wtedy jest szansa, że taki samochód będzie tani, a
    >> przynajmniej tańszy. Tylko o ile?
    [...]
    >Byłem kiedyś przy takiej rozmowie i byłem troszkę zaskoczony, że jest
    >to około 5% i to nie 5% taniej, a 5% to udział kosztów osobowych w
    >wyprodukowanym samochodzie więc w sumie wychodzi to 1-1,5% taniej niż
    >ta sama produkcja np. w Niemczech vs Polska.
    >Czasem może być nawet wręcz odwrotnie, bo dochodzą z kolei niemałe
    >koszty logistyczne. Gdyby nie to, że sporo dostawców mamy u siebie,
    >to pewnie Fiat, OPEL/PSA i VW już by uciekły.

    No wlasnie - jak pisalem - samochod spedza na tasmie kilkanascie
    godzin czyli to jest powiedzmy 50rh - juz niewielka roznica.
    A jak sie jeszcze zautomatyzuje pewne procesy, to jeszcze mniej tych
    robotnikow trzeba.

    Ale ... to ostatni montaz, a przeciez trzeba do niego tysiecy czesci
    ... i tu mozna zarobic, jak dostawca w tanim kraju.

    A nacisk na automatyzacje jest i w Polsce - robotnik za duzo kosztuje,
    robot tanszy ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: