  • 11. Data: 2009-01-28 12:50:49
    Temat: Re: Jaki olej do R1?
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

    > A wracając do pytania to ja w swojej R1 2003 przebieg niecałe 15kkm
    > używam od początku własnie Castrol Power Racing 10W-50 i nigdy nie
    > miałem zadnych porblemów.
    >
    > Napisz konkretniej czy:
    > - objawy wystąpiły nagle (było ok i w ciągu jednego/kilku dni zaczął
    > szarpać)?
    > -a może jak go kupiłeś to już tak miał?
    > -czy poprzedni właściciel lał taki sam olej?
    > -czy to nastąpiło po zmianie oleju (ty zmieniłeś, a może on przed
    > sprzedażą)?
    > Chyba, że masz moto od początku i zawsze lałeś ten sam olej, to też
> [...]
    Uff nareszcie Ktos cos konkretnego napisal-DZIEKUJE.

    Co do pytan:
    - od kupna przejechalem 2tys km i chyba od poczatku troche szarpalo
    - nie wiem co bylo zalane wczesniej
    - zaraz po kupnie wymienilem olej + filtr u Yamahy.
    - jak bylem w serwisie to poprosilem o wyregulownie Exupa(tego samego dnia co
    wymienialem olej) i przez jakis czas bylo ok, ale po okolo 500km problem powrocil.

    W okienku od oleju po jezdzie mam jakies dziwne bombelki, doslownie "tysiace". W
    poprzednim moto nic takiego nie bylo. Olej sie wburzal, ale nie bylo tyle
    "piany". Moze w serwisie jakis stary olej zalali? Sam nie wiem.

    Koczis
    R1

  • 12. Data: 2009-01-28 14:47:54
    Od: Kefir <k...@o...pl>

    Jasio wrote:

    > Użytkownik "Koczis" w wiadomości

    > Nieprawda. Pedigri to dla lamerów.
    > Dla porządnego czau-czaua to tylko Eukanuba.

    Pozwala by dziecko sie jego kluczykiem bawilo wiec porzadny nie jest.

    > Ani mu się łapki nie ślizgną, ani stolec nie zatwardzi.

    Stad pytanie, te lapki to wlasnie tak przy stawianiu klocka i pomyslalem
    ze karma nie taka.

    --
    Artu / Kef

  • 13. Data: 2009-01-28 18:35:03
    Od: solo <r...@i...eu>

    Koczis pisze:

> [...]
    > poprzednim moto nic takiego nie bylo. Olej sie wburzal, ale nie bylo tyle
    > "piany". Moze w serwisie jakis stary olej zalali? Sam nie wiem.

    Nie wiem co oni ci tam wlali ale olej na okienku kontrolnym nie
    powinien wyglądać jak bita śmietana. Wiec lepiej to sprawdzić.
    Sprzegło pracuje w oleju więc zalanie go złym może powodować różne
    dziwne objawy min jakie opisujesz czy slizganie się tarcz oraz sklejanie .
    Popracuj też nad techniką bo Rłanem w zakresie 1,5 - 2 tys obrotów
    gładko się nie rusza. Może przyzwyczaiłeś sie do poprzedniego moto,
    któremu to wystarczało (np Vki).

    Solo R1 + Junak

  • 14. Data: 2009-01-28 19:07:24
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

> [...]
    > Popracuj też nad techniką bo Rłanem w zakresie 1,5 - 2 tys obrotów
    > gładko się nie rusza. Może przyzwyczaiłeś sie do poprzedniego moto,

    Poprzednio mialem przez 2 lata FZS600Fazer. Wymienie olej z filtrem na wiosne.
    Na pewno nie zaszkodzi wymiana po 2tys km :)

    Jeszcze raz Dziekuje Ci Solo za konkrety, bo jak widac roznie to bywa na tej grupie.

    Pozdr
    Koczis

  • 15. Data: 2009-01-28 23:31:32
    Temat: Re: Jaki olej do R1? [OT]
    Od: marider <m...@g...pl>

    Kefir pisze:
    > Jaka mam kupic karme dla mojego czau-czaua?

    Polecam Eukanube, swietna karma. Karmie tym mojego "czempiona" od
    szczeniaka a psiak swietnie sie sprawuje i w sportach i na wystawach ;)

    > Nastepny blogger. Papa.

    E tam, kolega tylko pyta ktory olej najlepszy ;)

    Pzdr
    --
    marider
    Wsciekla R1 + dodatki = sprzedam ;)

  • 16. Data: 2009-01-28 23:51:08
    Od: marider <m...@g...pl>

    Koczis pisze:
    [OT]

    > Co do Twojego pytania to chyba Pedigri, czy jakos tak :)

    To szajs najgorszy, tak samo jak Chappi i inne tanie karmy "biedronkowe"
    z zawartoscia 4% miesa w miesie i masa spulchniaczy oraz galarety a
    wartosci odzywczych 0. Wystarczy spojrzec na tabelke z tylu jakie dawki
    wtlaczac psu tego trzeba ;)))

    A teraz na temat:

    Owner's manual do '04 mowi: Yamalube 4, SAE10w30 (-10C do 35C, u nas
    styknie) lub SAE20w40 w cieplejsze kraje (+5C do 45C). 3,1l z wymiana
    filtra, 2,9l bez (ale to grosze wiec nie ma co oszczedzac na filtrze,
    K&N latwo sie o/dokreca bo ma srubke z gory ;)).
    Skoro Ci sprzet szarpie to pewnie miales jakis stary syf zalany i nikt
    go wieki nie zmienial, ide tez w zaklad ze w serwisie silnika nie
    plukali tylko od razu wlali Ci docelowy olej, mozliwe ze pelny syntetyk
    jak byla jezdzona na Bog wie czym i sie sprzeglo slizga teraz.

    solo pisze:
    > Popracuj też nad techniką bo Rłanem w zakresie 1,5 - 2 tys obrotów gładko się nie
    rusza

    Tym modelem to moze moze bo ma dol slaby, ja w swojej '03 nie mam
    najmniejszego problemu, spokojnie na wolnych obrotach rusza :) Latam na
    full syntetyku Castrola R4 SUPERBIKE 10W50. Watkow olejowych bylo od
    cholery, poszukaj w archiwum.

    Pzdr

  • 17. Data: 2009-01-29 00:47:12
    Od: "Jasio" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Kefir" napisał w wiadomości news:glpr6u$8pl$1@news.onet.pl...

    > Pozwala by dziecko sie jego kluczykiem bawilo wiec porzadny nie jest.

    To czau czau ma swoje kluczyki?

    --
    Jasio
    vfr vx etz

  • 18. Data: 2009-01-29 10:49:25
    Od: "Koczis" <x...@p...onet.pl>

    Marider wrote:

> [...]
    > plukali tylko od razu wlali Ci docelowy olej, mozliwe ze pelny syntetyk
    > jak byla jezdzona na Bog wie czym i sie sprzeglo slizga teraz.

    Podziekowal. Chyba pojde do kosciol podziekowac za 2 konkretne odpowiedzi, bo to
    juz nazbyt wiele jak na ta grupe hehe(dla niewtajemniczonych to ironia)

    Jeszcze raz dziekuje. Z tego wynika, ze olej wymienie sam, przynajmniej bede
    mnial pewnosc, ze caly syf wylalem przed wlaniem nowego.

    Pozdr
    Koczis
    R1

  • 19. Data: 2009-01-29 13:19:02
    Od: marider <m...@g...pl>

    Koczis pisze:
    > Podziekowal. Chyba pojde do kosciol podziekowac za 2 konkretne odpowiedzi, bo to
    > juz nazbyt wiele jak na ta grupe hehe(dla niewtajemniczonych to ironia)

    Nie bylo tak zle, nie przesadzaj ;]

    > Jeszcze raz dziekuje. Z tego wynika, ze olej wymienie sam, przynajmniej bede
    > mnial pewnosc, ze caly syf wylalem przed wlaniem nowego.

    Wymiana oleju to prosta sprawa gdy sie wie co i jak. Jak bedziesz
    zmienial olej - najlepiej na cieplym silniku- to poloz na kolektory cos
    co Ci ich olejem nie usyfi (cienka reklamowka moze sie stopic jak beda
    gorace i pozniej nie odskrobiesz zweglin ;) ). Zobacz tez czy w starym
    oleju na dnie pudelka gdzie bedziesz zlewal nie ma jakichs opilkow i
    fragmentow skrzyni bo roznie bywa. Z reszta o wymianie oleju i jak sie
    to robi tez juz tu byyyylo wiele razy ;)))

    Pzdr
    PS: aaa, i postaraj sie nie przekrecic gwintu w misie, wkrecaj srube z
    wyczuciem albo kluczem dynamometrycznym bo znowu bedzie blog pt ::"jak
    naprawic uszkodzony gwint?" ;0

  • 20. Data: 2009-01-29 14:28:09
    Od: Kefir <k...@o...pl>

    Elou!
    marider wrote:

> [...]
    > PS: aaa, i postaraj sie nie przekrecic gwintu w misie, wkrecaj srube z
    > wyczuciem albo kluczem dynamometrycznym bo znowu bedzie blog pt ::"jak

    Stad, zreszta, degustacja gdy ktos, ewidentnie nie uzywajacy archiwum,
    czyni czary wokol niby-Cennego-Zapisu do tegoz.
    Fajne. Zwyczajna szczerosc lepsza, lecz do tego trzeba dojrzec.
    O sprzeglach, olejach i ich korelacji bylo juz wiecej do znudzenia.
    Dopoki nie dokona si erewolucja na miare syntetykow polecam posty
    Damiano i Adama M, lub proste przyznanie: rzuccie cos, nie chce mi sie
    szukac.

    --
    Pozdrawiam, Artu / Kef
    & 7/4 majtasow ST 955