    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    <1...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <51c321e5$0$1247$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <51c33af2$0$1468$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a2mvunqypoia$.4m87t24drjcy.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <51c41e05$0$1263$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <51c44e9b$0$1459$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    Subject: Re: Jaki operator do transmisji GPRS ?
    Date: Fri, 21 Jun 2013 16:52:29 +0200

    Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał
    Pan J.F napisał:

    >Przybyło takich, co to ich wcześniej nie było, bo "za takie
    >pieniądze,
    >to nie warto". Jak ceny spadają, to się bierze, bo "może się przyda".

    To juz byl chyba ten moment gdy w kraju bylo 30mln telefonow, wiec
    prawie kazdy ma.
    I zostal zbyt na drugi prywatny/sluzbowy, moze na przejscie, bo tam
    tanie rozmowy itp.

    >No to za minute (względnie) tanio, więc można tego zacząć w miarę
    >normalnie używać.

    Z jednej strony tak, z drugiej - za ten wyzszy abo, to i u innych
    mozna bylo troche pogadac.
    Tak czy inaczej - raczej zgarneli tych, ktorzy do tej pory nie mieli
    telefonu.

    >Nie potrafili, bo pojemność sici zbyt mała. W pierwszym Centertelu
    >(NMT), to w ogóle było tak, że na początku (np. w Lublinie) był

    Ale tu juz nie NMT tylko GSM, pojemnosc sieci wieksza, i latwo
    rozszerzyc stawiajac kolejne BTS, w ilosci takiej jak Idea.
    Tylko widac woleli pojsc w rozbudowe sieci w kraju niz w miastach, aby
    zapewnic tansze minuty :-)

    >Obniżenia cen baz denerwowania dotychcasowych lojalnych klientów Ery.

    O, tam wiecej mozliwych wyjasnien bylo. Ciekawi mnie tylko ktore bylo
    prawdziwe :-)

    A lojalni klienci Ery sie denerwowali podobnie jak inni, a nawet
    bardziej, jak sie okazywalo ze
    "nie, z Ery nie mozna do nas przejsc z numerem, bo to nie jest zmiana
    operatora i nic nie musimy" :-)

    >Niekoniecznie. One na początku korzystały z ochrony przed konkurencją
    >-- wydano tylko dwie koncesje, później trzecią, a to mniej niż ktoś

    Najpierw jedna NMT, potem dwie, potem czwarta/trzecia i pol ..

    >stwierdził, że powinno ich być docelowo. Teraz czasy pionierskie się

    Oj, chyba wtedy nie doceniano rynku i w planie bylo co najwyzej kilka
    milionow tlf.
    Zobacz chocby plan numeracji.

    >skończyły, nie mozna juz "podobnie". Inwestuje się tyle, ile trzeba.

    No ale trzeba duzo, aby zapewnic porownywalne uslugi.

    >Akcjonariusze Orange, Plusa i Ery.

    Hm, ciagle mieli zysk .. ale moze nie taki duzy jakby chcieli :)

    >Ktoś wyliczył, że z czterema operatorowi będa spadać szybciej i
    >bardziej.

    No, czy na pewno szybciej i bardziej, to sie chyba nie dowiemy.

    >To była trudna decyzja -- niektórzy krakali, że tylko bedą się
    >bardziej
    >żreć, a ceny nie spadną, bo to żarcie kosztuje.

    No nie, czwarty operator jak chcial wejsc na rynek, to musial cos dac
    klientom.

    >Nasza zima w ogóle jest groźna -- mamy najgorszy na świecie klimat
    >dla dróg. Nie że zimno jest, tylko w ciągu roku temperatura
    >przechodzi
    >przez zero ponad sto razy -- zamarzająca woda wciąż kruszy materiał.
    >Uratować nas może tylko globalne ocieplenie (lub ochłodzenie).

    Gorszy niz najblizsi sasiedzi ? A moze wystarczy tylko dobre drogi
    robic, bo znow tych lat na A4 nie ma tak duzo.

    Fakt ze jak ostanio popatrzylem na drogi pod Dreznem ... wcale nie
    maja lepszych. Smialo moga z naszymi konkurowac :-)

    >Zerowe będą. Stare były zgoła inne.

    No to jak z tym Amazonem i Kindle ? Jak uzywam w Polsce, to ATT cos
    placi ?

    > P.S. z raportu plusa 2009:
    > Jeśli chodzi o roaming międzynarodowy dla Klientów sieci Plus
    > przebywających poza granicami Polski, Spółka renegocjowała umowy
    > roamingowe w zakresie stawek rozliczeniowych oraz rozwijała
    > niezbędne
    > narzędzia i funkcjonalności umożliwiające sterowanie ruchem
    > roamingowym."
    >
    > jesli dobrze mysle, to:
    >To by było normalne, ale ja tych FCT w przytoczonym tekscie nie
    >widzę.

    A to "rozwijala niezbedne narzedzia dla sterowania ruchem roamingowym"
    ?
    IMO - jak przekierowac do tanszego operatora tranzytowego.

    Chociaz ... FCT w roamingu faktycznie nie pomoga.

    > Duza albo i nie duza, bo tylko o 4 gr. Jak obnizali z 80 na 60 gr
    > to bylo wiecej :-)

    >To było zaledwie o 25%.

    Ale tez o 20gr to bylo, nie tylko o 10 ..

    >Jeśli ktos uważa, że stawki "za zakończenie"
    >mają jakiś wpływ na a staawki za połączenie, to teraz powinien się
    >spodziewać obniżki o połowę.

    No i patrzac na te nowe oferty "no limit", to juz nastapilo.

    J.