    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <51c321e5$0$1247$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <51c33af2$0$1468$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a2mvunqypoia$.4m87t24drjcy.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <51c41e05$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <51c44e9b$0$1459$65785112@news.neostrada.pl> <kq1t1g$e8d$1@dont-email.me>
    Date: 21 Jun 2013 16:39:12 GMT

    Pan Michał Baszyński napisał:

    > bo ZTCW to kupując kindla zgadzasz się na określone warunki użytkowania
    > i tam są wyraźne informacje, do czego możesz tego internetu używać.
    > Dopóki ludzie sporadycznie wykorzystywali internet niezgodnie z umową
    > (bo wbudowana przeglądarka o statusie "experimental" i wyświetlacz
    > e-ink do wyświetlania stron www delikatnie mówiąc średnio się nadaje),
    > to amazon przymykał na to oko.

    Tym niemniej przeglądarka w systemie jest, zresztą opisana w instrukcji,
    i żadna umowa nie zabrania korzystania z niej, a wręcz przeciwnie. I nie
    jest to wcale przeglądarka, która się do niczego nie nadaje. Zwłaszcza,
    że ma ona funkcje przeformatowywania stron do postaci kindlowego ebooka,
    co bardzo wygodnie się czyta. Oczywiście do oglądania gołych bab się nie
    nadaje, ale załodować wielostronicowy artykuł i go później czytać przez
    godzinę -- to i owszem.

    > Ale jak się pojawiły instrukcje jak udostępnić ten internet do laptopów
    > i ludzie zaczęli to robić, to się amazonowi cierpliwość skończyła.

    Jak tylko kupiłem Kindle (nie przypominam sobie innego elektronicznego
    wynalazku, o którym od razu pomyślałem "to trzeba mieć" -- i się na tej
    myśli nie zawiodłem), to sprawdziłem w sieci, co ludzie kombinują żeby
    orżnąć swego dobroczyńce. Wtedy jeszcze nic nie wykombinowali. Teraz nie
    patrzyłem, ale to musi być tęga hackerka, bo system dość zamknięty.

    Ja to w każdym razie traktowałem jako wejście w dobre towarzystwo. Udało
    się, dla wygody klientów, zorganizować globalny dostęp do sieci, potrzebny
    do handlu książkami -- to trzeba pochwalić. Pozwalają przy okazji na
    korzystanie z tej sieci do innych celów (email, czytanie rzeczy, których
    się nie kupuje, bo są darmo) -- tym bardziej chwała za to. Wiem też, że
    ten sposób dostępu nominalnie powinien być bardzo drogi (ale faktycznie
    nie jest i nie jest też praktycznie -- dzięki zręczności Amazona). Psami
    ogrodnika, to oni nie są. Ale w dobre towarzystwo też czasem wejdą tacy,
    co w hotelu przy śniadaniu upychaja jedzenie ze szwedzkiego stołu.

    Ja w końcu ne wiem, komu się cierpliwość skończyła -- Amazonowi, AT&T,
    czy jeszcze koumu innemu. Ale to i dobrze, że ludzie nie mogą kupć Kindle
    tylko po to, by wydłubać ze środka kartę SIM i włożyć ją do iPada.

    --
    Jarek